Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-10-2019, 09:53   #311
kaan1
ford::expert
 
Avatar kaan1
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
Domyślnie Odp: Wypalanie DPF -objawy

Cytat:
Napisał Costello Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy dobrze zrozumiałem, że niektórzy wjeżdżają na parking i czekają, aż ASS sam zgasi silnik (aby mieć pewność, że nie przerwą wypalania DPF), a następnie wyciągają kluczyk? Jak to się ma do zaleceń, aby gasić silnik z wciśniętym sprzęgłem, aby odciążyć dwumasę? Czy ASS samo w sobie jest szkodliwe dla dwumasy?
Tak, można tak robić. Silnik wyłaczy się na luzie po puszczeniu sprzęgła. Jeśli wolisz wyłączać silnik przy wyciśniętym sprzęgle, to obserwujesz spalanie bez puszczania sprzęgła. Jeśli trwa regeneracja to spalanie chwilowe jest > 0.6 l/h. Normalnie do 0.5 l/h. Jeśli idzie o dwumas to nie mam praktyki ale wątpie aby to była znacząca róznica. Jakie to ma znaczenie czy padnie przy 180 czy 220 tyś km? Jeśli komuś ASS ogranicza spalanie o jedyne 5% to na tym dystansie i tak zaoszczędzi na tym dystansie więcej niż koszuje wymiana dwumasu.

kaan1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2019, 10:21   #312
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Wypalanie DPF -objawy

Cytat:
Napisał kornikk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Osobiście będę miał zagwozdkę jak filtr umrze czy próbować go ratować czy w niewiele droższej wersji wyciąć i wyprogramować.
chyba chciales napisac ratowac albo wymienic.
Jesli chcesz wycinac to znaczy ze nie wiesz do czego tak naprawde sluzy ten filtr.

Ja sam cierpie na pewna rzadka zdaloby sie dolegliwosc, o czym dyskutujemy w innym watku. ie wymienilem jeszcze filtru bo nie jestem zupelnie pewien ze to on jest powodem problemu
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2019, 15:18   #313
kaan1
ford::expert
 
Avatar kaan1
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
Domyślnie Odp: Wypalanie DPF -objawy

Cytat:
Napisał MaXyM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
chyba chciales napisac ratowac albo wymienic.
Jesli chcesz wycinac to znaczy ze nie wiesz do czego tak naprawde sluzy ten filtr.
Ciekawe, czy pomogłoby gdyby wymiana lub regeneracja filtra (ale taka w profesjonalny sposób) była dotowana przez państwo, tak aby koszt był akceptowalny przez kierowców. Skoro dopłaca się do innych inicjatyw eco, to dlaczego nie spróbować takiego rozwiążania, które miałoby wyraźny i wymierny wpływ na jakość powietrza? Chyba to lepsze niż groźby i inne nieskuteczne próby powstrzymania procedur usuwania filtrów.
kaan1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2019, 19:00   #314
kornikk
ford::average
 
Avatar kornikk
 
Zarejestrowany: 14-04-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo MK V
Silnik: 2.0 TDCi 180 KM
Rocznik: 2015
Postów: 54
Domyślnie Odp: Wypalanie DPF -objawy

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Wiem do czego służy ten filtr.
Wiem też, że trzeba segregować odpady oraz że nie wolno palić śmieciami w piecu. A jaka jest rzeczywistość? Każdy widzi lub czuje nosem. Odpukać w niemalowane problemów z DPF nie mam.

Jedziesz czasem za "starszą" osobówką lub ciężarówką i czarna chmura tylko przed oczami. Ludzie mają wyjeb** w ekologię, a im bardziej biedne społeczeństwo tym bardziej to widać.

Moim zdaniem samochody z wyciętym filtrem nie powinny przechodzić przeglądu technicznego. Skoro za granicą potrafią podczas kontroli drogowej sprawdzić obecność filtra to czemu nie można w podobny sprzęt zainwestować na stacjach diagnostycznych? Kojarzycie jakie było poruszenie w internecie i na forach jak była mowa o takiej ustawie? Czemu to umarło?

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Wspaniały pomysł.
Niestety na wielu płaszczyznach widać, że Polacy najczęściej coś potrafią zrozumieć/zmienić kiedy "są karani" i dostają po portfelu. Dopóki taniej będzie wyciąć niż kupić nowy proceder będzie kwitł.
kornikk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2019, 19:52   #315
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Wypalanie DPF -objawy

Cytat:
Napisał kaan1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ciekawe, czy pomogłoby gdyby wymiana lub regeneracja filtra (ale taka w profesjonalny sposób) była dotowana przez państwo, tak aby koszt był akceptowalny przez kierowców. Skoro dopłaca się do innych inicjatyw eco, to dlaczego nie spróbować takiego rozwiążania, które miałoby wyraźny i wymierny wpływ na jakość powietrza? Chyba to lepsze niż groźby i inne nieskuteczne próby powstrzymania procedur usuwania filtrów.
Tyle, ze w dpf nie chodzi o ekologie a o nasze zdrowie. W innym poscie sam pisales o wielkosci czastek sadzy. Takie czastki nie sa filtrowane przez nos czy krtan a laduja w plucach.

Moze jakby byla poprawna edukacja zamiast szufladkowania wszystkiego jako "eko" to ludzie by inaczej do tego podchodzili. Rozumiem tych co wycinaja bo ktos zmusza do bycia EKO. Ale to co innego.
BTW u starych pojazdow co dymia jak kominy wielkosc czastek sadzy nie jest tak wielkim problemem. Problemem sa nowe jednostki CI
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020

Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 13-10-2019 o 21:27
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2019, 19:56   #316
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
Domyślnie Odp: Wypalanie DPF -objawy

DPF prócz sadzy filtruje i zmniejsza jeszcze inne szkodliwe substancje w spalinach.
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2019, 07:03   #317
Costello
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-07-2006
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2016
Postów: 8
Domyślnie Odp: Wypalanie DPF -objawy

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Również nie korzystam z ASS. Zazwyczaj go wyłączam, jeśli nie zapomnę. A mój sposób jazdy tzn. trzymam nogę na sprzęgle na światłach powoduje, że ASS nie gasi auta. Dodatkowo zapalam i gaszę na sprzęgle.
Cytat:
Napisał kaan1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli trwa regeneracja to spalanie chwilowe jest > 0.6 l/h. Normalnie do 0.5 l/h.
Z tym to muszę poobserwować. Ostatnio silnik był jeszcze trochę nie dogrzany, to na luzie skakało mi między 0.8->1.2->2.0, więc to raczej nie była regeneracja. Jak się zagrzał to na luzie było 0.8 na klimie, ale też były skoki na większe wartości. Silnik 2.0 TDCi 150 km.

Teraz pytanko. Czy auto zgaszone przez ASS jest w "innym trybie" i np. coś podtrzymuje, niż zgaszone normalnie?

Ostatnio edytowane przez Costello ; 14-10-2019 o 07:06
Costello jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2019, 07:50   #318
luckyboy
ford::professional
 
Avatar luckyboy
 
Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
Domyślnie Odp: Wypalanie DPF -objawy

Długotrwałe trzymanie stopy na sprzęgle doprowadza do uszkodzenia łożyska wyciskowego.
luckyboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2019, 07:59   #319
kaan1
ford::expert
 
Avatar kaan1
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
Domyślnie Odp: Wypalanie DPF -objawy

Cytat:
Napisał MaXyM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tyle, ze w dpf nie chodzi o ekologie a o nasze zdrowie. W innym poscie sam pisales o wielkosci czastek sadzy. Takie czastki nie sa filtrowane przez nos czy krtan a laduja w plucach.
Oczywiście, w końcowym efekcie eco zawsze chodzi o zdrowie. Powiedziałbym nawet, że argument zdrowotny jest mocniejszy od tego eco. Łatwo sobie wyobrazić ile budget państwa będzie kosztowała leczenie schorzeń związanych z PM

Bump:
Cytat:
Napisał luckyboy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Długotrwałe trzymanie stopy na sprzęgle doprowadza do uszkodzenia łożyska wyciskowego.
Tutaj wystarczy 2-3 sekundy aby zaobserwować spalanie chwilowe na biegu jałowym.

Trochę wysokie masz to spalanie na biegu jałowym @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - ale wiem że są rozrzuty. W każdym razie różnicę zobaczysz. Na zimnym silniku rzeczywiście spalanie może być trochę wyższe ale w tych warunkach regenracja DPF i tak nie następuje, - temperatura wydechu musi przekroczyć 300C. Dodatkowo ASS będzie nieaktywny jeśli klima nie osiąga temperatury. Rozpoczęcie wypalania DPF zawsze następuje jak silnik i wydech są dobrze nagrzane a to oznacza niskie spalanie chwilowe na jałowym

Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 14-10-2019 o 08:06
kaan1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2019, 10:38   #320
Costello
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-07-2006
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2016
Postów: 8
Domyślnie Odp: Wypalanie DPF -objawy

Cytat:
Napisał luckyboy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Długotrwałe trzymanie stopy na sprzęgle doprowadza do uszkodzenia łożyska wyciskowego.
Jak dłużej stoję to czasem puszczam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Mam tez Focusa MK1 z przebiegiem 200000 i sprzęgło na razie bezawaryjne, a ten sam styl jazdy.

Cytat:
Napisał kaan1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Trochę wysokie masz to spalanie na biegu jałowym @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - ale wiem że są rozrzuty. W każdym razie różnicę zobaczysz. Na zimnym silniku rzeczywiście spalanie może być trochę wyższe ale w tych warunkach regenracja DPF i tak nie następuje, - temperatura wydechu musi przekroczyć 300C. Dodatkowo ASS będzie nieaktywny jeśli klima nie osiąga temperatury. Rozpoczęcie wypalania DPF zawsze następuje jak silnik i wydech są dobrze nagrzane a to oznacza niskie spalanie chwilowe na jałowym
Wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na razie mało jeżdżę MK3, bo to diesel, a mieszkam w mieście i wszędzie blisko, więc czasem się nie dogrzeje (po blisku to MK1 w benzynie). Dlatego takie skoki spalania chwilowego. Sprawdzę po dłuższej trasie. Chociaż i tak jestem zdziwiony, że się dość szybko nagrzewa, bo po 5km w temperaturze 10+ pokazuje już normalną temperaturę silnika.
Costello jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
dpf , egr



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:01.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.