|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-10-2019, 19:08 | #6091 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Do czwartku rano ujeżdżam Passata po lifcie, więc gdyby koledzy mieli jakieś pytania to chętnie (z własnej perspektywy) na nie odpowiem. Wersja 2,0 TSI 190KM z DSG. Póki co:
- do kabiny dociera dużo więcej szumów/hałasów niż u mnie w Mondeo - zawieszenie sprężyste ale nie do końca komfortowe - czuć na czterech literach drobne nierówności, przy czym muszę koniecznie sprawdzić ciśnienie w oponach, bo mogą być przepompowane (auto stoi na 18tkach). - spalanie przy mojej jeździe i moich miejskich trasach między 12 a 13. W BiTDCI w Mondeo mam między 10 a 11. - DSG vs PS - nawet nie ma co pisać, choć długo myśli przy starcie i długo czeka się na redukcje. Do góry idzie genialnie. - materiały w kabinie (po wyjściu z Vignale) jakoś wcale mnie nie urzekają. - infoteinment bardzo do przodu, przy czym ilość opcji jest taka że można w nim się pogubić, ale to chyba kwestia przyzwyczajenia. - uciąć yaya temu co regulację głośności wymyślił poprzez przyciski na ekranie dotykowym - słuchać w kabinie jak "cyka" przekaźnik od wycieraczek (gdzieś z okolic lewego kolana) - żart normalnie - petarda pomysł z klapą elektryczną aby sama zamykała się po odejściu od auta - widoczność w lusterkach wydaje mi się ograniczona - może kwestia przyzwyczajenia do ich kształtu - mokre lusterka (obrócone na parkingu szkłem do góry) nie wysychają wcale tak szybko po włączeniu podgrzewania, a jazda z zachlapanymi lekko irytuje - pasażerowie z tyłu mają ciemno pod nogami - to mnie zaskoczyło - plus za dużą wycieraczkę na tylnej klapie (kombi) - Dynaudio gra okey, ale żebym padł na kolana to niestety nie - prędkość na head up dysplay'u nie jest wyświetlana centalnie, co mnie póki co irytuje i mam ciąglę ochotę przekrzywiać się w stosunku do osi kierownicy, tak aby mieć ją na środku. Poza tym wielkość samej szybki jest dziwnie duża, a odczucie to potęguje bliskość kierowcy do przedniej szyby (taki urok passata, jak i superba).
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
08-10-2019, 19:26 | #6092 |
ford::advanced
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 17-11-2015
Skąd: Warszawa Węgrów
Model: BMW 3GT 2020/ Fiesta Mk7 FL 2013
Silnik: 2.0i 184KM/1.2 82KM
Rocznik: 2020/2013
Postów: 323
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
jeżdząc nowym superbem zauważyłem, że czemu ta szyba przednia jest tak blisko, pod jakimś nienaturalnym kątem.. jak w passacie jest tak samo to porażka..
|
08-10-2019, 22:31 | #6093 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 82
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
W Passacie jest minimalnie dalej i jest minimalnie wyższa, ale w porównaniu do Mondeo i tak jest wrażenie, jakby była przed samym nosem, jak w Ładzie 2107 czy Fiacie 125p. Dla mnie to jest niedopuszczalne.
Natomiast ostatnio kumpel dostał zastępczą nową Mazdę 6 (polift) i się przejechaliśmy. Byłem pozytywnie zaskoczony. Wnętrze poliftu sprawia wrażenie klasy premium (zupełnie inna liga jakości niż u konkurencji, nie mówiąc o tandetnym Mondeo), prowadzenie znakomite. A ja praktycznie zapomniałem o tym samochodzie, może dlatego że przedliftowe wnętrze było słabe. Teraz to jest naprawdę petarda i wg mnie super alternatywa. Ostatnio edytowane przez pitekantrop ; 08-10-2019 o 23:14 |
09-10-2019, 07:32 | #6094 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Muszę odwołać zastrzeżenie, co do ogrzewania lusterek. Otóż aby ono działało musi być, poza włączonym ogrzewaniem poprzez przycisk do grzania tylnej szyby, przestawione dodatkowo pokrętło od regulacji lusterek na pozycję, w której działa podgrzewanie. Jest to co prawda oznaczone ikonką przy regulatorze lusterek, przy czym sensu dlaczego tak to wymyślono (jeszcze) nie znalazłem.
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
09-10-2019, 07:38 | #6095 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo Mk5 HB-ta + Fiesta ST mk8 był RSmk3
Silnik: 2.0 EB 240 by Vag Tune, 1.5eb 200KM
Rocznik: 2016, 2020
Postów: 715
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Jakiego trybu jazdy używasz? Dla mnie nastawy sport są ok a reszta słabo niestety. Spróbuj też trybu S w skrzyni oraz manetek przy kierownicy - działają berdzo dobrze. Którą wersją jeździsz?
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
__________________
2016 Mondeo mk5 2.0eb 240KM. 2020 FiST mk8. Był 2017 Focus RS mk3 Stage 2 385/590. |
09-10-2019, 08:40 | #6096 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Ustawienia w trybie Normal nie są tak tragiczne jak były w Superbie i co do zasady po mieście można na tym jeździć bez odrazy. W trybie Indyvidual ustawiłem sobie układ kierowniczy na Sport - jest lepiej ale w ruchu miejskim dużej różnicy nie ma.
Przy mokrej nawierzchni i zimnej oponie, nawet to 190 kucy prosi się o napęd na dwie osie. Szkoda, że nie jest ciszej.
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
09-10-2019, 17:33 | #6097 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 82
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Krótko mówiąc Passat i Superb to pragmatyczne narzędzia pracy, wozidła bez nawet pierwiastka petrolheada, jaki jest ewidentnie zaszczepiony w Mondeo. To są idealne samochody dla ludzi, których kompletnie nie interesuje motoryzacja.
|
09-10-2019, 21:13 | #6098 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
|
11-10-2019, 07:17 | #6099 |
ford::professional
Imię: slawek
Zarejestrowany: 18-01-2015
Skąd: gdansk
Model: MK5
Silnik: był 2,0 EB 203 AT=> 240 by mm32
Rocznik: 2015
Postów: 1,035
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Ale VW poszedł z cenami uuuuuuuuuuuuuuuu. Arteon 190 PS R line cena bazowa 213 do oddania dla mnie za 162 000. Gdybym chciał diesla to bym łykał jak pelikan. Wezmę raczej tsi 190 PS bazowa 183 do oddania za 147. Może to nie jest mk5 ale cena do tego jak wygląda i wyposażenia uważam za b. dobrą
Bump: Bump: Bump: Bump: Bump: Bump: Ostatnio edytowane przez biner ; 11-10-2019 o 07:26 |
11-10-2019, 07:47 | #6100 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5 Titanium, Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 2.0 EB, 1.0 EB
Rocznik: 2016, 2019
Postów: 3,824
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
A co on tam w środku ma za te pieniądze?
|