|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-09-2019, 22:51 | #1 |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 01-09-2016
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 106
|
Mondeo MkIV 2.3 benzyna + automat
Witam wszystkich,
Po sprzedaniu mojego focusa nadszedł czas na następnego forda. Z racji tego że od zawsze chciałem mieć automatyczną skrzynię biegów, i po przejrzeniu działu o ASB na forum, widziałem większość tematów o skrzyni PS, dlatego wybór padł na starą konstrukcję AISIN. Skrzynia ta występowała tylko w konfiguracji z benzynowym silnikiem mazdy 2.3. I tutaj bardzo proszę użytkowników o opinię, wszyscy znajomi mechanicy i ludzie z branży twierdzą, że ten silnik nie jest do końca udany i przedewszystkim jest problem z dostępem części do niego. Czy użytkownicy potwierdzają te niesprawdzone info? Wchodząc na alledrogo, faktycznie nie znalazłem np. wydechu do tego silnika czy termostatu. Demonem prędkości nie jestem i od tego zestawu tego nie oczekuje, wyczytałem że silnik znosi dobrze lpg i mam zamiar go tak używać. Na otomoto znalazłem dwa ogłoszenia samochodów z tym silnikiem i lpg, do obu mam dosyć daleko, dlatego mile widziane każde spostrzeżenie. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Pozdrawiam. |
05-09-2019, 16:03 | #2 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
Odp: Mondeo MkIV 2.3 benzyna + automat
po czesci prawda, czesci za duzo nie ma, niektore tylko oryginalne drogie, ale jesli szukasz benzyny w autmacie to nie masz wyboru..
spalanie powyzej 10l to norma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
05-09-2019, 18:16 | #3 |
ford::average
Imię: max
Zarejestrowany: 03-04-2019
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2,0 Tdci 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 85
|
Odp: Mondeo MkIV 2.3 benzyna + automat
Jeśli ten silnik jest od mazdy to lubi sobie łyknąc trochę oleju.
|
25-09-2019, 14:18 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-05-2017
Model: f
Silnik: 1,8
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
Odp: Mondeo MkIV 2.3 benzyna + automat
Witaj
Jestem w posiadaniu właśnie takiej wersji od 2,5 roku. Więc można coś już coś więcej powiedzieć. Przejechałem przez ten czas 45 tys km. Wymieniłem (oprócz pakietu startowego): króciec wodny (ok. 80 zł z Allegro, podszedł od Mazdy), świece (najlepiej OE Ford - komplet 100 zł z Allegro), po dwa razy olej w skrzyni (statycznie) i we wspomaganiu, padła antena gps. Poza tym nic nie trzeba było robić. Silnik zdecydowanie lepiej sobie radzi z autem, niż 2,0 z tą nieszczęsną 5 biegową manualną skrzynią. Ale porażającej dynamiki też nie ma co się spodziewać. Moje spalanie to na chwilę obecną to 9,19 l (notowane od początku posiadania w aplikacji Fuelio), więc nie ma tragedii. Nie mam LPG. Z tym że 75% mojego jeżdżenia to autostrada, z prędkościami do ok. 130 km/h. Teraz mniej optymistycznie: niestety, jak większość Durateków, mój też ma problem z pierścieniami prawdopodobnie i podpija oliwy ok. 1l/1000 km. Wynika to prawdopodobnie z za rzadkiej wymiany oleju przez poprzedniego właściciela. Po początkowej fazie wyparcia i zaprzeczenia, zaakceptowałem ten fakt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i po prostu dolewam mu ten olej (Total Quartz 5w30 9000 future nfc), dodatkowy roczny koszt to ok. 300 zł, więc tak jakby jedno tankowanie. Trochę szkoda mi ok. 4000 zł na solidny remont. W zimie auto idzie na sprzedaż, więc jakby ktoś był chętny to zapraszam (kombii, titanium, black panther). W razie dalszych pytań, pisz śmiało. Pozdrawiam |
04-10-2019, 12:06 | #5 |
ford::advanced
Imię: Andres
Zarejestrowany: 24-01-2013
Skąd: Dolny śląsk .
Model: Monde mk4
Silnik: 2.0 he LPG
Rocznik: 2010
Postów: 251
|
Odp: Mondeo MkIV 2.3 benzyna + automat
Też chciałem kupić 2,3 w automacie ale mechanik mnie pogonił cierpi on na te same bolączki co 2,0 bp pije olej to raz, jest to wina pierścieni zgarniających , często zdarza się mu mieć kłopot z panewkami lubią się zacierać po 200 kkm , kłopot z dostępem do części zamiennych , do tego newralgiczny napinacz łańcucha rozrządu ( łańcuch wbrew opini trzeba wymieniać wraz z napinaczem po około 250 kkm potem to taka jazda z duszą na ramieniu ). W sumie kupiłbym taki z przebiegiem 150 kkm ale takich już nie ma :-( . Biorąc pod uwagę ich cenę na rynku to kupiłbym diesla w automacie do 2010 (tam jest chyba skrzynia typu Aisin AWF21 ale pewności nie mam niech mnie ktoś naprostuje jak się mylę) resztę sianka zainwestowałbym w przyszłe naprawy .
Ja bym nie kupował autka już z lpg tylko sam montował bo nie wiadomo jak ktoś eksploatował to auto na lpg a to podwyższa tylko ryzyko ,lepiej samemu ją zakładać tzn zlecić poleconemu montażyście jak przejechał już 30-50 kkm na lpg to jeszcze regulacja luzu zaworowego na szklankach tanio też nie ma no i mało kto się tym bawi. Do tych 2-uch ogłoszeń ten czarny na pewno ładniejszy alkantara + ksenon + plus odpalanie guzikiem + fotele grzane i WENTYLOWANE Ten drugi matko boska ten kolor NIEBIESKI ty się zmiłuj jak to wygląda , fotele te mniej wygodne bez bocznego podtrzymania , soczewki nie ksenon itp . Koledze lumig pije 1l oleju na 1000 czy na 10 000 , jak na 1000 no to już szok taką graniczną przyjętą przez mechaników granicą jest 2 l oleju / 10 000 ale to jest raczej umowna granica . Ostatnio edytowane przez janas14 ; 04-10-2019 o 12:28 |