|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-08-2019, 15:45 | #1 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-07-2012
Skąd: Brzeg
Model: Ford Escort MK7 , Lancia Lybra SW , FORD MONDEO MK3
Silnik: 1.8TD , 1.6 PB , 2.0 TDCI
Rocznik: 1996,2000 , 2005
Postów: 14
|
Wymiana silnika 2.0 TDCI
Witam, z uwagi że mój silnik dokonał swego żywota to jestem na etapie szukania drugiego. Mam mondziaka z 2005 r 2.0 TDCI 115km i znalazłem taki sam silnik tylko że z forda tranzita 2004r. I mam pytanko do znawców czy będzie on pasował bez żadnych przeróbek?
|
11-08-2019, 16:13 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wymiana silnika 2.0 TDCI
Silnik 2,0 tdci 125 KM z Transita (kod FIFA) ma tzw. "długie" wtryskiwacze, natomiast w Mondeo podczas liftu w połowie 2003 roku zmieniono wtryskiwacze na "krótkie" - nie są zamienne. Transit pozostał do 2006 roku na długich, a potem wszedł do niego silnik 2,2 na układzie Denso.
Generalnie silnik będzie pasował, ale wtryskiwacze (EJDR00401Z) musisz zachować jego oryginalne długie, ich kody musisz wpisać do PCM. Pompa pasuje. Co do osprzętu - EGR w Transicie 2,0 tdci nie ma czujnika położenia, sterowany jest podciśnieniowo, w Mondeo EGR ma czujnik (chyba), no i nie wiem jak iest sterowany. Więc EGR musisz przełożyć ze swojego starego silnika. Turbina w Transicie jest VGT z siłownikiem podciśnieniowym, jeżeli masz taką samą, to można ewentualnie zostawić oryginalną. Jeżeli masz turbinę z zaworem upustowym (Wastegate) lub VGT ale sterowaną elektrycznie - to musisz ją włożyć do nowego silnika. Generalnie reszta pasuje lub daje się przełożyć ze starego silnika, ale są to duperele (np. wlew oleju do silnika itd.). Ja przeszedłem odwrotną drogę - po awarii w Transicie silnika oryginalnego FIFA mam zamontowany silnik 2,0 tdci 115 KM z Mondeo, ale przedliftowy, czyli z długimi wtrykiwaczami. Na Transitowym osprzęcie i sofcie (został mój stary PCM, wtryski i pompa z Transita) osiąga 132 KM.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-08-2019 o 16:26 |
11-08-2019, 16:32 | #3 | |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-07-2012
Skąd: Brzeg
Model: Ford Escort MK7 , Lancia Lybra SW , FORD MONDEO MK3
Silnik: 1.8TD , 1.6 PB , 2.0 TDCI
Rocznik: 1996,2000 , 2005
Postów: 14
|
Odp: Wymiana silnika 2.0 TDCI
Cytat:
|
|
11-08-2019, 16:50 | #4 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wymiana silnika 2.0 TDCI
Cytat:
Jedyny silnik 2,0 tdci to FIFA 125 KM, natomiast słabsze silniki to wszystko tddi: D3FA 75 KM (bez IC), F3FA 85 KM oraz ABFA 100 KM. No i silniki 2,4 l tddi/tdci pod tylny napęd, ale to już zupełnie inna historia...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-08-2019 o 16:53 |
|
11-08-2019, 17:31 | #5 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-07-2012
Skąd: Brzeg
Model: Ford Escort MK7 , Lancia Lybra SW , FORD MONDEO MK3
Silnik: 1.8TD , 1.6 PB , 2.0 TDCI
Rocznik: 1996,2000 , 2005
Postów: 14
|
Odp: Wymiana silnika 2.0 TDCI
Zwracam honor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. źle zrozumiałem sprzedawce , dopytałem i rzeczywiście jest to wersja 125 km , ale zarzeka się że ma krótkie wtryski. ? Jeszcze jedno pytanie co do wklepywania wtrysków do PCM , to nie jest tak że one same się adaptują ?
|
11-08-2019, 18:36 | #6 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wymiana silnika 2.0 TDCI
Na 100% oryginalny silnik Transita FY 2,0 tdci ma długie wtryski. Powinien mieć - jak pisałem wyżej, wtryskiwacze Delphi EJDR00401Z. Jeżeli ma krótkie, to albo jest to tragiczny błąd, albo ma zmienioną głowicę pod krótkie wtryski. Wtedy zdecydowanie unikałbym takiej... hybrydy.
---------------------------------- Samoadaptacja działa w zakresie skorygowania dawek wtrysku w odniesieniu do pierwotnych, początkowych danych zawartych w kodzie nadanym na stanowisku pomiarowym. Podstawowego kodu samoadaptacja nie nada. Czyli jeżeli np. wyjmujesz wtryskiwacz, zmieniasz mu zaworek - bo mocno przelewał - i z powrotem wkładasz go na ten sam cylinder, to możesz liczyć na samoadaptację. Trwa to różnie - czasami prawie od razu jest ok, czasami trzeba przejechać nawet ponad 100 km lub potrzymać silnik na wolnych obrotach pół godziny lub nawet dłużej. Różnie to bywa. Jeżeli jednak wkładasz zupełnie inny wtryskiwacz to raczej nie masz co liczyć na samoadaptację. Nawet prawidłowo wpisując do PCM kody z nalepki na wtryskiwaczach, które już jakiś czas pracowały, nie możesz liczyć na szybką prawidłową pracę silnika - bo właśnie w czasie ich eksploatacji w ramach samoadaptacji wprowadzone zostały samoczynnie do PCM korekty których nie uwzględniasz w nowym PCM. Prawidłowe profesjonalne postępowanie w takim przypadku polega na oddaniu przekładanych wtryskiwaczy do specjalistycznej firmy, która na stole pomiarowym określa czy jeszcze przelewy są w normie (zaworki), określa czy nie leją (końcówki), sprawdzają parametry cewki no i nadają aktualne kody. Wtedy masz pewność, że silnik od razu będzie poprawnie pracował. No ale to koszty i jeszcze raz koszty - ja sam tak nie robię...
__________________
Zgredzik |
11-08-2019, 18:38 | #7 | |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 06-07-2012
Skąd: Brzeg
Model: Ford Escort MK7 , Lancia Lybra SW , FORD MONDEO MK3
Silnik: 1.8TD , 1.6 PB , 2.0 TDCI
Rocznik: 1996,2000 , 2005
Postów: 14
|
Odp: Wymiana silnika 2.0 TDCI
Cytat:
|
|
11-08-2019, 19:13 | #8 |
ford::professional
Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
|
Odp: Wymiana silnika 2.0 TDCI
Takie wyczerpujące relacje to jest to,
|
11-08-2019, 22:19 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-09-2013
Skąd: ldz
Model: mk3 mk4
Silnik: tdci
Rocznik: 2014
Postów: 100
|
Odp: Wymiana silnika 2.0 TDCI
Musisz miec naprawde dobra cene na silnik, ze chcesz przekladac silnik z dostawczaka do osobowki. Wydaje mi sie, ze silnik z busa bardziej dostaje po dupie. Poza tym mozna mondeo dostac w calosci na czesci za mniej niz 1k.
Tak jak juz wyzej pisali, w transie byl silnik fifa, 125km, dlugie wtryski. Nie pamietam juz dokladnie, ale z ciekawosci kiedys przekladalem dlugie wtryski do mondeo w miejsce krotkich i to w ogole nie chcialo jechac. Strasznie przelewal, kopcil, nie reagowal na pedal gazu i mial jakies chore czasy wtrysku. |