|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-08-2019, 16:29 | #1 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 08-11-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus II
Silnik: 2.0 145 km
Rocznik: 2009/2010
Postów: 89
|
Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało
Witam serdecznie,
Może Wy coś wymyślicie, bo ręce mi opadają, opiszę pokrótce o co chodzi. Kilka miesięcy temu zakładałem temat o stukaniu pod maską podczas hamowania silnikiem, okazało się, że były odwrotnie założone panewki. Problem powrócił, ale trochę inny. Znów stuka: - na biegu jałowym, - podczas jazdy tak od 30 km/h słychać stukanie, - podczas zmiany biegów z 1 na 2,3, - na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle tak mniej niż do połowy te stuki się nasilają, po wciśnięciu sprzęgła do końca przestają. - podczas ruszenia wybierakiem do góry stuki ustają (film poniżej) Byłem u znajomego mechanika i okazało się, że dwumasa do wymiany i sprzęgło kończyło swój żywot. Wymieniliśmy te elementy (razem z wysprzęglikiem) na nowe, nie jakieś regenerowane. Pomogło? Nie, tzn. stukania podczas zmiany biegów ustały i ogólny stuk zrobił się cichszy, ale doszło stukanie podczas wciśnięcia sprzęgła do spodu (wcześniej przestawało) no i podczas odpalania auta od razu jest "Trrrrr", pochodzi chwile cicho i serenada zaczyna się znów. Szlag mnie trafia, bo wywaliłem 2300 zł a problem pozostał. Czyżby mechanik się aż tak pomylił? Do skrzyni biegów nie zaglądali, w sumie nie wiem czemu, może dlatego że od razu postawiono na dwumase. Ps. To nie jest typ człowieka, który chce mnie naciągać na koszty. Ps2. W poniedziałek czeka mnie długa trasa, ok. 700km w jedną stronę i szczerze trochę się boje. Czy jakoś delikatnie mam jechać? Pokaże Wam 3 filmy: 1.Pojawiło się „pikanie” pedału sprzęgła podczas wciskania, to normalne? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 2. Stara dwumasa, czy rzeczywiście nadawała się do wymiany? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 3. Stuki na postoju (dźwięki ustają po ruszeniu wybieraka) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Doradzicie coś? Dziękuję. Ostatnio edytowane przez Samurajski ; 08-08-2019 o 20:43 |
10-08-2019, 19:47 | #2 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 08-11-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus II
Silnik: 2.0 145 km
Rocznik: 2009/2010
Postów: 89
|
Odp: Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało
Jakby kogoś interesowało to dziś, wracając ze sklepu jak zaczęło głośno walić spod maski to myślałem że nie dojadę do domu, z 20 m było słychać. Na 99% to dwumas, szlag mnie trafi, patałachy nie mechanicy... Auto oczywiście wróci na warsztat.
|
10-08-2019, 22:51 | #3 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: Ząbki
Model: Focus MK3 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 140KM 6MT DPF
Rocznik: 2013
Postów: 148
|
Odp: Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało
Daj znać jak odbierzesz. Ciekaw jestem rozwiązania. Btw, często tu na forum posty pozostają bez konkluzji, człowiek czyta i się wkurza jakby mu tv wyłączyli przed końcem filmu.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka |
21-08-2019, 23:03 | #4 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 08-11-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus II
Silnik: 2.0 145 km
Rocznik: 2009/2010
Postów: 89
|
Odp: Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało
Może się to wydawać śmieszne, ale było niedokręcone lewe koło...
|
22-08-2019, 06:00 | #5 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: Ząbki
Model: Focus MK3 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 140KM 6MT DPF
Rocznik: 2013
Postów: 148
|
Odp: Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało
Rozumiem, że niedokręcone koło było przyczyną głośnych stuków podczas jazdy. A co z biegiem jałowym?
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka |
30-08-2019, 18:57 | #6 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 08-11-2015
Skąd: Dębica
Model: Focus II
Silnik: 2.0 145 km
Rocznik: 2009/2010
Postów: 89
|
Odp: Po wymianie dwumasy i sprzęgła stukanie zostało
Nie wiem co z biegiem jałowym... Być może to łożysko w skrzyni, niedługo znów zostawię auto do sprawdzenia skrzyni.
|