Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-06-2019, 10:22   #241
macieju
ford::average
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 04-03-2018
Model: Smax
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 93
Domyślnie Odp: Cykle wypalania DPF

Panowie a co oznacza dpf_soot_ld? Czy wartość 61% to dużo w tym wypadku? Jakie powinno być ciśnienie roznicowe? Na biegu jałowy pokazuje mi 0KPa, przy dodaniu gazu tak na 2 tyś wskakuje na ok 2 Kpa.
Pytam ponieważ rownie z walczę z częstym wypalaniem, w moim przypadku zdarzyło się już wypalanie po ok 80km, ale zazwyczaj między 120 a 150km.

macieju jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2019, 10:53   #242
bukox
ford::specialist
 
Avatar bukox
 
Zarejestrowany: 30-12-2015
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 649
Domyślnie Odp: Cykle wypalania DPF

Międzylift i nie ma ani DPF_LOAD ani DPF_SOOT. Musiałbym zmienić soft sterownika.
__________________
Opel Vectra B 1.6 XEL -> Opel Vectra C 1.9 DTH -> Ford S-MAX MK1 2.0 DW10C -> Suzuki Swift MK7 1.2 DualJet + Ford S-MAX MK2 2.0 DW10F
bukox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2019, 13:59   #243
rojass
ford::advanced
 
Avatar rojass
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-04-2017
Skąd: Tczew
Model: SMAX
Silnik: 2,0TDCi 170KM/400Nm by TuneFORCE
Rocznik: 2008
Postów: 366
Domyślnie Odp: Cykle wypalania DPF

Kolega prosił żeby zbadać temat, więc spytam Was - może ktoś pomoże.
DW10C - międzylift, DPF Load 50%, wypala się co około 100km, wcześniej wg znajomego wypalał się co 500-600km. Nagle, z dnia na dzień cykle są częstsze.
Brak błędów w Forscan. Ktoś ma jakiś pomysł czemu tak często wymusza wypalanie ?
rojass jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2019, 20:17   #244
lsz11
ford::average
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 25-12-2012
Skąd: Olecko
Model: S-Max PowerShift
Silnik: 2.0 TDCI, 163 km
Rocznik: 2011
Postów: 171
Domyślnie Odp: Cykle wypalania DPF

Tak na "chłopski rozum", kiedy wypalić DPF-a sterownikowi podpowiada czujnik różnicy ciśnień w DPF (ten do którego podłączone są dwie rurki od DPFa), może on coś przekłamuje. Jeśli ktoś miał by na podmiankę to można by spróbować (wiem tylko skąd wziąć na taką podmianę), nie wiem ile kosztuje, zresztą tylko gdybam ale szedłbym tym tropem.
Jeśli się mylę proszę o korektę, jeśli nie to proszę bardzo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
lsz11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-06-2019, 14:10   #245
Dariusz_B
ford::average
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 20-07-2017
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 186
Domyślnie Odp: Cykle wypalania DPF

Gdy walczyłem z częstym wypalaniem FAP/DPF to też podmieniałem czujnik różnicy ciśnień, ale to nie on był przyczyną, i mam nówkę od tamtego czasu w zapasie. Z tym, że ja mam FFII z 2008, nie wiem czy będzie pasować.

Moja rada do wszystkich, którzy walczą z tym problemem. Dopóki poziom oleju pozostaje na stałym poziomie, nie ma się co za bardzo przejmować kiedy DPF się wypala. Kontrolować poziom oleju co 1kkm i bedzie dobrze. Jeśli się będzie podnosić, wówczas trzeba się martwić. W innym przypadku szkoda nerwów na to co może się uszkodzić. Auto ma jeździć, a nie na niego ciągle chuchać i dmuchać.
Dariusz_B jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-06-2019, 22:40   #246
Jarek G.
ford::professional
 
Avatar Jarek G.
 
Imię: Ja
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Polska
Model: Galaxy Mk2 Trend, Mk3 Titanium
Silnik: 1,9 TDI, 2,0 TDCi
Rocznik: 2001, 2009
Postów: 1,192
Domyślnie Odp: Cykle wypalania DPF

Cytat:
Napisał kikoo2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bzdura!!!
No cóż kolego, dla ciebie bzdura a dla mnie: jeżdżę samochodem już tyle lat i ani razu nie zaobserwowałem, że wypala mi się filtr. A informację o tym, że się niedawno wypalał otrzymuję od czasu do czasu od mojego mechanika podczas okazjonalnego podłączenia do kompa. I gdzie tu bzdura?
Jarek G. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2019, 11:12   #247
meff
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-07-2013
Skąd: GD
Model: Kuga MK2
Silnik: 2.0 TDCI 140KM automat
Rocznik: 2013
Postów: 200
Domyślnie Odp: Cykle wypalania DPF

Cytat:
Napisał Dariusz_B Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moja rada do wszystkich, którzy walczą z tym problemem. Dopóki poziom oleju pozostaje na stałym poziomie, nie ma się co za bardzo przejmować kiedy DPF się wypala. Kontrolować poziom oleju co 1kkm i bedzie dobrze. Jeśli się będzie podnosić, wówczas trzeba się martwić. W innym przypadku szkoda nerwów na to co może się uszkodzić. Auto ma jeździć, a nie na niego ciągle chuchać i dmuchać.
Słuszna uwaga, ja mam auto nie młode już i robię spore przebiegi (cały czas trasy+ogień) jak ostatnio po zimie kontrolowałem podwozie uświadomiłem sobie że dpf'a przez tyle lat co ma auto nikt nie ruszał (patrząc na stan nakrętek które go trzymają) a problemów z nim na razie (odpukać) nie ma - wypala się co 600-700km
__________________
§23
meff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2019, 16:20   #248
meff
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-07-2013
Skąd: GD
Model: Kuga MK2
Silnik: 2.0 TDCI 140KM automat
Rocznik: 2013
Postów: 200
Domyślnie Odp: Cykle wypalania DPF

Cytat:
Przeczytałem wątek i nie dopatrzyłem się jednoznacznej odpowiedzi na pytanie:

Czy 2.0 TDCi 140 (DW10) przedliftem, przy wypalaniu DPF'u silnik jest "dociążąony" grzaniem lusterek?

Znalazłem info, że w Insigni to grzeje, ale czy w naszych poczciwych S-Maxach 2006 - 2010 też zadziała?
mam przedliftowy i nie zaobserwowałem grzania lusterek przy wypalaniu.
__________________
§23
meff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-08-2019, 13:14   #249
kikoo2
ford::beginner
 
Imię: Kiko
Zarejestrowany: 15-07-2018
Skąd: Łódzkie
Model: Kuga
Silnik: 2.0D
Rocznik: 2008
Postów: 34
Domyślnie Odp: Cykle wypalania DPF

Też przez rok nie było problemu.Teraz zapchał się i tyle.Chyba wyrzucę bo koszta te same.
kikoo2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2019, 11:08   #250
Rowny
ford::beginner
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 13-10-2017
Skąd: Legionowo
Model: Ford S-Max
Silnik: Jest 2.0 A8 150KM, był 2.0 TDCi 140 KM
Rocznik: Jest 2018, był 2008
Postów: 31
Domyślnie Odp: Cykle wypalania DPF

Miałem Smax z 2008 roku 2,0 140km.
zrobiłem nim ok 65 tyś km (3 lata używany) jazda po Warszawie i okolicach. Czasem trasa. O tym że jest filtr dowiedziałem się sprzedając samochód, bo kupujący z diagnostą na stacji przeglądu pokazali.
Żadnej kontrolki czy innego spalania nie zauważyłem. samochód sprawował się super.
A teraz jest EcoBlue z 2018r i tylko mocznik i do przodu ...
Rowny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.