|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-07-2019, 17:08 | #61 | |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,169
|
Odp: Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)
Cytat:
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki |
|
01-08-2019, 14:49 | #62 |
FCP member
Imię: Tomi
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Osielsko
Model: FUSION 4x4
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2020
Postów: 7,168
|
Odp: Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)
no to teraz sie zacznie debata : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
czekamy na porządną zimę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moja zabawa z nawigacjami Moje mody we własnym aucie - C+/Tempomat/ACC/BLISS/CTA/CHIP/SYNC2>SYNC3 LOGA stacji Radiowych w SYNC3 bez wymiany ACMa Licznik USA na PL i inne zabawy |
01-08-2019, 16:01 | #63 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)
W paru punktach autor artykułu mija się z prawdą. W jednym się natomiast zgodzę, że niektóre awarie (np. elelmentów zbiornika AdBlue) mogą byc bardzo kosztowne, gdyż wymagaja wymiany całego zbiornika, co może się wiązać np. z koniecznością demontażu sporej części auta.
|
01-08-2019, 17:33 | #64 | |
ford::beginner
Imię: MACIEJ
Zarejestrowany: 06-05-2017
Skąd: ZBI
Model: Ford Mondeo MK5 TITANIUM Czarna Perła
Silnik: 2,0 150 KM => 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 21
|
Odp: Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)
Cytat:
Płyn AdBlue nie jest odporny na niskie temperatury – przy -11,5 st. C zamarza. Dlatego zbiornik jest wyposażony w grzałkę, ale działa ona wyłącznie w czasie pracy silnika. Niestety to kolejny element, który może się popsuć, a zamarznięte AdBlue nie pozwoli uruchomić silnika. Płyn nie jest też odporny na wysokie temperatury (powyżej 30 st. C), po których osiągnięciu może ulec rozkładowi, co sprawia, że nie spełnia swojej funkcji. W przypadku zamarznięcia AdBlue może dojść do awarii któregoś z elementów. Zatkaniu może ulec wtryskiwacz lub długie przewody, a pompa ulec uszkodzeniu. Rada jest taka, by auto zimą parkować w garażu. |
|
01-08-2019, 18:36 | #65 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)
System SCR z AdBlue jest stosowany w ciężarówkach w USA i w Europie od kilkunastu lat i nikt ciężarówek w garażu nie parkuje. Artykuł pisał laik nie rozumiejacy zasady działania systemu.
|
01-08-2019, 19:28 | #66 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)
DPF tez najpierw byl stosowany w ciezarowkach a w osobowych roznie z nim bywa.
Zapytaj uzytkownikow Opla z 1.6 cdti czy daje im o sobie znac uklad adblue |
02-08-2019, 09:34 | #67 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 22-09-2008
Skąd: CGD
Model: P. 308SW / Focus Combi
Silnik: 1.6 HDI / 1.6 TDCI
Rocznik: 2017 / 2006
Postów: 60
|
Odp: Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)
Nie wiem jak w Oplu ale w Peugeocie 308 1.6 bluehdi dolewka 15l płynu raz na rok i tyle wiem o adblu. Zimy w górach zaliczył (-20C), upały też także ten artykuł to chyba trochę dziennikarski bełkot.Z tego co rozmawiałem w ASO podczas przeglądów to raczej jest z tym spokój gdzieś kiedyś komuś padł wtryskiwacz adblue koszt 1.5 k zł.
Ostatnio edytowane przez kikun ; 02-08-2019 o 09:38 |
02-08-2019, 11:28 | #68 |
ford::specialist
Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 827
|
Odp: Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)
Póki jest gwarancja to ich zmartwienie. Po prostu trzeba przedłużać gwarancje i będzie spokój głowy
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..." |
02-08-2019, 11:37 | #69 | |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)
Cytat:
Płyn zaczyna się stopniowo rozkładac od ok. 60C, uwalniając amoniak. Ale system działa dalej. Problemem jest to, że amoniak jest łatwo wyczuwalny i szkodliwy dla środowiska. Jeśli komponenty się nie psują to wszystko działa. Głównym problemem są ewentualne awarie elementów systemu gdyż naprawa może być kosztowna. Elementy zbiornika i zasilania AdBlue są podatne na awarie ze względu na ciężkie warunki pracy. Jeśli już coś się zepsuje to niestety ale trzeba naprawić bo auto nie pojedzie - blokada systemu. Trzeba uważać na wycieki, gdyż płyn jest mocno korozyjny. Dodatkowo ma bardzo małe napięcie powierzchniowe i z łatwością (zjawisko kapilarne) potrafi po przewodach elektrycznych "zawędrować" do innych urządzeń niszcząc (korrodując) ich elementy. Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 02-08-2019 o 11:44 |
|
07-09-2019, 21:14 | #70 |
ford::beginner
Imię: Jark0
Zarejestrowany: 31-10-2016
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci 150 KM
Rocznik: 2016
Postów: 12
|
Odp: Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)
Mamy w firmie zamówione kilka sztuk Mondeo Ecoblue 190 KM A8, za jakiś czas zdam Wam relację. Użytkownicy Focusów Ecoblue 150 KM A8 po przesiadce ze 120 kucy z M6 bardzo sobię chwalą zmianę.
|
|
|
|