|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-04-2017, 08:10 | #1 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
2.0 tdci 140 -wyjecie turbo
Bede demontowal turbo w tym silniku, ale oryginalny manual Forda dosc mgielnie opisuje instrukcje wymiany i nakazuje demontaz rur wodnych ktorego chcialbym uniknac.
Dostep jest tam dosc kiepski i jest inny niz w PSA na ktorych pracowalem, wiec chcialbym sie zapytac czy macie jakies porady jak dostac sie do 3 srub turbo, szczegolnie tych od bloku silnika. Jak rozumiem 3 szpilki sa wkrecone w kolektor, na nie wchodzi flansza turbo i 3 nakretki sa nakrecone od dolu. Dziekuje z gory. |
29-04-2017, 11:03 | #2 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 03-04-2014
Skąd: Trójmiasto
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Odp: 2.0 tdci 140 -wyjecie turbo
Jeżeli mówimy o S-MAX to wielkiego kłopotu z wyjęciem nie miałem ale trzeba to robić od spodu (z kanału) i nie trzeba dużo innych elementów demontować.
Przed wymianą koniecznie zakup filtr zasilania oleju turbiny nr: 1336616 ponieważ stary rozpada się w rękach o wymianie filtra i oleju to chyba nie trzeba mówić |
29-04-2017, 14:36 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: 2.0 tdci 140 -wyjecie turbo
Dzieki. Wiem że trzeba od dołu bo od góry się raczej nie da, ale dwie nakrętki od silnika są słabo dostępne szczególnie ta po prawej, wiec sie zastanawiam co lepiej wykręcić oraz jakich kluczy użyć, bo tam musi być klucz dość mały i pewnie na przegubie.
Filtr turbo jest u mnie w dobrym stanie wiec go zostawie Sent from my E6853 using Tapatalk |
23-07-2019, 20:53 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 31-03-2010
Skąd: małopolska
Model: s-max
Silnik: 2,0
Rocznik: 2006
Postów: 76
|
Odp: 2.0 tdci 140 -wyjecie turbo
Cytat:
Wskrzeszam ten temat gdyż nie mamy dalej konkretnych informacji. Pokrewny temat zakończył się podobnie. Ten wątek pomimo kilku wypowiedzi ma prawie 1000 odsłon czyli nie tylko ja szukam. Bardzo proszę o jakieś wskazówki dotyczące demontażu. Pomijam odpowietrzanie, zalanie olejem nowe uszczelki itp. Bardziej zależy mi na wskazówkach dotyczących co zdemontować i jakie narzędzia. Mało jest informacji o tej operacji w 2.0tdci. Jeden film na YouTube radzi wymontowanie sanek, części zawieszenia, półosi, podszybia ... a turbina ma wyjść razem z kolektorem wydechowym czyli na deser jeszcze chłodnica EGRGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Fajnie ta wersja wygląda i może ma sens i uzasadnienie, ale film pokazuje to na wyjętym silniku więc hehe. Manual forda jest bardziej prosty jednak pomija kluczowe 2 nakrętki. I tu pierwsza prośba do Kolegów z forum o krótką informację co demontowaliście przed wyjęciem? Moje drugie pytanie, prośba dotyczy klucza do nakrętek tych od strony bloku silnika. Czy dorabialiście jakiś klucz? typu ekstra przegub 1/4" i spawana koronka z nasadki 13? Może zwyczajnie przegub z nasadką? czy łamany płasko-oczkowy z grzechotką ? Mam w garażu wiele różnych narzędzi, sam naprawiam swoje samochody ale tutaj trochę mam tremę. Mam zaplanowany ten wekend na tę operację i chciałem się choć trochę przygotować narzędziowo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje Ostatnio edytowane przez kalachan ; 23-07-2019 o 21:06 |
|
24-07-2019, 07:59 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: 2.0 tdci 140 -wyjecie turbo
Demotowalem juz dosc dawno. Ale pamietam , ze musialem wyjac poloske i podszybie. Do jednej z trzech srob na polaczeniu z kolektorem jest kiepski dostep i musielem zdemontowac chlodnice EGR jak pamietam. Klucz 12mm. Nie jest to trudne ale trzeba troche kombinowac, z powodu niewielkiej ilosci miejsca
Bump: Zadnych kluczy nie dorabialem, wszystko standardowymi narzedziami robilem |
24-07-2019, 08:36 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: 2.0 tdci 140 -wyjecie turbo
Nie pamiętam wyjmowania półosi avi zdejmowania podszybia choć ułatwia to dostęp.
Do śrub rury dolotu idącej do turbo najlepiej jest dostać się od strony koła. Do górnej śruby turbo od góry, dolnej od dołu. Rurę odpływu odkręcalem przy turbo (imbus) Do zdjęcia klamry kup sobie przyrząd do klamry, bo zaoszczędzi to sporo czasu. Odkręc też katalizator od wspornika Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk |
24-07-2019, 09:04 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-03-2010
Skąd: małopolska
Model: s-max
Silnik: 2,0
Rocznik: 2006
Postów: 76
|
Odp: 2.0 tdci 140 -wyjecie turbo
Super
Właśnie o takie informacje prosiłem. Wielkie dzięki. Mam do wymiany tarcze klocki niedawno wymieniałem sworzeń wahacza więc wyjęcie półosi nie będzie już dużym problemem gdyby zaszła potrzeba. Podszybie też ogarniam. Zależało mi na tym żeby nie ruszać sanek czyli geometrii. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś info to zapraszam do podzielenia się. Przyrząd do klamry już do mnie idzie bo to się zawsze przyda w garażu Ja sam jeśli zabiorę się w wekend do pracy też napiszę parę zdań i będzie więcej informacji w wątku. Pewnie można samemu dojść do tego co zdemontować ale poco wyważać otwarte drzwi. Czas spędzony w kanale jest krótszy i nerwy mniejsze. Ostatnio edytowane przez kalachan ; 24-07-2019 o 09:12 |
24-07-2019, 19:24 | #8 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: 2.0 tdci 140 -wyjecie turbo
Jak sie nie myle, to albo trzeba wyjac prawa polos ( ja spuszczalem olej w skrzyni, co by sobie kanalu za bardzo nie naoliwic) albo opuszczac sanki, zeby turbawke wytargac na zewnatrz. I jeszcze jedno, wyciagalem blache mocowania katalizatora do skrzyni biegow bodajze co by sie nie zakleszczyc pod autem
|
24-07-2019, 21:22 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-03-2010
Skąd: małopolska
Model: s-max
Silnik: 2,0
Rocznik: 2006
Postów: 76
|
Odp: 2.0 tdci 140 -wyjecie turbo
Dzięki LUCAS
Czyli najbliżej będzie do [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] To jednak wymaga dobrego nastrojenia i nie o piwko tu chodzi. Oby to jeszcze w moim wozidle przyniosło efekty. Robi się ciekawie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czuje że sobotni obiad zjem w kanale. LUCAS jedno pytanie półoś ze skrzyni wychodzi bez problemu czy są jakieś zabezpieczenia? Oczywiście po wyjęciu z piasty odkręceniu osłony itd. |
25-07-2019, 00:45 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: 2.0 tdci 140 -wyjecie turbo
Dolotu i puszki rezonansowej nie wyciągasz. Odkręcasz z obu końców i odkręcasz jedną śrubę z tylu sinika
Turbo odkręcasz od kolektora 3 śrubami. Nie trzeba odkręcac kolektora od silnika ani ja nie pamiętam potrzeby odkręcania EGR. Katalizator jak już pisałem trzeba odkręcić razem ze wspornikiem. Jeszcze raz napisze że nie pamiętam potrzeby wyciągania półosi choć jest łatwiej (kilka razy wymieniałem turbo kiedy półoś i tak musiała być zdjeta) Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk |