|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-06-2019, 05:25 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-08-2014
Model: Mondeo MK4 Titanium X series 66
Silnik: 2.0 tdci 163KM
Rocznik: 2007
Postów: 186
|
1,6 diesel szarpie i gaśnie (kody błędów)
Od jakiegoś czasu c-max żony mocno szarpie jakby wypadał mu bieg. Po szarpnięciu jak wcisnę sprzęgło auto zgaśnie ale jak jedziemy normalnie (z wciśniętym gazem) auto szarpnie i jedzie dalej. Dodam tylko że jest to dość mocne szarpnięcie. Podłączyłem auto pod forscana i wywaliło takie błędy. Ma ktoś pomysł co to może być?
===PCM DTC P138B-62=== Kod: P138B - Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał poniżej minimalnej wartości progowej Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi zbyt duze natezenie pradu w ukladzie swiec zarowych sprawdz przekaznik pod katem oznak przedostawania sie wody lub korozji Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd. Ocieranie się wiązki przewodów w okolicy przekładni. Nieczynne świece żarowe mogą być przyczyną trudności przyrozruchu. Sprawdź, czy świece żarowe są całkowicie sprawne. Przyczyną tego kodu DTC może być: zaciety przekaznik swiec zarowych zwarty obwód w ukladzie swiec zarowych zbyt duze natezenie pradu w ukladzie swiec zarowych Niesprawne świece żarowe. nie wymieniaj PCM Skorzystaj z TSB 17/2005. Skorzystaj z TSB 40/2005. ===END PCM DTC P138B-62=== ===PCM DTC P0336-22=== Kod: P0336 - Nieprawidłowy zakres/ działanie obwodu czujnika A CKP Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał poniżej minimalnej wartości progowej Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Nieprawidłowy zakres/ działanie obwodu czujnika A CKP Zwarcie Przyczyną tego kodu DTC może być: Przerwa w obwodzie. Możliwe przyczyny: Czujnik CKP / instalacja elektryczna Usterka EDCM ===END PCM DTC P0336-22=== ===PCM DTC P0339-21=== Kod: P0339 - Usterka sporadyczna w obwodzie A CPS Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Usterka sporadyczna w obwodzie A CPS Przerywany sygnal z CKP. Sporadycznie nieprawidlowy sygnal z CKP. Usterka silnika (Base engine fault). Przyczyną niestabilnego lub przerywanego sygnału czujnika może być usterka czujnika, moduł PCM lub zakłócenia eklektromechaniczne pochodzące od innego podukładu pojazdu, jak np. układu zapłonowego, układu ładowania akumulatora itp. Niesprawny czujnik ===END PCM DTC P0339-21=== ===ABS DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem). ===END ABS DTC Brak=== ===EPS DTC U1900-20=== Kod: U1900 - Brak komunikatów sieci CAN Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy Szczegóły kodów usterek Błąd magistrali komunikacyjnej CAN (brak komunikatów) Możliwe przyczyny: Brak komunikatów sieci CAN Nieprawidłowe dane RPM silnika. Nieprawidłowe dane czujnika prędkości pojazdu. Sprawdz przewody CAN /czy siec CAN dziala. Uwaga : DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami. Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe. ===END EPS DTC U1900-20=== ===IC DTC U1900-20=== Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Tablica przyrządów Szczegóły kodów usterek Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru Uwaga : DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami. Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe. ===END IC DTC U1900-20=== ===RCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł układu SRS ===END RCM DTC Brak=== ===EATC DTC B2308-20=== Kod: B2308 - Usterka silnika regulacji temperatury powietrza doprowadzanego do wnętrza pojazdu Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury Szczegóły kodów usterek Usterka silnika regulacji temperatury powietrza doprowadzanego do wnętrza pojazdu Możliwe przyczyny : Silnik elektryczny zgasl lub otwarty/zwarty obwód Sprawdź ręką, czy silnik obraca się swobodnie. ===END EATC DTC B2308-20=== ===ACM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio ===END ACM DTC Brak=== ===GEM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic) ===END GEM DTC Brak=== |
17-06-2019, 06:07 | #2 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: C-max 1,6 diesel szarpie i gaśnie (kody błędów)
Przecież jest napisane co to może być. Przeczytać i sprawdzić.
|