|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-06-2019, 22:05 | #1 |
ford::beginner
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 17-07-2011
Skąd: Rybnik
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2.5T R5 220KM
Rocznik: 2007
Postów: 15
|
2,5T - Błąd P0030, P0031, P0036, P0037
Witam,
ostatnio wyskoczył mi Check. Odczytałem błędy: P0030, P0031, P0036 oraz P0037. Wszystkie dotyczą obwodu grzałki sond lambda. Ze względu na wystąpieniu błędu na obu sondach obstawiam, że to nie awaria grzałki w sondzie tylko problem z zasilaniem. Z mojej małej wiedzy wynika, że zasilanie +12 powinno pojawić się po zapłonie a "-" grzałki steruje PCM. Z tego co znalazłem w przypadku sondy Bosch (5 przewodowa - przed katem) grzałka to szary (+), biały (-). Pomiar multimetrem wskazuje 4 ohmy (mam drugą używaną do podmiany i tam mam taki sam opór) a po stronie wiązki brak napięcia 12V. Dysponuje ktoś schematem wiązki silnika lub wie skąd biegnie +12V zasilania grzałek sond lambda? Pozdrawiam Presto/Jacek |
14-06-2019, 10:21 | #2 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 02-04-2019
Skąd: Szczecin
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 28
|
Odp: 2,5T - Błąd P0030, P0031, P0036, P0037
Zobacz czy Ci się wtyczka nie rozpiela. Miałem w Volvo identycznie to samo, okazało się że wtyczka rozpiela. Dołożyłem trytke i nigdy więcej nie miałem problemy
|
14-06-2019, 10:32 | #3 |
ford::beginner
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 17-07-2011
Skąd: Rybnik
Model: Mondeo MK4 Titanium X
Silnik: 2.5T R5 220KM
Rocznik: 2007
Postów: 15
|
Odp: 2,5T - Błąd P0030, P0031, P0036, P0037
Złącze sondy przed katem sprawdzałem. Nie pojawia mi sie napięcie na grzałkę sondy. Pod warunkiem, że znalazłem prawidłowy opis dla sondy Bosch'a.
EDIT: Sprawdziłem dzisiaj jeszcze sondę za katalizatorem i też nie dostawała napięcia na grzałkę. Opór zmierzony na grzałce sondy wynosi około 12,5 ohm więc myślę OK. Po tym zabiegu jeszcze raz sprawdziłem bezpieczniki w komorze silnika ( ale już za pomocą multimetru) i znalazłem przepalony bezpiecznik nr F6 (10A). Szczęśliwy założyłem nowy, przez kilka minut był cały i błędów nie było ale znowu się przepalił podczas jazy próbnej a błędy powróciły Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Posiada ktoś może schemat obwodu bezpiecznika F6? EDIT: 2019.07.10 Problem rozwiązany. Usterka zlokalizowana. Uszkodzona wiązka na wysokości obudowy filtra powietrza ( przebicie izolacji o blaszkę na skrzyni biegów). Ostatnio edytowane przez Presto ; 10-07-2019 o 16:03 Powód: Nowe informacje |