|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-12-2018, 14:34 | #61 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Benzynowy odpali zadowalając się niewiele ponad 100 A prądu. Więc jak masz akumulator, który kiedyś był zdolny podać z 600 A a teraz daje np. 200, to nadal benzynowy odpala. Jednak na mrozie może wyda z siebie z 50-60 A i tylko usłyszysz cykanie, zobaczysz choinkę na desce rozdzielczej itp.
Test, opornicą najlepiej - prawdę powie. W sklepach z akumulatorami robią to na miejscu, często za darmo. Jak akumulator odłączony od auta nie trzyma 12,5-6 V po dobie od odłączenia prostownika, to raczej kuniec. Nie używasz Start-Stop, więc problemu nie ma. Może być normalny Ca-Ca lub Silver-Calcium. Nie trzeba EFB, choć one są trwalsze. A czego nie kupisz, to raczej tak dobre, jak ten z pierwszego montażu nie będzie. 5 lat w warunkach miejskich to i tak dobry wynik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
05-12-2018, 14:54 | #62 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-04-2013
Model: FOKA 3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Postów: 117
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Dziękuję Panowie.
Dziś gość podpiął komputerek i ten stwierdził "aku ok, 33% naładowania - doładuj aku." Ale dopiero co wczoraj ładowałem - w sumie w ciągu tyg. 3 różnymi prostownikami. A 2 lata temu miałem taką akcję w zimie że rano nie cyknął nawet, zabraliśmy auto na hol do warsztatu bo podejrzewałem rozrusznik i w trakcie drogi odpalił i już działał. Dziś postaram się jeszcze go zresetować, ale już szykuję kasę na nowy. |
05-12-2018, 15:03 | #63 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Na srogie zimy jest taki sposób, że jak akumulator przymrozi, to właśnie niektórzy zalecają na chwilę włączyć światła, radio itp - żeby "obudzić" elektrolit. Niby "dobijamy" akumulator, a jednak takie pobranie niewielkiego, choć większego niż na postoju, prądu pozwala obudzić akumulator, aby między płytami pojawił się większy ładunek elektryczny.
Może tak miałeś wtedy z tym holem, że coś popracowało, akumulator się podgrzał i już zaskoczyło wystarczająco, aby benzynowy silnik odpalił. |
05-12-2018, 21:28 | #64 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-02-2013
Skąd: Mielec
Model: Ford focus mk1/mk3
Silnik: 1,6b/1,5 eb - 100km/182km
Rocznik: 1999/2015
Postów: 599
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Cytat:
Tu mój wątek z przebojami z akumulatorem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
06-12-2018, 21:18 | #65 | |
ford::average
Zarejestrowany: 20-04-2013
Model: FOKA 3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Postów: 117
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Cytat:
Aku i tak już miałem kupować więc nie mam nic do stracenia. Wielkie DZIĘKI Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
29-03-2019, 22:19 | #66 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 05-05-2016
Skąd: Zamość
Model: Ford Focus MK3 Titanium
Silnik: 1.0 Ecoboost 125KM
Rocznik: 2012
Postów: 95
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
|
25-04-2019, 20:58 | #67 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-03-2018
Model: Puma
Silnik: 1.0
Rocznik: 2020
Postów: 21
|
Akumulator
Cześć,
Jaki aku do 1.6 150 km? Varta? Aktualnie Gigawatt i problemy ze start stop. Ewentualnie jaka cena w ASO? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
25-04-2019, 21:17 | #68 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Akumulator
Gigawatt to jeden z najtańszych , jeśli nie najtańszy akumulator na rynku. Nie ma co wymagać ogarnięcia takiej elektroniki od akumulatora np 60 czy 74 Ah za 200 zł
|
25-04-2019, 21:24 | #69 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-03-2018
Model: Puma
Silnik: 1.0
Rocznik: 2020
Postów: 21
|
Odp: Akumulator
Domyślam się - taki niestety już zastałem więc planuje wymienić. Czytałem dużo dobrych opinii o Varcie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
25-04-2019, 22:32 | #70 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Białystok
Model: Ford C-Max MK2
Silnik: 1,6 EB 150>182KM
Rocznik: 2011
Postów: 207
|
Odp: Akumulator
Wymieniałem w styczniu, co prawda w C-Max, ale silnik ten sam 1,6 EB 150KM.
Akumulator oryginalny w ASO kosztował ok. 700zł za Ford EFB 60Ah 590A (nr kat DV6T-10655-AB, FINIS 1917575). Cena po rabacie ok. 540zł (za sam akumulator bez wymiany). Zastanawiałem się również nad Varta Blue Dynamic EFB 65Ah 650A (nr kat 565 500 065). Cena po rabacie ok. 490zł. Akumulatory dla Forda prawdopodobnie robi Varta. Dostępność była za 4 dni. Zdecydowałem się na oryginalny Forda, miałem na drugi dzień, wymieniłem sam, zresetowałem BMS, wszystko działa OK i nawet Start/Stop zaczął działać (chociaż codziennie go nie używam). |