Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-12-2018, 14:34   #61
Ze_ja
ford::specialist
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Benzynowy odpali zadowalając się niewiele ponad 100 A prądu. Więc jak masz akumulator, który kiedyś był zdolny podać z 600 A a teraz daje np. 200, to nadal benzynowy odpala. Jednak na mrozie może wyda z siebie z 50-60 A i tylko usłyszysz cykanie, zobaczysz choinkę na desce rozdzielczej itp.
Test, opornicą najlepiej - prawdę powie. W sklepach z akumulatorami robią to na miejscu, często za darmo. Jak akumulator odłączony od auta nie trzyma 12,5-6 V po dobie od odłączenia prostownika, to raczej kuniec.

Nie używasz Start-Stop, więc problemu nie ma. Może być normalny Ca-Ca lub Silver-Calcium. Nie trzeba EFB, choć one są trwalsze. A czego nie kupisz, to raczej tak dobre, jak ten z pierwszego montażu nie będzie. 5 lat w warunkach miejskich to i tak dobry wynik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ze_ja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2018, 14:54   #62
HarryH
ford::average
 
Avatar HarryH
 
Zarejestrowany: 20-04-2013
Model: FOKA 3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Postów: 117
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Dziękuję Panowie.
Dziś gość podpiął komputerek i ten stwierdził "aku ok, 33% naładowania - doładuj aku." Ale dopiero co wczoraj ładowałem - w sumie w ciągu tyg. 3 różnymi prostownikami.

A 2 lata temu miałem taką akcję w zimie że rano nie cyknął nawet, zabraliśmy auto na hol do warsztatu bo podejrzewałem rozrusznik i w trakcie drogi odpalił i już działał.

Dziś postaram się jeszcze go zresetować, ale już szykuję kasę na nowy.
HarryH jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2018, 15:03   #63
Ze_ja
ford::specialist
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Na srogie zimy jest taki sposób, że jak akumulator przymrozi, to właśnie niektórzy zalecają na chwilę włączyć światła, radio itp - żeby "obudzić" elektrolit. Niby "dobijamy" akumulator, a jednak takie pobranie niewielkiego, choć większego niż na postoju, prądu pozwala obudzić akumulator, aby między płytami pojawił się większy ładunek elektryczny.
Może tak miałeś wtedy z tym holem, że coś popracowało, akumulator się podgrzał i już zaskoczyło wystarczająco, aby benzynowy silnik odpalił.
Ze_ja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2018, 21:28   #64
36ha
ford::specialist
 
Avatar 36ha
 
Zarejestrowany: 17-02-2013
Skąd: Mielec
Model: Ford focus mk1/mk3
Silnik: 1,6b/1,5 eb - 100km/182km
Rocznik: 1999/2015
Postów: 599
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Cytat:
Napisał HarryH Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wątek ciekawy to i ja się podepnę:
Auto i aku z 2013 - ile bym nie ładował to następnego dnia mam 12,09 V
Podobno poniżej 12,4 to śmieć, a ten gnojek pali i jeździ. Tylko czy alternator nie dostaje w d.? Nie używam start stopu (wyłączam zaraz po odpaleniu silnika) jeżdżę 90% po mieście.
Czy mogę kupić aku bez start-stopu? No i czy w ogóle kupować?
Też miałem przeboje z akumulatorem w swoim 1,5 eb problem został rozwiązany po wpisaniu w centralnej konfiguracji akumulatora 75ah przed nim był 60ah. Po zmianie, napięcie na postoju w granicach 12,5v przy obecnych temperaturach nie wyżej jak 12,3v . Jężdżę głównie w mieście i korzystam z nagrzewnicy ptc więc aku delikatnie niedoładowany. Jak przyjdą mrozy chyba z powrotem odepnę inteligentne ładowanie od BMS-a

Tu mój wątek z przebojami z akumulatorem
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
36ha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-12-2018, 21:18   #65
HarryH
ford::average
 
Avatar HarryH
 
Zarejestrowany: 20-04-2013
Model: FOKA 3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Postów: 117
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Cytat:
Napisał 36ha Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tu mój wątek z przebojami z akumulatorem
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Przeczytałem - bardzo ciekawe i jutro tak zrobię wyciągam wtyczkę od BMSa - jak dla mnie to bomba bo ten cholerny autostart też zdechnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Aku i tak już miałem kupować więc nie mam nic do stracenia. Wielkie DZIĘKI Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
HarryH jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2019, 22:19   #66
Fitch82
ford::average
 
Avatar Fitch82
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 05-05-2016
Skąd: Zamość
Model: Ford Focus MK3 Titanium
Silnik: 1.0 Ecoboost 125KM
Rocznik: 2012
Postów: 95
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Reset BMs od 16:28 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Bump:
Fitch82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2019, 20:58   #67
maciekkrk
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-03-2018
Model: Puma
Silnik: 1.0
Rocznik: 2020
Postów: 21
Domyślnie Akumulator

Cześć,
Jaki aku do 1.6 150 km? Varta? Aktualnie Gigawatt i problemy ze start stop. Ewentualnie jaka cena w ASO?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
maciekkrk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2019, 21:17   #68
juri2069
ford::expert
 
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
Domyślnie Odp: Akumulator

Gigawatt to jeden z najtańszych , jeśli nie najtańszy akumulator na rynku. Nie ma co wymagać ogarnięcia takiej elektroniki od akumulatora np 60 czy 74 Ah za 200 zł
juri2069 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2019, 21:24   #69
maciekkrk
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-03-2018
Model: Puma
Silnik: 1.0
Rocznik: 2020
Postów: 21
Domyślnie Odp: Akumulator

Domyślam się - taki niestety już zastałem więc planuje wymienić. Czytałem dużo dobrych opinii o Varcie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
maciekkrk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2019, 22:32   #70
miraż
ford::advanced
 
Avatar miraż
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Białystok
Model: Ford C-Max MK2
Silnik: 1,6 EB 150>182KM
Rocznik: 2011
Postów: 207
Domyślnie Odp: Akumulator

Wymieniałem w styczniu, co prawda w C-Max, ale silnik ten sam 1,6 EB 150KM.
Akumulator oryginalny w ASO kosztował ok. 700zł za Ford EFB 60Ah 590A (nr kat DV6T-10655-AB, FINIS 1917575). Cena po rabacie ok. 540zł (za sam akumulator bez wymiany).
Zastanawiałem się również nad Varta Blue Dynamic EFB 65Ah 650A (nr kat 565 500 065). Cena po rabacie ok. 490zł. Akumulatory dla Forda prawdopodobnie robi Varta. Dostępność była za 4 dni.
Zdecydowałem się na oryginalny Forda, miałem na drugi dzień, wymieniłem sam, zresetowałem BMS, wszystko działa OK i nawet Start/Stop zaczął działać (chociaż codziennie go nie używam).
miraż jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.