|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-04-2019, 19:47 | #1 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 10-02-2019
Skąd: Northampton
Model: Mondeo
Silnik: 2.o
Rocznik: 2010
Postów: 19
|
Czeste wypalanie sie filtra dpf 2.0 tdci miedzy lift
Witam,
To będzie pierwszy mój post na forum sorry ze coś złe robię ale jestem troszkę slaby w tych tematach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . proszę Adminów o nie usuwanie tego postu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam nadzieje ze ktoś mi jest w stanie pomoc, a gdzie pytać o pomoc jak nie na forum forda hehe do rzeczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jestem szczęśliwym posiadaczem forda mondeo z 2010 2.0 tdci miedzy lift kombi tytanium x z przebiegiem teraz 280 tkm i wypalającym sie filtrem co 100-150 km niezależne od tego jak prowadzę auto zaczyna się wypalać po 100 km do 150 czas wypalania to około 4 do 10 km około 5 do 10 minut może 12. Zauważyłem ze jak się zaczyna wypalanie jest lekkie szarpniecie auta a raczej odczuwalne tak jakby odjął gaz ale tego na chwile nie robię nic tylko odczuwam i man takie wrażenie trwa z 1,5 możne 2 sek. Mam zamontowana diodę do przekaźnika wiem kiedy zaczyna się wypalać i kiedy kończy. Zapiłem Icar bluetooth kostkę i forscan na telefon dosyć szybko wartości rosną load i soot ciśnienie różnicowe po odp auta jest 0.0 czasem przed wypalanie pokazuje 1.0 ale jest częściej 0.0, podczas jazdy na autostradzie przy 120 km 4.0 - 6.0 normalna jazda. Auto odpala normalnie, prowadzi się normalnie czasem odczuwam tylko wrażenie podczas ruszania i zmiany biegów słabą reakcje na gaz z 1 sek możne 2 . lista rzeczy która została zrobione, wymienione. Wcześniejszy właściciel wymienił wszystkie wtryski i listwę. Filtr czyszczony na maszynie w pl po myciu filtra wywaliło błędy i został wymieniony cały zawór pal paliwa świeca dopalająca egr czyszczony. Wracając z urlopu z pl przejechałem 2 tys km błędy już nie wyskoczyły ale wypala dalej często, czujnik różnicy ciśnień wymieniony na org bez różnicy robiony mailem smoke test nie wiem ja po polsku chyba test dymny czyli sprawdzany był dolot i wylot powietrza w garażu powiedzieli ze wszystko ok. auto było na hamowni żeby sprawdzić turbinę i czujniki wszystko ok trosze tylko mokro za turbina ale jeszcze w normie było powiedzieli również ze nie ma się czego czepiać tylko jeździć,tylko ze auto wypala DPF co 100 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wypalany był statyczne zrobiłem więcej 80 km tylko po 220 wypalanie znów, Zmieniłem paliwo z bp na Shell węzę sprawdzane od DPF wcześniejszy właściciel wymienił je bo nie są oryginalne ale w stanie dobrym, przez jakieś 10 tys km po kupnie auta nie widziałem żadnego problemu z filtrem jak dla mnie zaczęło się wszystko nagle. W garażu nie widza naprawdę żadnego problemu już wsadziłem tyle kasy w ta auto ale nie chce osuwać filtra chce naprawić to auto. proszę pytać pewnie o czymś zapomniałem i mam nadzieje ze ktoś jest w stanie pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. z góry dziękuje za jakaś kol wiek pomoc Tomek |
24-04-2019, 19:52 | #2 |
ford::professional
Imię: Radek
Zarejestrowany: 23-01-2011
Skąd: Warszawa
Model: VOLVO V40
Silnik: 1.6EB
Rocznik: 2013
Postów: 1,144
|
Odp: Czeste wypalanie sie filtra dpf mondeo 2010 2.0 tdci miedzy lift
Pewnie mocno zabity popiołem. Jeśli statyczne wypalanie nie pomogło to chyba tylko zostaje demontaż i płukanie lub...wycięcie dziada.
Ewentualnie jeszcze można przyjrzeć się czujnikowi różnicy ciśnień i wężykom. A skoro masz polifta to warto sprawdzić w jakim stanie jest świeca dopalająca i "moduł par" przed DPF.
__________________
Było Mondeo Mk4 2.2TDCi 2010 -> jest Volvo V40 1.6EB 2013 |
24-04-2019, 20:00 | #3 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Czeste wypalanie sie filtra dpf mondeo 2010 2.0 tdci miedzy lift
280kkm to malo na filtr? byl resetowany po czyszczeniu ?
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
24-04-2019, 20:34 | #4 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , M mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 143
|
Odp: Czeste wypalanie sie filtra dpf mondeo 2010 2.0 tdci miedzy lift
Gdybyś jednak postanowił pozbyć się dpf to pamiętaj, nic nie musisz ciąć.
Zdejmujesz z filtra 2 gumowe przewody podciśnienia, odpinasz wtyczkę, odkręcasz po 2 śruby mocujące filtr z każdej strony. Wybijasz wkład meslem a potem niewielkim łomem w 15 minut bez żadnych cięć , spawań puchy itd. Potem szukasz kogoś kto ci to poprogramuje jak należy. |
25-04-2019, 12:18 | #5 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 10-02-2019
Skąd: Northampton
Model: Mondeo
Silnik: 2.o
Rocznik: 2010
Postów: 19
|
Odp: Czeste wypalanie sie filtra dpf 2.0 tdci miedzy lift
Nowa świeca była montowana w ASO filtr wartości były zerwane nowy czujnik z ASO filtr podczas wypalania się opóźnia wartości po wypaleniu 22%soot i load 34 był wyciągany i płukany woda na maszynie nie chce go wycinać bo mieszkam w uk i są duże kary za to wolę naprawić a później będę miał problem ze sprzedażą auta jeszcze bez DPF
Bump: A skoro masz polifta to warto sprawdzić w jakim stanie jest świeca dopalająca i "moduł par" przed DPF.[/QUOTE] Wszystko było wymieniane zawór par paliwa, świeca daje dobra temp podczas wypalania 620.640 stopni węże wyglądają jak nowe ja stawiam bardziej na jakiś problem mechaniczny od silnika albo turbo egr może nie wiem |
25-04-2019, 14:05 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-06-2018
Model: galaxy
Silnik: dw10c
Rocznik: 2011
Postów: 750
|
Odp: Czeste wypalanie sie filtra dpf 2.0 tdci miedzy lift
Masz poprostu zatkany dpf i tyle.
Zanim wymienisz to sprawdz wtryski czy nie leja i czy egr sie domyka. Sent from my F8331 using Tapatalk |
25-04-2019, 19:18 | #7 | |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 10-02-2019
Skąd: Northampton
Model: Mondeo
Silnik: 2.o
Rocznik: 2010
Postów: 19
|
Odp: Czeste wypalanie sie filtra dpf 2.0 tdci miedzy lift
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Osuch77 ; 25-04-2019 o 22:49 |
|
25-04-2019, 19:40 | #8 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Czeste wypalanie sie filtra dpf 2.0 tdci miedzy lift
Po takim przebiegu moze byc juz czesciowo zablokowany na stale. Bycmoze, ze jest lekko nadtopiony, albo zabetonowany popiolem. Jak sie nie myle, to myjki srednio radza sobie z popiolem.
Koledzy wyzej, juz wspominali |
25-04-2019, 22:50 | #9 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 10-02-2019
Skąd: Northampton
Model: Mondeo
Silnik: 2.o
Rocznik: 2010
Postów: 19
|
Odp: Czeste wypalanie sie filtra dpf 2.0 tdci miedzy lift
tak ale w pl juz egr byl wyciagany i myty mechanik powiedzial ze nawet nie trzeba bylo bo w dobrym stanie byl
|
26-04-2019, 00:10 | #10 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-06-2018
Model: galaxy
Silnik: dw10c
Rocznik: 2011
Postów: 750
|
Odp: Czeste wypalanie sie filtra dpf 2.0 tdci miedzy lift
Cytat:
Sent from my F8331 using Tapatalk |
|