Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-04-2019, 18:16   #11
marjo
ford::average
 
Avatar marjo
 
Zarejestrowany: 18-12-2004
Skąd: Kielce
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2007
Postów: 98
Domyślnie Odp: Błąd P0420

Jeżeli spalił ten olej to pewnie zapchał katalizator (nie znam się- gdybam).
Szczerze współczuję.
Sam jestem po remoncie silnika (jutro wymiana oleju po 1000km). Naczytałem się o źle wykonanych remontach i nie sypiam po nocach a olej cztery razy dziennie sprawdzam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie na razie wygląda że wszystko ok ale jeszcze parę tysięcy i okaże się dopiero czy faktycznie wszystko ok

marjo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2019, 18:20   #12
bartek0518
ford::beginner
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 01-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: S-max
Silnik: 2.0 Benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 21
Domyślnie Odp: Błąd P0420

Pytanie czy nie poszła któraś sonda, po to zamieściłem wykresy. Wczoraj zauważyłem dziwne zjawisko, że przez parę kilometrów za mną było biało, lecz tylko przy ruszaniu i zmianie biegów. Po paru kilometrach ustąpiło. Kupiłem go w grudniu, po dwóch miesiącach awaria. Katalizator wygląda na nowo wymieniany, możliwe że niemiec go wymienił też z tego powodu.
Po miesiącu od zakupu zaryzykowałem, założyłem gas, i po 800km się zepsuł. Przy zakupie nie było nic widać, w trakcie powrotu do domu okazało się, że zepsuty jest termostat, po wymianie zaczęło być zauważalne znikanie oleju. Co do remontu jestem zadowolony, z auta coraz mniej. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja wymianę płynów mam po 2000 lub 2 miesiącach i tym samym celibat na gas.

Ostatnio edytowane przez bartek0518 ; 24-04-2019 o 18:26
bartek0518 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2019, 18:31   #13
hesiek
ford::advanced
 
Avatar hesiek
 
Imię: GRZEGORZ
Zarejestrowany: 05-01-2008
Skąd: Mińsk Maz
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 duratec + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 284
Domyślnie Odp: Błąd P0420

Dla mnie sondy wygladaja ok. Jak auto bralo 4 l oleju na 1000 to bardzo latwo kata zapchac nawet nowego. A bialy/niebieskawy dym to mogl byc objaw dopalania resztek oleju w wydechu

Kolejna sprawa. Robiona byla tylko glowica i zawory?
Po naprawie ma tendencje do brania oleju?
Te silniki 2.0 mialy zapędy do zapiekania pierscionkow uszczelniajacych na tlokach.
W sumie ogolnie czy po naprawach nie ubywa mu w nadmiernych ilosciach plynow ustrojowych typu olej czy plyn chlodniczy.

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
__________________
Moje mody: PDC przód, tył. NX sd +CAM. Siedzenia-grzanie, wentylacja, pamięć i elektr. siedzenia pasażera. AFS. BT/VC/USB. Rolety tył. BLIS :-D, składane lustra. (wszystko od zera - elektr. bieda wersja) zderzaki pakiet ST
hesiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2019, 18:41   #14
bartek0518
ford::beginner
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 01-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: S-max
Silnik: 2.0 Benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 21
Domyślnie Odp: Błąd P0420

Zawory i prowadnice, pierścienie na tłokach, panewki. Po naprawie nie wziął ani grama po za tym wydmuchanym przez nie zaślepiony otwór w silniku od strony rozrządu. Patrząc na ceny to znów cena powala. Nie da się wymienić samego wkładu w rozsądnych pieniądzach, wypalić tego oleju? Na razie nie katuję silnika bardzo wysokimi obrotami, nie pomogło by to w wypaleniu?
bartek0518 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2019, 18:51   #15
hesiek
ford::advanced
 
Avatar hesiek
 
Imię: GRZEGORZ
Zarejestrowany: 05-01-2008
Skąd: Mińsk Maz
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 duratec + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 284
Domyślnie Odp: Błąd P0420

W oryginal sie nie pchaj. poszukaj zamiennika sa tansze i tak samo spelniaja swoja funkcje

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
__________________
Moje mody: PDC przód, tył. NX sd +CAM. Siedzenia-grzanie, wentylacja, pamięć i elektr. siedzenia pasażera. AFS. BT/VC/USB. Rolety tył. BLIS :-D, składane lustra. (wszystko od zera - elektr. bieda wersja) zderzaki pakiet ST
hesiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2019, 18:56   #16
bartek0518
ford::beginner
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 01-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: S-max
Silnik: 2.0 Benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 21
Domyślnie Odp: Błąd P0420

Wybiorę się do tłumikarza u którego byłem z poprzednimi autami, zapytam o ceny. A da się jakoś stwierdzić po za przypuszczeniami, że to na pewno zapchany kat.?
bartek0518 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2019, 18:57   #17
hesiek
ford::advanced
 
Avatar hesiek
 
Imię: GRZEGORZ
Zarejestrowany: 05-01-2008
Skąd: Mińsk Maz
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 duratec + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 284
Domyślnie Odp: Błąd P0420

Po takiej ilosci oleju po zdemontowaniu bedzie widac

Podsumowujac wg. mnie masz sondy dobre. A to jest standardowy blad ktory wywala zapchany, niespelniajacy prawidlowo swojego zadania katalizator.

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
__________________
Moje mody: PDC przód, tył. NX sd +CAM. Siedzenia-grzanie, wentylacja, pamięć i elektr. siedzenia pasażera. AFS. BT/VC/USB. Rolety tył. BLIS :-D, składane lustra. (wszystko od zera - elektr. bieda wersja) zderzaki pakiet ST

Ostatnio edytowane przez hesiek ; 24-04-2019 o 19:02
hesiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2019, 19:02   #18
marjo
ford::average
 
Avatar marjo
 
Zarejestrowany: 18-12-2004
Skąd: Kielce
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2007
Postów: 98
Domyślnie Odp: Błąd P0420

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jakie dostałeś zalecenia odnośnie docierania silnika po remoncie i wymiany oleju?

Ja przez pierwszy tysiąc kilometrów po remoncie: 2500 no 3000 obr/min maks, olej wymiana po 1000km a później po 5000 km. U mnie wymienione pierścienie, panewki, gniazda zaworowe.

Ostatnio edytowane przez marjo ; 24-04-2019 o 19:05
marjo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2019, 19:05   #19
bartek0518
ford::beginner
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 01-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: S-max
Silnik: 2.0 Benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 21
Domyślnie Odp: Błąd P0420

Na wymianę oleju, płynu chłodniczego i filtra jadę do gościa, który remontował silnik, aby mieć wpis w książkę serwisową, którą mi założył(gwarancja). Wymiana po 2000km lub dwóch miesiącach. Zalecenia, nie katować, powoli i płynnie zmieniać biegi, mogę jeździć z normalnymi prędkościami po autostradach itd. tylko powoli się rozpędzać itd. Remont kosztował prawie 6000zł. A czemu pytasz?
bartek0518 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2019, 19:09   #20
marjo
ford::average
 
Avatar marjo
 
Zarejestrowany: 18-12-2004
Skąd: Kielce
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2007
Postów: 98
Domyślnie Odp: Błąd P0420

U mnie 5500 zł ale jeszcze kompletny rozrząd był wymieniany. Pytam aby porównać zalecenia bo jazda 2500 obr/min mnie już bardzo boli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
marjo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.