|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-02-2019, 07:05 | #31 | |
ford::expert
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI
Cytat:
nie oznacza wcale że za każdym razem do końca sie wypalił . Powinieneś dostać wydruk z informacją że proces dopalania się zakończył za każdym razem. Powodów może być wiele zaczynając od Problemów EGR poprzez złą jakość zatankowanego paliwa a kończąc na samym DPF który ma jakiś problem . Spróbuj jeździć na chwilowym spalaniu i kontroluj czy się aktualnie dopala filtr od początku do końca ......... być może b. często przerywasz proces wypalania do tego robiąc krótkie trasy . Z tym trzeba nauczyć sie żyć lub usunąć go .
__________________
......................... Pozdrawiam . |
|
13-02-2019, 08:09 | #32 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-10-2010
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2007
Postów: 16
|
Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI
Po podłączeniu do komputera Pan sprawdzał DFP, wg wskazań DPF wypalał się prawidłowo, nie było nieudanych prób. Niestety mam podstawowy licznik choć wersja Titanium, nie mam chwilowego spalania, jeżdżąc po mieście załączają się wentylatory przy dopalaniu co zauważyłem, tylko nie wiem kiedy proces się kończy. No nic będę z tym jakoś żył Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
13-02-2019, 14:46 | #33 |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-08-2017
Skąd: Chodzież
Model: S-max mk2/Grand C-max/Fiesta
Silnik: 2.0 tdci 180KM / 1.6 tdci 115KM / 1.0 82KM
Rocznik: 2016r/2011r/2017r
Postów: 622
|
Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI
Proces sie zakończy jak i wentylatory przestaną wyć, oczywiście w okresie letnim jest troszke inaczej bo chodzi Klima. Jak wentylatory sie załącza warto wybrać się tez na drogę co byś mógł to troszke pogonić bo w mieście to lipa
|
02-04-2019, 14:33 | #34 | |
ford::average
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 25-12-2012
Skąd: Olecko
Model: S-Max PowerShift
Silnik: 2.0 TDCI, 163 km
Rocznik: 2011
Postów: 171
|
Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI
Cytat:
I czy pomimo, że jest wtrysk/świeca dopalająca DPF to ropa jest też lana w komorę spalania podczas wypalania DPF-a? |
|
10-04-2019, 13:20 | #35 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 27-12-2017
Skąd: Otwock
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue 240 KM
Rocznik: 2018
Postów: 42
|
Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI
A czemu tak?
|
10-04-2019, 15:40 | #36 |
ford::average
Imię: jacek
Zarejestrowany: 18-04-2011
Skąd: UK
Model: mondeo bylo minelo
Silnik: diesel
Rocznik: 2017
Postów: 75
|
Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI
a temu ze masz wtryskiwacz przed dpf
i nie jest to realizowane przez silnik |
04-02-2020, 08:16 | #37 |
ford::amateur
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 16-01-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 96 kW
Rocznik: 2007
Postów: 8
|
Zwiększa się poziom przybywa oleju w silniku
Witam kolegów forumowiczów
Problem pojawił się na początku stycznia kiedy podczas jazdy, obroty silnika wzrosły do maksimum a za mną pojawiła się biała chmura dymu. Stan oleju w silniku był dużo ponad stan (wiem nie sprawdzałem stanu oleju w silniku regularnie). Auto trafiło na warsztat. Wyczyszczony został katalizator, przepłukany DPF, zregenerowana i wyczyszczona turbina + zmiana filtrów i oleju. Brak diagnozy co było przyczyną sytuacji - jedynie jakieś podejrzenia typu lejące wtryski. Nauczony wcześniejszym błędem regularnie obserwuję stan oleju w silniku. No i problem zaczyna powracać gdyż po odebraniu samochodu od mechanika poziom oleju na bagnecie był na połowie a teraz jest już na 3/4 stanu. Czy mieliście podobny przypadek. Gdzie szukać przyczyny? Czy to własnie lejące wtryski? BTW czy ktoś kojarzy jakiego producenta są wtryski w moim modelu? Kto je regeneruje i jaki to może być koszt? z góry dziękuję za podpowiedzi i zainteresowanie tematem |
04-02-2020, 08:18 | #38 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Zwiększa się poziom przybywa oleju w silniku
a dpf czasem nie dopala co chwila? to moze byc glowny problem.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
04-02-2020, 08:25 | #39 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Odp: Zwiększa się poziom przybywa oleju w silniku
masz przedlifta, czyli wypalanie filtra poprzez dotrysk ropy w fazie wydechu z cylindra.
obserwuj proces wypalania i nie gaś wtedy silnika. jeśłi wypala się cześciej niż co 200km w mieście to jest jakiś prblem |
04-02-2020, 08:35 | #40 |
ford::amateur
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 16-01-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 96 kW
Rocznik: 2007
Postów: 8
|
Odp: Zwiększa się poziom przybywa oleju w silniku
szczerze? nie widziałem, nie zauważyłem procesu wypalania DPFa od 4 lat kiedy jeżdżę tym autem. Nie wiem nawet jak to się objawia. nie zapala mi się też żadna kontrolka
Dodam iż 90% jazdy to krótkie odcinki. Raz w roku jakiś dłuższy wyjazd |