Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-02-2019, 07:05   #31
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI

Cytat:
Napisał kkrzys206 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Stan oleju znowu wysoki...
Przed drugą wymianą byłem na kompie - ponoć z odczytów wynikało, że filtr za każdym razem się dopalał
Ponoć z odczytów wynikało ?....

nie oznacza wcale że za każdym razem do końca sie wypalił . Powinieneś dostać wydruk z informacją że proces dopalania się zakończył za każdym razem.
Powodów może być wiele zaczynając od Problemów EGR poprzez złą jakość zatankowanego paliwa a kończąc na samym DPF który ma jakiś problem .
Spróbuj jeździć na chwilowym spalaniu i kontroluj czy się aktualnie dopala filtr od początku do końca ......... być może b. często przerywasz proces wypalania do tego robiąc krótkie trasy . Z tym trzeba nauczyć sie żyć lub usunąć go .

__________________
......................... Pozdrawiam .
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2019, 08:09   #32
kkrzys206
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-10-2010
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2007
Postów: 16
Domyślnie Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI

Po podłączeniu do komputera Pan sprawdzał DFP, wg wskazań DPF wypalał się prawidłowo, nie było nieudanych prób. Niestety mam podstawowy licznik choć wersja Titanium, nie mam chwilowego spalania, jeżdżąc po mieście załączają się wentylatory przy dopalaniu co zauważyłem, tylko nie wiem kiedy proces się kończy. No nic będę z tym jakoś żył Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kkrzys206 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2019, 14:46   #33
AJU
ford::specialist
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-08-2017
Skąd: Chodzież
Model: S-max mk2/Grand C-max/Fiesta
Silnik: 2.0 tdci 180KM / 1.6 tdci 115KM / 1.0 82KM
Rocznik: 2016r/2011r/2017r
Postów: 622
Domyślnie Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI

Proces sie zakończy jak i wentylatory przestaną wyć, oczywiście w okresie letnim jest troszke inaczej bo chodzi Klima. Jak wentylatory sie załącza warto wybrać się tez na drogę co byś mógł to troszke pogonić bo w mieście to lipa
AJU jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-04-2019, 14:33   #34
lsz11
ford::average
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 25-12-2012
Skąd: Olecko
Model: S-Max PowerShift
Silnik: 2.0 TDCI, 163 km
Rocznik: 2011
Postów: 171
Domyślnie Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI

Cytat:
Napisał Linquist Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie przyczyną wzrostu poziomu oleju była zużyta pompa paliwa, do wymiany zimmering oraz wałek.
Czy orientuje się ktoś czy w S-Maxie jak mój (2011r, 163 km) jest możliwość przedostania się ON do oleju. Nie wiem jak to jest skonstruowane. W touranie z 2007r 1.9 tdi BLS (DPF) miałem kiedyś wzrost poziomu oleju właśnie przez pompę paliwa przez simering.

I czy pomimo, że jest wtrysk/świeca dopalająca DPF to ropa jest też lana w komorę spalania podczas wypalania DPF-a?
lsz11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2019, 13:20   #35
transportowiec87
ford::beginner
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 27-12-2017
Skąd: Otwock
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue 240 KM
Rocznik: 2018
Postów: 42
Domyślnie Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI

Cytat:
Napisał jack68 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
w twoim wypadku filtr dpf nie ma nic wspolnego z
podnoszacym sie stanem oleju
masz wersje 163ps jak piszesz
A czemu tak?
transportowiec87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2019, 15:40   #36
jack68
ford::average
 
Avatar jack68
 
Imię: jacek
Zarejestrowany: 18-04-2011
Skąd: UK
Model: mondeo bylo minelo
Silnik: diesel
Rocznik: 2017
Postów: 75
Domyślnie Odp: Przybywa oleju w silniku 2,0 TDCI

a temu ze masz wtryskiwacz przed dpf
i nie jest to realizowane przez silnik
jack68 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2020, 08:16   #37
kris_02
ford::amateur
 
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 16-01-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 96 kW
Rocznik: 2007
Postów: 8
Angry Zwiększa się poziom przybywa oleju w silniku

Witam kolegów forumowiczów

Problem pojawił się na początku stycznia kiedy podczas jazdy, obroty silnika wzrosły do maksimum a za mną pojawiła się biała chmura dymu. Stan oleju w silniku był dużo ponad stan (wiem nie sprawdzałem stanu oleju w silniku regularnie). Auto trafiło na warsztat. Wyczyszczony został katalizator, przepłukany DPF, zregenerowana i wyczyszczona turbina + zmiana filtrów i oleju. Brak diagnozy co było przyczyną sytuacji - jedynie jakieś podejrzenia typu lejące wtryski.

Nauczony wcześniejszym błędem regularnie obserwuję stan oleju w silniku. No i problem zaczyna powracać gdyż po odebraniu samochodu od mechanika poziom oleju na bagnecie był na połowie a teraz jest już na 3/4 stanu.

Czy mieliście podobny przypadek. Gdzie szukać przyczyny? Czy to własnie lejące wtryski?

BTW czy ktoś kojarzy jakiego producenta są wtryski w moim modelu? Kto je regeneruje i jaki to może być koszt?

z góry dziękuję za podpowiedzi i zainteresowanie tematem
kris_02 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2020, 08:18   #38
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Zwiększa się poziom przybywa oleju w silniku

a dpf czasem nie dopala co chwila? to moze byc glowny problem.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2020, 08:25   #39
jaceks
ford::professional
 
Avatar jaceks
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
Domyślnie Odp: Zwiększa się poziom przybywa oleju w silniku

masz przedlifta, czyli wypalanie filtra poprzez dotrysk ropy w fazie wydechu z cylindra.
obserwuj proces wypalania i nie gaś wtedy silnika.
jeśłi wypala się cześciej niż co 200km w mieście to jest jakiś prblem
jaceks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-02-2020, 08:35   #40
kris_02
ford::amateur
 
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 16-01-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 96 kW
Rocznik: 2007
Postów: 8
Domyślnie Odp: Zwiększa się poziom przybywa oleju w silniku

szczerze? nie widziałem, nie zauważyłem procesu wypalania DPFa od 4 lat kiedy jeżdżę tym autem. Nie wiem nawet jak to się objawia. nie zapala mi się też żadna kontrolka
Dodam iż 90% jazdy to krótkie odcinki. Raz w roku jakiś dłuższy wyjazd
kris_02 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:39.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.