Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-04-2019, 12:56   #1
Paramedyk
ford::average
 
Avatar Paramedyk
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 11-06-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4 Titanium
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 146
Domyślnie P003A a wskazania forscan

Witam

Od kilku dni pojawia mi się błąd P003A -przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki, ze trzy razy wszedł w tryb awaryjny. Ostatnie obserwacje wykazały, że poprzedzone to jest dławieniem przy przyspieszaniu, skokowym przyspieszaniem i wtedy właśnie pojawiał się tryb awaryjny. Do tego, mam wrażenie, że dzieje się to po ruszeniu, na zimnym silniku - np. po całej nocy. Później "na ciepło" nie zauważyłem objawów.
Inny niepokojących objawów nie widzę, przyspiesza normalnie, moc jest ok. Przebieg 207000 km, silnik 1.9 diesel.
pewnie muszę się gdzieś wybrać ale... Nie chcę pojechać i usłyszeć - "panie, turbina". Bo może regeneracja to niekonieczny krok w tym momencie i może warto poszukać czegoś przed turbiną - czujnik, zaworki, czyszczenie itp. W związku z tym mam pytanie: jakie wartości ustawić w forscan żeby to możliwie najdokładniej rozpoznać we własnym zakresie albo z pomoć kolegów z forum? Na szybko sprawdziłem MAP - pokazuje pod 160 KPa jak jest pod 4000 tys obr/min. Czy to nie za mało? Czytałem, że powinien pokazać to razem z ciśnieniem atmosferycznym i powinno być około 250 (tylko, że gdyby brakowało mi 100 do wartości prawidłowej to takie upośledzenie turbiny chyba bym zauważył?).
Wstawiam screen tego co na szybko zrobiłem dzisiaj i będę wdzięczny za podpowiedzi, także takie, które zasugeruję gdzie w Krk podjechać na jakąś konkretną diagnozę problemu.

edit: to pomiar na postoju, zrobiłem ponowny pomiar w trakcie jazdy - 249 KPa.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Ostatnio edytowane przez Paramedyk ; 08-04-2019 o 06:36
Paramedyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-04-2019, 08:18   #2
poadam
ford::average
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 09-01-2018
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 111
Domyślnie Odp: P003A a wskazania forscan

cześć, ja wymieniłem EGR, czujnik kopiowania turbiny, dwa zaworki N75 .
Błąd jak był tak jest, Moim zdaniem to turbina. Póki co auto jeździ (już od ponad roku) .
Gdzieś tutaj chyba wyczytałem że mogą być do ustawienia ponownie łopatki od zmiennej geometrii turbiny.
poadam jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2019, 07:54   #3
Terefere-as
ford::amateur
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 22-11-2018
Skąd: Bydgoszcz
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 1
Domyślnie Odp: P003A a wskazania forscan

a sensor na turbinie sprawny? Ja miałem identyczny przypadek i po wymianie sensora wszystko jakiś czas było ok aż kolejny sensor wysiadł. Później dowiedziałem się że przy wymianie sensora warto wyregulować gruszkę na turbo. A bez wyjęcia turbiny chyba się nie da... Ja oddałem turbo do regeneracji i problem mam z głowy.
Terefere-as jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2019, 19:28   #4
setaszi
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 12-10-2004
Skąd: okolice Lublina
Model: ford
Silnik: DW10C , DW10F
Rocznik: 2012 , 2016
Postów: 689
Domyślnie Odp: P003A a wskazania forscan

turbo do naprawy
setaszi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2019, 08:36   #5
poadam
ford::average
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 09-01-2018
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 111
Domyślnie Odp: P003A a wskazania forscan

ja mam tylko jeden błąd
P003A:16-28

ale niestety nie umiem odczytywać wartości wskazanych na forscanie,
nie wiem jakie są prawidłowe wartości dla wybranych pidów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

może ktoś z szanownych mógłby rzucić okiem na załącznik i podpowiedzieć czy wartości są w normie ?
poadam jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2019, 22:49   #6
Paramedyk
ford::average
 
Avatar Paramedyk
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 11-06-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4 Titanium
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 146
Domyślnie Odp: P003A a wskazania forscan

Cytat:
Napisał setaszi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
turbo do naprawy
Po czym to wnioskujesz? Może nie. Przeciągnąłem go po A4 kilkadziesiąt km z prawie Vmax i od kilku dni jazda płynna jak po maśle. Wcześniej, kilka tygodni było samo miasto i to głównie stojące w korkach. Myślę, że to główna przyczyna choroby na ten moment.
Paramedyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2019, 07:30   #7
poadam
ford::average
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 09-01-2018
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 111
Domyślnie Odp: P003A a wskazania forscan

koledzy, wczoraj jak zakończyło się wypalanie DPF sprawdziłem błędy, i P003A zniknął , wiem że samo się nie naprawiło, ale może to jest jakiś trop.
poadam jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2019, 14:14   #8
Lisek57
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-10-2018
Skąd: Legnica
Model: Ford S-Max
Silnik: 2,0 l. diesel
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: P003A a wskazania forscan

Witam WszystkichGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jest to moje pierwsze wejście więc jakby coś nie tak to wybaczcie.
Na moim Forscanie występuje podobny błąd P003A: 17-68. Może ktoś pomoże mi to rozszyfrować?

===PCM DTC P003A:17-68===
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej A

Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej.

Pozdrawiam
Lisek57

Ostatnio edytowane przez Lisek57 ; 29-04-2019 o 17:36
Lisek57 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2019, 17:43   #9
lucas4891
ford::professional
 
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
Domyślnie Odp: P003A a wskazania forscan

Zacznij od sprawdzenia pinow we wtyczce czujnika kopiowania turbo.
Potem sie zobaczy
lucas4891 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2019, 21:43   #10
Lisek57
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-10-2018
Skąd: Legnica
Model: Ford S-Max
Silnik: 2,0 l. diesel
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: P003A a wskazania forscan

Dzięki jutro sprawdzę i dam znać.
Lisek57 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.