Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-03-2019, 20:41   #281
viktas
ford::amateur
 
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 20-09-2014
Skąd: Poznań
Model: Galaxy
Silnik: 2.0L Duratorq DOHC CR TC (115PS)
Rocznik: 2009
Postów: 6
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.

Panowie, męczymy ten temat już od roku w moim Galaxy 2.0 115Km. Szarpanie na każdym biegu zawsze przy 1800-2000tyś. obrotów. Tylko przy równej jeździe, przyciśnięcie gazu i szarpanie znika, zejście poniżej 1800 też znika. Egr został sprawdzony i wyczyszczony i śmiga bez problemu. Najciekawsze jest to, że gdy podczas szarpania włączę tempomat to mimo, że mam 2000tyś to szarpanie znika. Czyli na tempomacie jest ok. Jeździliśmy z kumplem po mieście już kilka razy z Komputerem BOSHA i podczas szarpania nie ma żadnych błędów. Jeżeli wyzerujemy wartości wyuczone to przez jakieś 20 km jest super. Niestety po przejechaniu ok 20km szarpanie wraca. Teraz pytanie: dlaczego na tempomacie jest OK? Sprawdźcie u siebie.

viktas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2019, 21:07   #282
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.

Cytat:
Napisał viktas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Egr został sprawdzony i wyczyszczony i śmiga bez problemu.
Chyba jednak nie śmiga jak szarpie. Zawsze powtarzałem że zaślepienie EGRa na próbę kosztuje 0 (zero) PLNów.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2019, 21:13   #283
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,169
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.

Ja bym podmienił na próbę pedał przyspieszenia. Może potencjometr głupieje, skoro na tempomacie jest dobrze.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki
Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2019, 01:19   #284
Thomas19872
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-02-2018
Model: mk4
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 47
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.

Ja swój zawór EGR mam zaślepiony a auto mi szarpie przy równej jeździe, na różnych obrotach, włączenie tempomatu nic nie pomaga, za kilka dni udaję się do mechanika.
Thomas19872 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2019, 20:48   #285
viktas
ford::amateur
 
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 20-09-2014
Skąd: Poznań
Model: Galaxy
Silnik: 2.0L Duratorq DOHC CR TC (115PS)
Rocznik: 2009
Postów: 6
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.

Kolego Deryll. EGR śmiga czyli otwiera i zamyka się bez zarzutów. Nie będę zaślepiał czegoś co działa prawidłowo. Jeżeli problem byłby po stronie zaworu EGR to dlaczego na tempomacie nie szarpie?
Hansolo też od początku myślę o pedale gazu, ale mój mechanik twierdzi, że to nie to. Ale myślę, że w końcu poszukam i spróbuję podmienić. To szarpanie dobija mnie już bo występuje akurat w takich obrotach gdzie jedziesz po mieście lub na szybkiej i chcesz jechać zgodnie z przepisami itd. Ogólnie wkurza...
viktas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2019, 21:09   #286
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.

Cytat:
Napisał viktas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
.... Jeżeli problem byłby po stronie zaworu EGR to dlaczego na tempomacie nie szarpie?

...
Niw twierdzę że to jest egr ale przy tempomacie zawór będzie cały czas pracował, bo przecież silnik musi utrzymać stałą prędkość, więc zmienia dawkę spalin zależnie od zmiany wzniesienia, temperatury powietrza, podmuchu wiatru itd.
Jeżeli zawór jest luźny to zamknięcie będzie z opóźnieniem.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 12-03-2019 o 21:30
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2019, 21:15   #287
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.

Cytat:
Napisał viktas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego Deryll. EGR śmiga czyli otwiera i zamyka się bez zarzutów.
Kolego skąd masz taką pewność? Skoro wszystko wiesz po co pytasz na forum. Tutaj była cała masa przypadków szarpania i winny był EGR.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2019, 14:22   #288
uhoCmax
ford::amateur
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-11-2014
Skąd: Trzciamajka
Model: Kuga
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 4
Arrow Odp: 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.

Cytat:
Napisał MaXyM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Turbo wstaje przy 1750
U mnie tak jak napisałeś między 1600 a 1800 obr na 4ce wpada w błąd wyskakuje natychmiast serwis auto zamula.
P2263 tak pokazuje diagnoza. N75 wymieniony przy najbliższym serwisie zmienię także filtr paliwa. Czytałem trochę dużo ludzi pisze o zmiennej geometrii dziś na 3biegu 110kmh przy chyba 4000 obr lekko go zadławił błąd nie wyskoczył ale mam odczucie ze to filtr paliwa
uhoCmax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2019, 06:01   #289
poadam
ford::average
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 09-01-2018
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 111
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.

Witam wszystkich,
czy za szarpnięcie, przydławienie po dodaniu gazu (głównie 3 bieg), mogą być odpowiedzialne świece żarowe?

pozdrawiam
Adam
poadam jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2019, 06:43   #290
_harry
ford::specialist
 
Imię: _harry
Zarejestrowany: 26-05-2012
Skąd: W-wa Olsztyn
Model: focus mk2 / mondeo mk4 / Auris Hybrid
Silnik: 1.6 benzyna / 2.0 TDCi /1.8 Hybrid
Rocznik: focus 01/2007; mondeo 12/2012/ toyota 2018
Postów: 613
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI szarpanie w trakcie stałej prędkości.

Moim zdaniem nie. Świece nie pracują w tym czasie.
A nawet jeśli by pracowały to ich bezwładność cieplna chroniłaby przed szarpaniem z powodu ich chwilowego włączania i wyłączania.
_harry jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
mk4 , przepustnica



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.