|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-01-2019, 14:11 | #81 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4
Silnik: 150km EcoBoost
Rocznik: 2018
Postów: 418
|
Odp: bardzo złe prowadzenie przy dużych prędkościach
Dzięki za podpowiedź. Właśnie tego szukam... innego samochodu. Co do rozmiaru, oryginalnie jest 205/60/R16 także robiąc delikatny krok i zamieniając na 215/50/R17 myślę że wystarczy. Poza tym zmiana prędkości/obwodu jest wtedy ok 1% więc nie trzeba nic programować. Co do opon, jeździłem na rain-ach od uni, w dwa lata się robiły kwadratowe i trzeba były przełożyć tył-przód bo drżała kierownica.
|
19-03-2019, 08:28 | #82 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4
Silnik: 150km EcoBoost
Rocznik: 2018
Postów: 418
|
Odp: bardzo złe prowadzenie przy dużych prędkościach
Czas chyba zamknąć temat. Wiem już co jest grane.
Założyłem już opony 215/50/R17, bez reklamy ale takie z bardzo górnej półki. No i tak. Samochód w sumie jeżdzi można powiedzieć że normalnie. Tylko już wiem, że w MK4 normalnie nie znaczy dobrze. Kilka faktów: 1) Przez kilka dni, miałem w zastępstwie Focus MK3 (roczny). Jeździ tak samo źle, albo i gorzej. Tak samo nurkuje i buja się na nierównościach. Gdzie ten zajebisty MK2? Nie ma już dobrze jeżdżących Focusów. 2) Ostatnio wrzuciłem do bagażnika dwa worki żarcia dla psa (ok 40kg). BINGO! Ryj zaczyna "fruwać", odkleja się od drogi, kierownica robi się miekka. Wszystko na co nażekałem wróciło. No przecież, kiedy go odebrałem miałem w bagażniku letnie koła (opony+felgi). To wtedy zaczołem to czuć a potem to już wydawało się że ciągle tak jest. 3) Mój MK2 był tylko o 30kg cieższy ale to właśnie może te 30kg (silnik) robi różnicę, sprawdzałem amortyzatory, rozłożenie ciężaru jest idealne po 50% na przednią i tylną oś (nie wiedziałem że urządzenie na stacji waży samochód). To jest chyba idealne wyważenie ale w sportowym samochodzie, tutaj jak widać to wcale nie jest dobrze. Do cholery, co to za kombi, co nie można normalnie i komfortowo jechać z załadowanym bagażnikiem? Jak tym jechać na wakacje? Zbiorniki balastowe mam sobie założyć? Cóż, koniec tematu. Focus kombi jeżdzi jak furmanka. Dzięki wszystkim za posty. |
19-03-2019, 09:02 | #83 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
|
Odp: bardzo złe prowadzenie przy dużych prędkościach
W Audi dali radę ogarnąć odklejający się przód Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może w Focusie też da radę? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wybacz żart, ale najwyraźniej taki urok samochodu... |
19-03-2019, 10:14 | #84 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-10-2018
Model: Focus MK4 Kombi ST-Line
Silnik: 1.5 182 KM @ 222 KM
Rocznik: 2019
Postów: 184
|
Odp: bardzo złe prowadzenie przy dużych prędkościach
Wydaje mi się, że w tym całym wątku mowa jest o czysto subiektywnych odczuciach z prowadzenia auta o bezpośrednim, a zarazem dającym mało czucia drogi układzie kierowniczym. Taki jest właśnie układ nowego Focusa i mam silne przeczucie, że autor tego wątku pisze ciągle o układzie kierowniczym i sygnałach z niego odbieranych, a nie stricte o przyczepności auta i jego zachowaniu w zakręcie.
Wyważenie przód-tył nowego Focusa jest zupełnie standardowe w tej klasie. Silnik, pomimo że stosunkowo lekki, jest wysunięty w Focusie przed przednią oś. Przykładowo 1.0 hatchback ma rozkład 59:41, dokładnie tyle samo co Ceed i Golf z czterocylindrowymi silnikami: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] W zmierzony rozkład 50-50 przy nieobciążonym aucie nie wierzę. Błąd pomiaru albo bajkopisarstwo dla podparcia tezy. |
19-03-2019, 10:22 | #85 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4
Silnik: 150km EcoBoost
Rocznik: 2018
Postów: 418
|
Odp: bardzo złe prowadzenie przy dużych prędkościach
Cytat:
Układ kierowniczy tak ale nie tylko. Efekt o którym pisze, objawia się na różne sposoby. Np. ostrzejsza jazda po bardzo kiepskiej (mocno połatanej i nierównej) nawierzchni. Kawałek otrzejszej jazdy spod swiateł, szybka zmiana pasów i tym podobne pląsy. Czuć jak przód wariuje. Ten sam fragment bez obciążenia z tyłu bierze się zupełnie inaczej. Co do rozłożenia siły, tak mi powiedział diagnosta. Nie jestem znawcą żeby w to wątpić a teraz sprawdzę to dokładnie przy następnej okazji. Pewnie nie jest dokładnie 50/50, tak jak piszesz. |
|
19-03-2019, 11:09 | #86 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,654
|
Odp: bardzo złe prowadzenie przy dużych prędkościach
Cytat:
Miałem kiedyś okazję przewieźć swoim mk 2.5 2.0 tdci (chyba to samo co miałeś) 3 ciężkie osoby z tyłu plus bagaże autostradą. Praktycznie nie dało się jechać więcej niz 140 km/h bo miałem wrażenie że zaraz odfrunę przodem. W normalnej jeździe jak jeżdżę sam albo z żoną - auto perfekcyjnie (jak na tę klasę auta ofc bo mercami nie jeździłem) stabilne właściwie do vmaxa. Miałem też okazję przejechać się taty mk3 w dieslu - około 200 km (s8 wawa-biały) z prędkością 150-160 kmh - auto również nie sprawiało wrażenie jakkolwiek nerwowego. |
|
19-03-2019, 12:24 | #87 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: bardzo złe prowadzenie przy dużych prędkościach
A pertyn niby tak chwali focusa...
https://www.youtube.com/watch?v=c1FhZrQMwyI Będę miał za niedługo okazję takim trochę pojeździć (1,0 125KM) to dam znać jak odczucia w porównaniu do mondeo mk5 . Niestety focusem mk2 jechałem może ze dwa razy, więc takiego porównania nie będzie. |
19-03-2019, 13:05 | #88 |
ford::professional
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-07-2018
Skąd: Tarnów
Model: Fiesta Mk8 ST-Line, Mondeo Mk5 Turnier PS
Silnik: 1.0 EB, 2.0 ropniok
Rocznik: 2018, 2019
Postów: 1,040
|
Odp: bardzo złe prowadzenie przy dużych prędkościach
Strasznie to wszystko dziwne, zanim zamówiłem auto jeździłem 4 razy nowym focusem. 1 St-line HTB 1.0 EB z 17" lato, 2 ST-line HTB 1.0 EB z 16" zima, 3 ST-line Kombi 1.5 Diesel z 18" lato i 4 Titanium kombi 1.5 EB z 17" lato.
Wszystkimi podobna trasa, trochę obwodnicy do 160km/h, trochę miasta i trochę po wioskach szybkie zakręty. W żadnym nie odczułem ani podsterowności ani nadsterowności, nawet ten na 16" zimowych zachowywał się poprawnie, choć czuć było "balon". Ale wszystko w granicach rozsądku i nigdy nie czułem bujania, czy innych niepokojących objawów. Kiedyś dawno temu miałem ff mk1 kombi 1.8 tdci, później ff Mk2 kombi 2.0 tdci, jeszcze później żona miała ff mk2 1.6 tdci. Nigdy nie jeździłem mk3, ale w stosunku do mk2 nie widzę zbytniej różnicy w prowadzeniu in minus w mk4. Wręcz odwrotnie. Nie jeżdżę jak emeryt, nie ścigam się też na torze, ale na autostradzie lubię pojechać szybciej niż 140km/h. A najśmieszniejsze jest to że zamówiłem auto w konfiguracji jaką nie można się było nigdzie przejechać, czyli Active kombi na 215/50R18. Mam nadzieję że taka konfiguracja kół z podniesionym wielowahaczem nie będzie dla mnie niespodzianką in minus... |
19-03-2019, 14:00 | #89 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: bardzo złe prowadzenie przy dużych prędkościach
Cytat:
|
|
19-03-2019, 18:19 | #90 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 ecoboost 150 @ 182
Rocznik: 2013
Postów: 242
|
Odp: bardzo złe prowadzenie przy dużych prędkościach
Jeśli się nie mylę, to od Mk3 weszło elektryczne wspomaganie kierownicy, które jest bardzo mocne i kierownicą można kręcić jednym palcem. Jesteś pewien, że to uczucie "odlatującego przodu" to nie jest efektem tego właśnie wspomagania i braku feedbacku?
W sensie, kierownica faktycznie robi się "lekka" w zwykłym aucie gdy przód traci przyczepność, a to elektryczne wspomaganie sprawia, że ona jest zawsze lżejsza niż "powinna". Ja w Mk3 nie miałem nigdy problemu z realną przyczepnością i zachowaniem w zakręcie, ale feedbacku z kierownicy tutaj nigdy nie było odpowiedniego i jeździ się trochę jak w grze komputerowej - patrząc jak się auto zachowuje, a nie czując to w łapach. Przestało mi to przeszkadzać po jakimś czasie i teraz jeździ mi się bardzo dobrze, choć nie jestem typem rajdowca i raczej się turlam. Może by mi to bardziej przeszkadzało gdybym próbował z tego auta wyciągać jakieś osiągi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |