|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-03-2019, 16:30 | #1 |
ford::amateur
Imię: Artur
Zarejestrowany: 09-07-2013
Skąd: CPH
Model: Focus
Silnik: 1.0
Rocznik: 2017
Postów: 2
|
Montaż haka do 1.0 125KM - ograniczenia
Witam serdecznie!
Chciałbym założyć hak holowniczy do mojego Focusa z 2017, 1.0L 125KM. W ASO dostałem informację, iż ten silnik jest za słaby i do montażu haka potrzebna jest instalacje dodatkowej pompy elektrycznej do układu chłodzenia z dodatkowymi przewodami. Czy któryś z Was forumowiczów spotkał się z podobną sytuacją i co o tym sądzicie? |
05-03-2019, 18:33 | #2 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Montaż haka do 1.0 125KM - ograniczenia
Nic, tak jest. To samo jest w Audi tdi z 2014 roku. Można ciągnąć małą przyczepę ale do przyczepy kempingowej trzeba zamontować drugi wentylator i większą chłodnicę. I tak nad robią za idotów
|
07-03-2019, 10:06 | #3 |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 04-01-2013
Skąd: Łódź
Model: Focus MK2 & MK3
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007 & 2011
Postów: 96
|
Odp: Montaż haka do 1.0 125KM - ograniczenia
Mk2 1,6 100 KM i MK3 1,6 105 KM nie jest za słaby do ciągnięcia przyczepy natomiast 1,0 125 KM jest za słaby ot logika fordowska.
Taka wypowiedz to wg mnie oficjalne przyznanie że spieprzyło się silnik. |
07-03-2019, 10:40 | #4 | |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,374
|
Odp: Montaż haka do 1.0 125KM - ograniczenia
I normalnie facepalm w biurze.
Porównujesz tą samą moc z silnika 1.6 4-ero cylindrowego do 1.0 3-cylindrowego 1.0 a 1.6... nawet po cyferkach widać o jakiej różnicy w pojemności mówimy. Więc nie.. nie jest to żadna "fordowska logika" tylko logika wynikająca z tego czym jest 1.0 benzyna z turbinką a czym jest wolnossący 1.6. Cytat:
Właśnie do nich zadzwoniłem powiedzieć, że ich topowy silnik dla zastosowań miejsko-cywilnych który zebrał pełno nagród jest spieprzony. CEO Forda właśnie walnął 3 szklaneczki drogiej whiskey ze łzami w oczach jak mu to wygarnąłem. Nie musisz dziękować Pozdrawiam |
|
07-03-2019, 11:44 | #5 |
ford::professional
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-07-2018
Skąd: Tarnów
Model: Fiesta Mk8 ST-Line, Mondeo Mk5 Turnier PS
Silnik: 1.0 EB, 2.0 ropniok
Rocznik: 2018, 2019
Postów: 1,040
|
Odp: Montaż haka do 1.0 125KM - ograniczenia
Zastanawia mnie sens kupowania samochodu z silnikiem 1.0, a potem zamiar holowania przyczepy kempingowej... No chyba że kolega SirArturo potrzebuje hak do założenia platformy na rowery lub lekkiej przyczepki bagażowej, wtedy rozumiem złość na brak takiej możliwości.
|
07-03-2019, 12:03 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
|
Odp: Montaż haka do 1.0 125KM - ograniczenia
Dobra uwaga i pokazuje to, e problem leży w tym fragmencie zdania:
Cytat:
Co innego 4 cylindry bez turbiny, co innego wyżyłowany 3-cylindrowiec - pełna zgoda. |
|
07-03-2019, 15:51 | #7 | |
ford::advanced
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 02-08-2011
Model: Kuga MK2 Lift Titanium Magnetic Grey
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM 16V
Rocznik: 2018
Postów: 385
|
Odp: Montaż haka do 1.0 125KM - ograniczenia
Cytat:
|
|
07-03-2019, 20:00 | #8 | |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-01-2010
Skąd: wielkopolska
Model: Focus MK 3 Kombi
Silnik: 1,6 Benzyna
Rocznik: 2015
Postów: 154
|
Odp: Montaż haka do 1.0 125KM - ograniczenia
Cytat:
__________________
Był Fusion 1,4 Benzyna 80 KM, jest FF MK 3 - 1,6 Benzyna 105 KM |
|
08-03-2019, 00:23 | #9 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
|
Odp: Montaż haka do 1.0 125KM - ograniczenia
Cytat:
Edit (późno było, więc jeszcze uzupełnię, żeby nie było): Zwarta konstrukcja, mniej cylindrów, turbina (większe ciśnienie - więcej ciepła), no i benzyna a nie Diesel, czyli mniejsza sprawność = więcej ciepła. Turbo benzyna = dużo więcej ciepła w porównaniu z wolnossakiem. A jak jeszcze o cylinder mniej, to powierzchnia oddawania ciepła też jest mniejsza. Ostatnio edytowane przez Ze_ja ; 08-03-2019 o 08:17 |
|
08-03-2019, 20:52 | #10 |
ford::advanced
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 11-05-2009
Skąd: Częstochowa
Model: mondeo mk5, focus mk3 lift
Silnik: 1,6 1,6
Rocznik: 2015, 2015
Postów: 440
|
Odp: Montaż haka do 1.0 125KM - ograniczenia
Ja mam hak w litrowym po lifcie, już tak kupiłem, też się zastanawiałem po co to ktoś zakładał i przy okazji się wyjaśniło dla czego mam pompe dodatkową Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|