Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-02-2019, 11:58   #1
rekton123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-12-2018
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 12
Domyślnie Dymi na niebiesko po odpaleniu.

Witam
Panowie mam takie pytanie otóż moja foka na zimnym silniku po odpaleniu ładnie kopci na niebiesko, musze go delikatnie rozgrzac i przestaje dymić. Oczywiście dochodzą do tego problemy z odpaleniem. Potrafi rozrusznik kręcic kręcic i dopiero po paru sekundach załapie. Turbo było regenerowane jakieś 2 tyg temu, zalany olejem 10w40 mobil 2000 + filtry wymienione. Pytanie czy to mogą być zużyte pierścienie czy broń boże coś poważniejszego.


Pozdrawiam


Ostatnio edytowane przez rekton123 ; 09-02-2019 o 17:37
rekton123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2019, 13:37   #2
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,639
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - kopci na niebiesko.

Nikt Ci tego nie stwierdzi na odległość. Sprawdź na początek czy w "bałwankach" intercoolera nie masz za dużo oleju (jakieś jego ilości zawsze są). Ile Foczka ma przebiegu? A tak swoją drogą, dlaczego lejesz do niego 10w40 kiedy ma być 5w30?
zmulim jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2019, 14:22   #3
Jaryska
ford::professional
 
Imię: ADAM
Zarejestrowany: 16-05-2018
Skąd: OTWOCK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 cm3 DURATEC HE
Rocznik: 2003
Postów: 1,453
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - kopci na niebiesko.

Sprawdż kompresje w cylindrach, i bedziesz znał odpowiedż na swoje pytania.
Jaryska jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2019, 16:38   #4
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - kopci na niebiesko.

kompresja i tyle w temacie
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2019, 17:36   #5
rekton123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-12-2018
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 12
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - kopci na niebiesko.

Cytat:
Napisał zmulim Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nikt Ci tego nie stwierdzi na odległość. Sprawdź na początek czy w "bałwankach" intercoolera nie masz za dużo oleju (jakieś jego ilości zawsze są). Ile Foczka ma przebiegu? A tak swoją drogą, dlaczego lejesz do niego 10w40 kiedy ma być 5w30?
A czy zalanie 10w40 to jest jakieś zabójstwo dla TDDI ? Wydaje mi się że nie. Poprzedni własciciel zalał go 15w40 więc też nie przeskocze nagle na czysty syntetyk. Silnik ma 310tyś przebiegu więc nowy nie jest napewno gdzieś znajdą sie małe wycieki. Bałwanki sprawdzane i były troche mokre od oleju. Wyczyszczone i po 1000km sprawdzane ponownie i są suche.

A tak a propo to jaki jest mniej więcej koszt wymiany pierscieni ?

Ostatnio edytowane przez rekton123 ; 09-02-2019 o 17:42
rekton123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2019, 07:54   #6
john_mlody
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-02-2015
Model: Focus Mk2 kombi FL Ghia
Silnik: 2.0 Duratec 145 KM
Rocznik: 2009
Postów: 15
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - kopci na niebiesko.

Cytat:
Napisał rekton123 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A czy zalanie 10w40 to jest jakieś zabójstwo dla TDDI ? Wydaje mi się że nie. Poprzedni własciciel zalał go 15w40 więc też nie przeskocze nagle na czysty syntetyk.
Dwóch właścicieli karmi / karmiło swój silnik niewłaściwym olejem i teraz jest zdziwienie, że coś się psuje? Skoro dymi na niebiesko, to jest powód do niepokoju. Tym bardziej, że w okresie zimowym istotnym parametrem oleju to ten opisywany przez pierwszą cyfrę. 15W czy 10W to oleje o większej lepkości ergo o mniejszej płynności. Skoro poprzednik lał 15W, to prawdopodobieństwo np. uszkodzonych pierścieni tłokowych jest wyższe i stąd niebieski dym.
Co ja bym zrobił w twoim przypadku? Wlał do oleju dobrego "motodoktora" w celu przepłukania silnika z ewentualnych nagarów, a następnie wymienił olej na 5W30 (np. tani fordowski). Do tego sprawdził odmę czy separator nie przepuszcza oleju. Kolektor już czyściłeś. Jeśli nadal będzie dymił na niebiesko i spalasz olej, to awaria pierścieni tłokowych staje się bardziej prawdopodobna.

Ostatnio edytowane przez john_mlody ; 10-02-2019 o 07:57
john_mlody jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2019, 08:21   #7
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - kopci na niebiesko.

Cytat:
Napisał rekton123 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poprzedni własciciel zalał go 15w40 więc też nie przeskocze nagle na czysty syntetyk
Bożesztymój, jak długo te zasrane mity będą jeszcze żyć w tych polskich głowach...

Wymiana pierścieni w tym silniku równa się jego wyjęciu i całkowitemu remontowi. Innej drogi nie ma, taka konstrukcja.
Dymienie na niebiesko i problemy z odpaleniem mogą być również objawem padających zaworków we wtryskach i końcówek wtryskiwaczy.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

Ostatnio edytowane przez ministerq ; 10-02-2019 o 08:25
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2019, 11:17   #8
rekton123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-12-2018
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 12
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - kopci na niebiesko.

Cytat:
Napisał john_mlody Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dwóch właścicieli karmi / karmiło swój silnik niewłaściwym olejem i teraz jest zdziwienie, że coś się psuje? Skoro dymi na niebiesko, to jest powód do niepokoju. Tym bardziej, że w okresie zimowym istotnym parametrem oleju to ten opisywany przez pierwszą cyfrę. 15W czy 10W to oleje o większej lepkości ergo o mniejszej płynności. Skoro poprzednik lał 15W, to prawdopodobieństwo np. uszkodzonych pierścieni tłokowych jest wyższe i stąd niebieski dym.
Co ja bym zrobił w twoim przypadku? Wlał do oleju dobrego "motodoktora" w celu przepłukania silnika z ewentualnych nagarów, a następnie wymienił olej na 5W30 (np. tani fordowski). Do tego sprawdził odmę czy separator nie przepuszcza oleju. Kolektor już czyściłeś. Jeśli nadal będzie dymił na niebiesko i spalasz olej, to awaria pierścieni tłokowych staje się bardziej prawdopodobna.

Chyba tak zrobie. Silnik niestety nie jest nówka niestety. Odme i separator co prawda czyściłem miesiąc temu aczkolwiek nie zaszkodzi mi sprawdzić jak sie ma. Także na dniach wybiore się po jakiegoś doktora i zalejemy foke. Jakiego mniej więcej polecasz ?
rekton123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2019, 16:03   #9
john_mlody
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-02-2015
Model: Focus Mk2 kombi FL Ghia
Silnik: 2.0 Duratec 145 KM
Rocznik: 2009
Postów: 15
Domyślnie Odp: Dymi na niebiesko po odpaleniu.

Przed wymianą oleju zalałem TEC-2000 Engine Flush, bo kompletnie nie wiedziałem na jakim oleju jeździła poprzednia właścicielka.
Z drugiej strony sam już sprawdziłeś to, co można zrobić samemu "pod blokiem", więc chyba nie ma sensu wydawać pieniądze i lać doktorka oraz wymieniać olej, tylko rzeczywiście pojechać na sprawdzenie kompresji w cylindrach.
john_mlody jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2019, 18:50   #10
rekton123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-12-2018
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 12
Domyślnie Odp: Dymi na niebiesko po odpaleniu.

Cytat:
Napisał john_mlody Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przed wymianą oleju zalałem TEC-2000 Engine Flush, bo kompletnie nie wiedziałem na jakim oleju jeździła poprzednia właścicielka.
Z drugiej strony sam już sprawdziłeś to, co można zrobić samemu "pod blokiem", więc chyba nie ma sensu wydawać pieniądze i lać doktorka oraz wymieniać olej, tylko rzeczywiście pojechać na sprawdzenie kompresji w cylindrach.
Szczerze mówiąc autko kupiłem za 2700 niby śmieszna cena, ale było do roboty turbo i okazało się że kolektor wydechowy miał wydmuchaną uszczelke tak więc wszystko zostąło zrobione + rozrząd + wymiana olejów filtrów itp. Zostawiłem u mechanika 1600zł i jak by nie patrzeć no autko ma swoje lata więc nie ma co sie dziwić. Też zbytnio nie chce pchać się w Bóg wie jakie koszty. Dlatego zastanawiam się nad jakąs inna metoda żeby zniwelować to dymienie i dramatycznie cięzkie odpalanie nad ranem. Na 99% będzie to problem z pierścieniami jednak pytanie ile taka zabawa kosztuje :/ Nikt niestety nie podał +/- ceny a na tym mi bardzo zależy.
rekton123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.