|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-01-2019, 19:05 | #1 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: Stw
Model: Fiat
Silnik: Bravo
Rocznik: 2009
Postów: 22
|
Focus 1.6 kombi trend kilka pytań
Witam,
Przymierzam się do kupna Focusa kombi mk3 fl i mam kilka pytań: 1. Czy wersja kombi ma więcej miejeca na tylniej kanapie niż hatch? Bo miejsce z tyłu mnie najbardziej martwi (mam 190cm) 2. Czy podczas jazdy miejskiej jest duża różnica w dynamice między silnikami 1.6 105 a 1.6 125? Chciałbym kupić wersję 125KM ale większość ogłoszeń to wersje 105. 3. Czy model po lifcie dręczą jakieś typowe usterki?(wyczytałem problemy z sondami w 1.6 benz) 4. Czy Bluetooth jest standardem w wersji Trend? Przymierzałem się do Golfa w kombi ale jest sporo droższy, nie ma silników wolnossacych i wersja trend wygląda w środku jak....trendowata. Coś niesamowitego jak mogli takie coś zaproponować, Focusowy trend przy tym wygląda jak full opcja . Warto kupić takie auto? |
23-01-2019, 19:11 | #2 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 30-11-2017
Skąd: Gdańsk
Model: Focus MK3
Silnik: 1,5 TDCI, 120 KM
Rocznik: 2017
Postów: 339
|
Odp: Focus 1.6 kombi trend kilka pytań
W kombi na moje oko jest tyle samo miejsca co w wersji hatchback. Jeśli masz 190 cm (ja mam 189 cm) to z tyłu za Tobą będzie bardzo mało miejsca na nogi. Co do radia to podstawowe w wersji Trend raczej nie ma bluetooth. Ja mam Trenda z pakietem Gold X, czyli z radiem z Sync i ekranem 4,2 "i mam bluetooth. Bardzo fajna sprawa. Jest zestaw głośnomówiący, można zadzwonić przez radio jak również wyświetla i czyta smsy. Na resztę pytań nie odpowiem. Mam hatchbacka z silnikiem 1,5 TDCI.
|
23-01-2019, 19:30 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-12-2017
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2017
Postów: 37
|
Odp: Focus 1.6 kombi trend kilka pytań
Nie wiem czy kupić takie auto ale kiedy ja szukałem to wybrałem Mk 3 fl. Pod względem wyposażenia był rewelacyjny. Ale o wygodzie i systemach w wersji trend przekonałem się dopiero w trakcie eksploatacji. Jestem mega zadowolony. Po pierwsze te auto zachowuje się inaczej na zakrętach niż inne przednionapędowe. Po drugie ma super system podczas awaryjnego hamowania. Efekt jest taki że pedał wpada w podłogę a auto wychamowuje w nienaturalny sposób, nawet z przyczepą ale trzeba mieć hak założony przez serwis. Czy 105 vs 125? Mam 105, du..y nie urywa ale nie jest źle. Ma zmienne fazy rozrządu więc trzeba się nim nauczyć jeździć. Wybrałem bo w salonie przestrzegali mnie że coś tam się psuje. Nie będę zmyślał ale to była poważna awaria. Dla rozwagi wersja 125 km ma dwa katalizatory i cztery sondy, 105 jeden kat i dwie sondy.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka |
23-01-2019, 19:48 | #4 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: Stw
Model: Fiat
Silnik: Bravo
Rocznik: 2009
Postów: 22
|
Odp: Focus 1.6 kombi trend kilka pytań
Dziwna trochę ta polityka Forda musze przyznać. Fiesta wiadomo segment B ale Focus ma praktycznie niewiele wiecej miejsca, tak samo bagażnik. Mondeo znowu jest dłuższe od Passata i Superba.... O co chodzi, jakby Focus oferował tyle miejsca co Golf to by zmiotl ten segment w cuglach.
Ale wracając do tematu mówisz że wersja 125KM ma więcej elementów ale jak czytam o problemach to większość je ma w modelu 105KM. Myślałem też o dieslu ale mam 6km do pracy więc....chyba to nie ma sensu. Ostatnio edytowane przez Oukland ; 23-01-2019 o 20:04 |
23-01-2019, 19:56 | #5 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-01-2010
Skąd: wielkopolska
Model: Focus MK 3 Kombi
Silnik: 1,6 Benzyna
Rocznik: 2015
Postów: 154
|
Odp: Focus 1.6 kombi trend kilka pytań
Mam 105 KM Trend, kombi. Przejechałem 50.000 km w 1,5 roku w trasie i w mieście. Żadnych problemów tu opisywanych z sondami itp. Potwierdzam, że jeśli się ma ponad 185 cm wzrostu to za Tobą nie ma już za dużo miejsca w drugim rzędzie. Obecnie auto skończyło 3 lat i jestem po pierwszym przeglądzie technicznym, nie ma się czego doczepić, stan licznika 70.000 km. Do chwili obecnej tylko przeglądy serwisowe wg zaleceń Forda.
__________________
Był Fusion 1,4 Benzyna 80 KM, jest FF MK 3 - 1,6 Benzyna 105 KM |
23-01-2019, 20:07 | #6 |
ford::beginner
Imię: Darek
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: Stw
Model: Fiat
Silnik: Bravo
Rocznik: 2009
Postów: 22
|
Odp: Focus 1.6 kombi trend kilka pytań
A jak dynamika? Kombi i 105KM trochę mnie martwi. Widziałem tylko filmik na YT ale wyglądało że nawet to jeździ. Skrzynia biegów nie haczy? Te zmienne fazy rozrządu powinny dawać więcej elastyczności względem starego duratec, ale dalej to spore auto nie lekkie.
|
23-01-2019, 20:20 | #7 | |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Focus 1.6 kombi trend kilka pytań
Cytat:
|
|
23-01-2019, 20:34 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-01-2019
Model: Focus
Silnik: benzynowy
Rocznik: 2018
Postów: 26
|
Odp: Focus 1.6 kombi trend kilka pytań
Cytat:
Poza tym, przy kupnie auta używanego wybiera się KONKRETNY EGZEMPLARZ, a nie model (może być lepszy model ale w gorszym stanie techn.). |
|
23-01-2019, 20:39 | #9 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
|
Odp: Focus 1.6 kombi trend kilka pytań
Kiedyś to czytałem, jak ludzie piszą, że w Mk3 jest mało miejsca z tyłu. Myślałem, że marudzą, bo to compact przecież. Dopóki flota leasingowa nie uraczyła nas Mk3 i, mając prywatnie Mk2 z poprzedniego leasingu, wsiadłem, sprawdziłem i się załamałem. Coś w tym jest, że Mk3 poprawiło ilość miejsca z przodu, ale z tyłu to jest, jak w aucie segmentu B, a nie C. Mk2 ma dużo więcej miejsca, jak normalny kompakt. Mk4 ponoć też już poprawiło ten błąd. Mk3, jako auto rodzinne, na dłuższe podróże to tylko przy niewysokim kierowcy lub do czasu podrośnięcia dzieci. Serio, w corsie D miałem wrażenie, że jest luźniej z tyłu. Poza tym nie lubię wnętrza Mk3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc ogólnie słabo oceniam i dlatego po leasingu zrezygnowałem z opcji wykupu, zostając obecnie z Mk2 FL.
Silnik wolnossący 1.6 nie ma dynamiki. Pojęcie nieznane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. On ma być bezawaryjny a nie dynamiczny. Da się jeźdźić, ale po prostu trzeba dobrze wszystko planować i nie mieć "p****ca", tylko jeździć przepisowo. Ten silnik w mieście daję radę (byle, nie w korkach, bo spalanie wtedy, niczym w jakimś V6) i w trasie jest super do 100 km/h. Potem wyje i za dużo pije, z racji braku szóstki i dość niewielkiego momentu. 125 KM ma zmienne fazy rozrządu, więc potencjalnie więcej problemów, choć zysk na dynamice niewielki. Do spokojnej jazdy oba dobre, ale jak ktoś ma zacięcie do dynamicznej jazdy, to raczej EB lub Diesel, który ma lepszą elastyczność od wolnossącego Durateca. W Mk3 jeździłem Dieslem, w Mk2 mam 1.6 100 KM. W trasie wolałem Diesla, na krętych drogach Mk2 z benzyną (lekki silnik, inne prowadzenie). Usterek w Mk3 za bardzo nie miałem, w trasie nie zawiódł, ale i tak mało jeżdziłem i auta były niekiedy przechodnie, więc mało wiem. Przejrzyj forum z tagami Mk3, to zobaczysz, na co najczęściej ludzie się skarżą i jakie były akcje serwisowe. Edit: Teraz skojarzyłem, że Mk3 po lifcie już nie miał Durateca bez zmiennych faz i nawet wersja 105 je ma, czego nie rozumiem, ale spoko. Przed liftem był jeszcze Duratec dostępny, o tej samej mocy, jeśli nic nie pomieszałem. Ostatnio edytowane przez Ze_ja ; 23-01-2019 o 20:47 |
23-01-2019, 21:22 | #10 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 30-11-2017
Skąd: Gdańsk
Model: Focus MK3
Silnik: 1,5 TDCI, 120 KM
Rocznik: 2017
Postów: 339
|
Odp: Focus 1.6 kombi trend kilka pytań
Według mnie w MK3 i MK2 jest dokładnie tyle samo miejsca z tyłu. Jutro to zmierzę, bo mam nowego MK3 i jeszcze nie sprzedałem poprzedniego MK2. Porównując MK3 do MK2 jest różnica w bagażnikach. W MK3 jest o 2 cm węższy, 2 cm krótszy i aż 5 cm niższy. Zmierzyłem to miarką. Obydwa w wersji hatchback, 2007 i 2017 rok.
|