|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-01-2019, 17:29 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-01-2019
Skąd: Gdynia
Model: Transit
Silnik: 2.5d
Rocznik: 1991
Postów: 2
|
Mam pytanie co to jest??
Witam mam pytanko co to jest za część?kawałek ciegna jest urwana oraz wtyczka jest odpieta?
|
20-01-2019, 18:15 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Mam pytanie co to jest??
To jest termiczny siłownik woskowy, którego zadaniem jest przyspieszanie kąta wtrysku zimnego silnika. Zimny siłownik wciąga całkowicie linkę i przekręca dźwignię przyspieszenia kąta (widoczną na zdjęciu) w kierunku przegrody, oraz zwiększa nieco wolne obroty. Był instalowany w modelach Mk3/4, później pompy Boscha miały inny układ - wewnątrz pompy.
W siłowniku umieszczona jest grzałka elektryczna (stąd ten przewód), połączona do stacyjki. Włączenie stacyjki powoduje stopniowe ogrzanie siłownika i wysuwanie się linki, po ok. 10 minutach (zależy od temperatury zewnętrznej i temperatury silnika, który też promieniuje ciepłem w komorze) linka już jest całkiem zluzowana i dźwignia ma niewielki luz na końcu swojego zakresu pracy. Siłownik z czasem traci swoje własności, wtedy albo trzeba go wymienić, albo sterować jakoś dźwignią ręcznie podczas zimnego rozruchu po nocnym postoju na mrozie. Latem linkę powinno się zluzować i odłączyć przewód - system wtedy nie jest potrzebny. Ja miałem na końcu linki fabrycznie założoną taką sprytną dzieloną podwójną tuleję schodkową - jej przekręcenie luzowało linkę i było po problemie. W układzie elektrycznym w rzeczywistości jest jeszcze zainstalowany czujnik temperatury silnika (w bloku mniej więcej pod filtrem paliwa) - wyłącza zasilanie siłownika przy gorącym silniku, wówczas jego ciepło wystarcza do ogrzania siłownika. Często go użytkownicy pomijają. ----------------------------------------- W twoim przypadku - jeżeli chciałbyś mieć działający system "cold start" - sprawdziłbym wpierw, czy po podłączeniu napięcia linka wciągana jest do siłownika w ciągu ok. 10 minut. Jeżeli tak - to siłownik jest sprawny i można pokusić się o jego uruchomienie. O ile linka nie jest urwana, bo jej koniec nie wygląda dobrze... Na zdjęciu są pokazane dwie pompy VE - twoja kompletna z dźwigniami przyspieszenia wtrysku i podwyższenia wolnych obrotów oraz późniejsza już bez tego układu. Schemat elektryczny zasilania siłownika masz w wątku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] post #26 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-01-2019 o 18:44 |
21-01-2019, 03:04 | #3 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: Mam pytanie co to jest??
Cytat:
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
|
21-01-2019, 04:30 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-01-2019
Skąd: Gdynia
Model: Transit
Silnik: 2.5d
Rocznik: 1991
Postów: 2
|
Odp: Mam pytanie co to jest??
Bardzo dziękuję za odpowiedzi troszkę cieplej się zrobi to sprawdzę jąGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|