|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-09-2018, 13:02 | #11 |
ford::beginner
Imię: Wincek
Zarejestrowany: 11-11-2009
Skąd: Góry
Model: , C-MAX,
Silnik: - 1,8 TDCI
Rocznik: --2008 -2016
Postów: 38
|
Odp: Usterka silnika + kontola trakcji
Roczniki 2008-2010 miały wadliwe cewki piezzo ,ford nawet się do tego przyznał ale nic z tym nie robił.
|
01-10-2018, 12:04 | #12 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 03-09-2012
Skąd: Łódź
Model: Ford Focus Mk 2
Silnik: Diesel 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 34
|
Odp: Usterka silnika + kontola trakcji
Hej,
Dzięki za podpowiedzi. Dodam, że komputer od dłuższego czasu pokazywał błąd P1202 (zwarcie na drugim wtrysku) ale samochód chodził, więc oczywiście go ignorowałem. Ostatnio w wyniku "usterki" poprosiłem mechanika o podmianę wtrysku 1 i 2. Samochód chodził bezbłędnie przez 6 miesięcy a teraz padł na amen: awaria na 3 wtryskach (jak pisałem wyżej). Zastanawiam się, czy kupić 4 wtryski: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i je hurtem wymienić, czy wziąć swoje do regeneracji? Wymienią mi tam cewki? Dzięki
__________________
Pozdrawiam, Piotr |
01-10-2018, 18:25 | #13 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-10-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus II FL
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 125
|
Odp: Usterka silnika + kontola trakcji
NIe jestem specem ale regeneracja pizo ( tego magicznego kryształu ) to raczej fikcja....niby pojawiła sie jakaś technologia ale osobiście nie słyszałem żeby ktoś to robił...
|
01-10-2018, 18:58 | #14 |
ford::beginner
Imię: Wincek
Zarejestrowany: 11-11-2009
Skąd: Góry
Model: , C-MAX,
Silnik: - 1,8 TDCI
Rocznik: --2008 -2016
Postów: 38
|
Odp: Usterka silnika + kontola trakcji
Sprawa jest prosta ,wymieniają cewki z przed roku 2008, albo biorą cewki z wtrysków volkswagena .
|
29-10-2018, 10:29 | #15 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 03-09-2012
Skąd: Łódź
Model: Ford Focus Mk 2
Silnik: Diesel 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 34
|
Odp: Usterka silnika + kontola trakcji
Witam,
Kolejny wpis dla potomnych. W końcu zebrałem się w sobie i kupiłem 4 używane wtryskiwacze z gwarancją rozruchową, podkładki, klucz dynamometryczny 5-25 Nm i przystąpiłem do wymiany elementu na który wskazywał mi komputer czyli wtryskiwacz nr 2. Oddałbym auto do warsztatu, ale niestety: 1) samochód nie jeździ 2) po ostatniej wizycie u mojego mechanika, po zamianie wtryskiwacza pierwszego z drugim, lał mi paliwem z przelewu. Zorientowałem się dopiero kilka tygodni później jak całą pokrywę miałem zalaną ropą. Ale do rzeczy: Mój samochód to Ford Focus 1.8 TDCI rocznik 2009. Wymianę wtryskiwacza zacząłem od rozłączenia akumulatora, odpiąłem przewód zasilający, przewód przelewowy (trzeba uważać na zapinkę przewodu bo lubi wystrzelić w losowe miejsce), odkręciłem przewód wysokiego ciśnienia, uchwyt wtrysku (nakładka 10), klucz 1/4 z przedłużką. Wtrysk wyszedł bez większych problemów. Wymiana na "nowy" z nową podkładką, skręcenie wszystkiego razem, odpalenie silnika i bum - po awarii ani śladu. Nie kodowałem wtryskiwacza, bo przeczytałem, że się tego nie robi. Na razie test silnika tylko na wolnych obrotach. "Usterka" zawsze włączała się zaraz po odpaleniu. Teraz wszystko ok. Nie był to jednak koniec problemów: po podejściu do pracującego silnika w celu sprawdzenia czy wszystko dobrze dokręcone zobaczyłem, że z okolicy wtryskiwacza wydobywają się spaliny. Pojawiło się zatem pytanie: Czy faktycznie śrubę do mocowania wtryskiwacza należy dokręcać z siłą: 1-krok: 5Nm; 2-krok:10Nm? Mnie wychodzi, że to za mało. Kolega mechanik, z którym rozmawiałem powiedział, że może nie wyczyściłem do końca nagaru z miejsca gdzie uszczelka styka się z komorą silnia. Proszę o jakąś wskazówkę, zwłaszcza o potwierdzenie siły docisku. Dziękuję.
__________________
Pozdrawiam, Piotr |
30-10-2018, 19:28 | #16 |
ford::beginner
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 15-12-2017
Skąd: w-w
Model: mk2
Silnik: 1,6 vct
Rocznik: 06
Postów: 11
|
Odp: Usterka silnika + kontola trakcji
Zbyt mocne dokręcenie wtryskiwacza może spowodować zatarcie iglicy (tak twierdzi producent) regenerowany wtr. ford 800pln inne regenerowane taniej ale reklamacja pewna.Sprawdż jeszcze świece pewnie 4 spalone w tych silnikach niektóre oprogramowanie jak złapie błąd świec to telepie silnikiem jak by miał się rozpaść tylko dla tego że bez świec auto jeżdzi ok ale ekologia.
|
05-11-2018, 13:16 | #17 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 03-09-2012
Skąd: Łódź
Model: Ford Focus Mk 2
Silnik: Diesel 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 34
|
Odp: Usterka silnika + kontola trakcji
Hej,
Dzięki za podpowiedź. Komplet świec wymieniałem w zeszłym roku przed zimą bo miałem już dwie spalone. Wtryski dokręciłem z siłą 20Nm za podpowiedzią znajomego mechanika. Samochód jak na razie hula bez żadnych awarii, a kultura pracy trochę się poprawiła. Winny był oczywiście ten drugi wtrysk, którego komputer sygnalizował błąd już od kilku lat. Za miesiąc podepnę się jeszcze raz pod kompa i zobaczę jakie jeszcze błędy wyrzuca.
__________________
Pozdrawiam, Piotr |
05-02-2019, 17:51 | #18 |
ford::beginner
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 14-05-2018
Skąd: Boguchwała
Model: Focus MK2 Kombi
Silnik: 1.6 B+G
Rocznik: 2009
Postów: 22
|
Odp: Usterka silnika + kontola trakcji
Coś więcej zostało ustalone co było przyczyną ?
|