Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-07-2018, 21:37   #21
radkor
ford::professional
 
Avatar radkor
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 23-01-2011
Skąd: Warszawa
Model: VOLVO V40
Silnik: 1.6EB
Rocznik: 2013
Postów: 1,144
Domyślnie Odp: Kontrolka pasów bezpieczeństwa

Cytat:
Napisał Danielo_82 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Napinacze w spinkach były na pewno jeszcze w Mdo MkII (najpierw mechaniczne później pirotechniczne).
W MkIII też były pirotechniczne razem z klamrą. 2 kable, czujnik i detonator napinacza
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zapinka w Mk4. WIdać tylko kabel od czujnika:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Mk4 jest już napinacz w zwijaczu pasa w słupku B.
Cytat:
Napisał krysiu21 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W mondeo też jest czujnik zajętości fotela
Tylko po stronie pasażera

Cytat:
Wszystkie pojazdy wyposażone w poduszkę powietrzną pasażera mają nalepkę OSTRZEGAWCZĄ na tablicy rozdzielczej ZABRANIAJĄCĄ mocowania fotelików dziecięcych zwróconych tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Niezastosowanie się do tego zalecenia może spowodować obrażenia ciała.
Nie próbuj naprawiać ani smarować mechanizmów zwijacza/gniazda klamry ani modyfikować pasów.
W układzie pasów bezpieczeństwa wykorzystano pasy trzypunktowe dla wszystkich siedzeń.
Zwijacze przednich pasów bezpieczeństwa są wyposażone w urządzenie zmniejszające obciążenie, które umożliwia stopniowe wysuwanie dodatkowego odcinka taśmy pasa bezpieczeństwa, gdy wywarta siła przekracza ustaloną granicę.
Górne mocowania przednich pasów bezpieczeństwa są połączone z elementami regulacji wysokości górnej części pasa bezpieczeństwa zamocowanymi w słupku B.

Przypomnienie o zapięciu pasa
W gniazdach klamer przednich pasów bezpieczeństwa znajdują się przełączniki funkcji przypominania o zapięciu pasa. Funkcja przypomnienia o zapięciu pasa emituje dźwiękowe i wzrokowe ostrzeżenie, gdy kierowca i/lub pasażer nie zapięli pasów bezpieczeństwa i pojazd jest w ruchu. Obecność pasażera jest wykrywana przez czujnik w siedzeniu pasażera.

Funkcja przypomnienia o zapięciu pasa wykorzystuje następujące sygnały wejściowe.
•Przełącznik gniazda klamry pasa bezpieczeństwa kierowcy
•Przełącznik gniazda klamry pasa bezpieczeństwa pasażera z przodu
•Czujnik obecności pasażera w siedzeniu pasażera z przodu
•Prędkość pojazdu

Ostrzeżenie o niezapięciu pasów jest emitowane, gdy prędkość pojazdy wynosi lub przekracza 10 km/godz. i pas bezpieczeństwa kierowcy i/lub pasażera nie jest zapięty. Ostrzeżenie trwa przez 5 minut lub dopóki pasy nie zostaną zapięte. Lampka ostrzegawcza będzie się paliła, dopóki pasy nie zostaną zapięte.

Funkcję przypominania o zapięciu pasów można wyłączyć.
Dodatkowe informacje - patrz procedura:Safety Belt Minder Deactivating/Activating (413-09 Warning Devices, Procedury ogólne).
Napinacze pasów bezpieczeństwa w zwijaczach mają niższy próg detonacji niż wymagany przez poduszki powietrzne. Dlatego możliwe jest w przypadku drobnej kolizji przekraczającej próg detonacji, że odpalone zostaną wyłącznie napinacze pasów bezpieczeństwa w zwijaczach. Napinacze pasów bezpieczeństwa w zwijaczach nie zostaną odpalone w przypadku uderzenia w bok lub tył pojazdu.
Zwijacze i gniazda klamer pasów bezpieczeństwa tylnych siedzeń są konwencjonalnej budowy.

Cytat:
Struktura układu

Następujące elementy wchodzą w skład uzupełniającego systemu bezpieczeństwa (SRS):
•Moduł sterujący uzupełniającym systemem bezpieczeństwa
•Jednostopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
•Dolna poduszka powietrzna kierowcy
•Boczne poduszki powietrzne
•Kurtyny powietrzne
•Czujnik uderzenia
•Czujniki uderzenia bocznego
•Sprężyna spiralna
•Zwijacze i napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu
•Zwijacze pasów bezpieczeństwa z tyłu
•Lampka ostrzegawcza poduszek powietrznych
•Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera (PAD) (w opcji)

Moduł sterujący uzupełniającym systemem bezpieczeństwa

RCM znajduje się pod konsolą podłogową, w pobliżu dźwigni zmiany biegów. Oznaczenia na module umożliwiają zamontowanie go w prawidłowym położeniu.
Elektroniczne czujniki są wbudowane w RCM; mierzą przyspieszenie/opóźnienie pojazdu w momencie uderzenia. Obliczona wartość zostaje oceniona przez RCM, aby określić siłę uderzenia.
RCM porównuje wartości otrzymane z czujnika uderzenia czołowego, czujników uderzenia bocznego oraz wewnętrznych czujników elektronicznych. Jeśli opóźnienie wskutek uderzenia czołowego lub bocznego przekroczy zaprogramowaną wartość graniczną, RCM detonuje poduszki powietrzne i napinacze psów, odpowiednio do potrzeb.
Jeśli akumulator pojazdu zostanie uszkodzony w wypadku, awaryjny obwód zasilania w RCM umożliwi detonację poduszek powietrznych w czasie do 150 ms od momentu uderzenia.
Jeśli RCM wykryje usterkę w układzie, zapala się lampka ostrzegawcza poduszki powietrznej. Usterkę można znaleźć wykonując diagnostykę za pomocą narzędzia diagnostycznego.
RCM można używać ponownie po kolizji maksymalnie, jeśli RCM nie jest uszkodzony mechanicznie i jego test własny został zakończony pozytywnie.

Czujnik uderzenia
Czujnik uderzenia znajduje się z przodu pojazdu za kratą wlotu powietrza. Dane z czujnika uderzenia zostają ocenione przez RCM, aby określić siłę uderzenia czołowego. Czujnik uderzenia wysyła zakodowane cyfrowo informacje o przyspieszeniu do RCM.
Czujnik uderzenia jest zasilany napięciem przez RCM. Jeśli czujnik zostanie uszkodzony, RCM zachowuje Diagnostyczny kod usterki (DTC).
Czujnik zderzenia może być nadal użytkowany, pod warunkiem, że nie został fizycznie uszkodzony i przeszedł pomyślnie test własny.
Kształt czujnika uderzenia uniemożliwia jego nieprawidłowe zamontowanie.

Czujniki uderzenia bocznego
Czujniki uderzenia bocznego znajdują się na dole słupków B i wysyłają cyfrowo zakodowane informacje o przyspieszeniu do RCM.
Ponowne użycie czujnika uderzenia bocznego jest dopuszczalne pod warunkiem, że nie jest on uszkodzony mechanicznie i jego test własny został zakończony pozytywnie.

Poduszka powietrzna kierowcy, dolna poduszka powietrzna kierowcy i poduszka powietrzna pasażera
Poduszka powietrzna kierowcy, dolna poduszka kierowcy i poduszka pasażera to poduszki jednostopniowe.

Sprężyna spiralna
Sprężyna spiralna przekazuje sygnały pomiędzy modułem RCM a poduszką powietrzną kierowcy. Sprężyna spiralna zamontowana jest w kolumnie kierownicy i składa się z części stałych i ruchomych połączonych zwiniętą taśmą z tworzywa Mylar z wewnętrznymi ścieżkami przewodzącymi. Taśma z tworzywa Mylar może odwijać się i nawijać jednocześnie z ruchem koła kierownicy, zachowując nieprzerwany obwód elektryczny pomiędzy modułem RCM i poduszką powietrzną kierowcy.
Pojazdy z układem stabilizacji toru jazdy mają czujnik obrotów kierownicy, który stanowi integralną część sprężyny spiralnej.

Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera (PAD) może zostać zamontowany przez Dealera w opcji; wyłącznik PAD zostaje zamontowany w schowku. Kierowca może obsługiwać wyłącznik PAD za pomocą kluczyka w celu wyłączenia poduszki powietrznej pasażera.
Gdy zapłon jest włączony, lampka kontrolna na tablicy rozdzielczej sygnalizuje kierowcy i pasażerowi, że poduszka powietrzna pasażera jest wyłączona.
Po zamontowaniu zespołu wyłącznika PAD konieczna jest ponowna konfiguracja modułu RCM za pomocą narzędzia diagnostycznego.

Kurtyny powietrzne
Kurtyny powietrzne znajdują się w listwie dachu między słupkami A i C. Są one zamontowane do górnej części panelu bocznego i ukryte pod panelami wykończenia pojazdu.
W momencie uderzenia odpowiednia kurtyna powietrzna zostaje zdetonowana i tworzy zasłonę ochronną między odpowiednią szybą boczną a głową osoby na przednim lub tylnym siedzeniu.
Kurtyny powietrzne zostają zdetonowane jednocześnie z bocznymi poduszkami powietrznymi.

Boczna poduszka powietrzna
Boczne poduszki powietrzne są zamontowane w oparciach przednich siedzeń; etykietki naszyte na odpowiednich oparciach siedzeń informują, że pojazd jest wyposażony w boczne poduszki powietrzne.
W momencie detonacji bocznej poduszki powietrznej pokrowiec siedzenia zostaje rozerwany, co umożliwia swobodne napełnienie poduszki wydostającej się z oparcia przedniego siedzenia.

Zwijacz i napinacze pasów bezpieczeństwa
Pirotechniczne napinacze pasów kierowcy i pasażera z przodu są zamontowane w zwijaczach pasów bezpieczeństwa.
W razie w wypadku napinacze pasów mogą zostać zdetonowane na dwa sposoby:
•Tylko napinacze.
•Jednocześnie z przednimi poduszkami powietrznymi.

Gniazda klamer pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu mają przełączniki funkcji kontrolnej pasów bezpieczeństwa, wymagane przepisami prawa w niektórych krajach.

__________________
Było Mondeo Mk4 2.2TDCi 2010 -> jest Volvo V40 1.6EB 2013

Ostatnio edytowane przez radkor ; 05-07-2018 o 21:52
radkor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2018, 21:49   #22
armator
ford::average
 
Avatar armator
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: 3miasto kaszubskie
Model: S-Max Vignale
Silnik: 2.0 BiTdci
Rocznik: 2018
Postów: 106
Domyślnie Odp: Kontrolka pasów bezpieczeństwa

Cytat:
Napisał krysiu21 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie kombinuj,tylko kup zapinkę i wymień, bo tak jak jest teraz to ani poduszka nie działa ani napinacz w twoim aucie, a to tylko ok 50zł za wpinke pasów.
kurcze gdzie po 50 ziko sa nowe zapinki ?? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
chetnie kupie
armator jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2018, 21:58   #23
radkor
ford::professional
 
Avatar radkor
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 23-01-2011
Skąd: Warszawa
Model: VOLVO V40
Silnik: 1.6EB
Rocznik: 2013
Postów: 1,144
Domyślnie Odp: Kontrolka pasów bezpieczeństwa

Jeśli chodzi o odpalenie poduszek to czujniki zapięcia pasów nie mają wpływu. Poduszka kierowcy odpali zawsze. Poduszka pasażera odpali jedynie przy zajętym fotelu. Tzn. gdy czujnik zajętości fotela (w siedzisku) wykryje obciążenie fotela. Gdy pasażer siedzi, ale nie zapnie pasa to poduszka również odpali.

W MkIII był podwójny detonator w fotelu kierowcy. Tam gdy klamra była odpięta to odpalał tylko I-szy stopień, a gdy zapięta II-gi stopień. Po lifcie z tego zrezygnowano i wywalono czujniki zajętości fotela. W MkIII na początku produkcji był nawet czujnik położenia fotela (daleko/blisko kierownicy) i wpływał na odpalenie I czy II stopnia. Z kolei przed liftem w fotelu pasażera był nawet czujnik wagi pasażera, który wykrywał czy na fotelu siedzi dziecko czy osoba dorosła. W Mk4 już tego nie ma.
__________________
Było Mondeo Mk4 2.2TDCi 2010 -> jest Volvo V40 1.6EB 2013
radkor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2018, 00:14   #24
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Kontrolka pasów bezpieczeństwa

Czyli teoretycznie jak pasażera nie ma i jego pas jest nie zapięty to jego poduszka nie powinna wypalić. A jednak w dwóch na dwa znane mi przypadki wywaliła w tym jednym ja sam uczestniczyłem jako kierowca. Czy ma to jakiekolwiek uzasadnienie poza finansowym dla producenta?
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2018, 10:49   #25
radkor
ford::professional
 
Avatar radkor
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 23-01-2011
Skąd: Warszawa
Model: VOLVO V40
Silnik: 1.6EB
Rocznik: 2013
Postów: 1,144
Domyślnie Odp: Kontrolka pasów bezpieczeństwa

Teoretycznie. Chyba, że znowu Ford coś namodził i po czasie z tego zrezygnował jak w Mk3...
__________________
Było Mondeo Mk4 2.2TDCi 2010 -> jest Volvo V40 1.6EB 2013
radkor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2018, 13:02   #26
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Kontrolka pasów bezpieczeństwa

W moim fotelu pasażera w mk4 jest jakiś czujnik (tapicerkę zdejmowałem), obstawiam, że zajętości fotela (taka malutka mata). Rozbierałem też inne fotele z anglika to był ten sam czujnik. Więc nie widzę przeszkody aby poduszka nie odpalała jak nikogo tam nie ma i jeszcze pas nie zapięty. A tu poducha wywalona deska do roboty i na prawym pasie można grać jak na strunie napinacz poszedł na pusto. Ciekawe jakby było, jak ktoś by tam siedział bez pasa...

Ciekawa metoda Forda na samoutylizację pojazdów. W PL to się jeszcze opłaca je naprawiać ale na zachodzie to na pewno całki idą.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2018, 19:29   #27
kaniur
ford::beginner
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-10-2007
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK4 FL
Silnik: TDCi 163 KM
Rocznik: 2012
Postów: 37
Domyślnie Odp: Kontrolka pasów bezpieczeństwa

A u mnie opisywany Trick (9 razy) nie działa. Samochód reaguje na 4 wpięcia podobnie jak w Focus'ie MK3.
kaniur jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-10-2018, 23:35   #28
Tomi1000
ford::advanced
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-06-2018
Skąd: Racibórz
Model: R400/Mondeo Mk4/Mk5 Vignale
Silnik: 1.4/2.0EB/Hybrid
Rocznik: 1998/2011/2020
Postów: 244
Domyślnie Odp: Kontrolka pasów bezpieczeństwa

Cytat:
Napisał radkor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poduszka pasażera odpali jedynie przy zajętym fotelu.
Jeżeli masz auto z USA to tak. Wszystkie europejskie wystrzelą bez pasażera.
Tomi1000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2021, 14:31   #29
wiceqq
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 06-02-2021
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
Domyślnie Brak ikony i sygnału dźwiękowego niezapiętych pasów kierowcy

Dzień dobry. Od zakupu Mondeo mk4 2009 2.0 tdci w kombi nie było ani ikony na conversie, ani sygnalizacji dźwiękowej niezapiętych pasów kierowcy. Z pasażerem wszystko ok, wyje i łypie jak nie zapnie.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Oglądałem procedury włączenia i wyłączenia sygnału dźwiękowego (9 razy zapiąć wypiąć na ręcznym i zapłonie), ale dotyczy to samego sygnału, ikona niezapiętych pasów powinna zawsze świecić. Zacząłem obawiać się o bezpieczeństwo podczas wypadku i poduszki - czy w ogóle wystrzelą.
Od czego zacząć diagnozowanie?
Pozdrawiam.
wiceqq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2021, 19:00   #30
Raf66
ford::average
 
Avatar Raf66
 
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 15-03-2019
Model: Mondeo MK4 Titanium X/ Fusion
Silnik: 2.0 TDCI/ 1.4 TDCI
Rocznik: 2008/ 2002
Postów: 125
Domyślnie Odp: Kontrolka pasów bezpieczeństwa

Jeżeli poprawnie działa u pasażera i pokazuje ikonkę na Converse-ie, to prawdopodobnie wypięta jest wtyczka pod fotelem kierowcy lub przetarty przewód.... Trzeba zanurkować pod fotel i sprawdzićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Raf66 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.