|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-09-2018, 11:53 | #1 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 05-11-2017
Skąd: Wrocław
Model: Mk3
Silnik: 1800
Rocznik: 2003
Postów: 34
|
Zmiana oleju z 5w30 na 10w40. Dymienie i branie oleju.
Cześć,
Mam następujacy problem w moim Mondeo. Kupiłem samochód rok temu i przy zakupie został wlany castrol 10w40. Niestety, auto dymiło i brało olej. Według zaleceń producenta i forumowiczów wymieniłem olej na 5W30 FORDA FORMUŁA F. Teraz auto bierze 1l oleju na 700km, także postanowiłem wrócić do 10w40. Przed zmianą na 5w30 oczywiście wykonałem płukankę. Teraz pytanie do Was bo nie chcę wrzucać auta na zyletki. Czy mogę dolewki robić z 10w40 do tego 5w30 czy wymienić całkowicie olej+filtry i zrobić płukankę? Mam MONDEO mk3 1.8 benzyna |
06-09-2018, 12:26 | #2 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 29-11-2016
Skąd: Lublin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci ghia
Rocznik: 2004
Postów: 408
|
Odp: Zmiana oleju z 5w30 na 10w40. Dymienie i branie oleju.
On wszsytko przepali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
06-09-2018, 12:31 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-09-2013
Skąd: ldz
Model: mk3 mk4
Silnik: tdci
Rocznik: 2014
Postów: 100
|
Odp: Zmiana oleju z 5w30 na 10w40. Dymienie i branie oleju.
olejem silnika nie naprawisz, ale ja nie chcesz go robic, to mozesz zalewac gestszy...
|
06-09-2018, 12:45 | #4 |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 01-05-2017
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo MK2, MK4
Silnik: MK2-1.8 Zetec E, MK4-2.0 DW10C 163KM
Rocznik: MK2-12.1997, MK4-06.2010
Postów: 278
|
Odp: Zmiana oleju z 5w30 na 10w40. Dymienie i branie oleju.
Tylko nie nalej tam 15w40 bo bedzie z tego marmelada w prodizu.
|
06-09-2018, 17:30 | #5 |
ford::professional
Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
|
Odp: Zmiana oleju z 5w30 na 10w40. Dymienie i branie oleju.
Bierze olej bo pierścienie się kończą, olejem go nie uzdrowisz
|
06-09-2018, 19:53 | #6 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 05-11-2017
Skąd: Wrocław
Model: Mk3
Silnik: 1800
Rocznik: 2003
Postów: 34
|
Odp: Zmiana oleju z 5w30 na 10w40. Dymienie i branie oleju.
Pierścienie i uszczelniacze się kończą. Na redukcji i dodawaniu gazu na wiekszych obrotach puszczza niezłą chmure z wydechu.
Bump: Na jałowym jak przygazuje mu, to jest dymu tyle, że dyskoteke można robić... Bump: Zastanawia mnie to, ile jeszcze auto pojezdzi bez roboty. Nie opłaca mi się tego naprawiać. Bump: Jak juz pisze żale, to powiem, że pali mi 13l/100km we wrocławiu. Chyba tu też coś zepsute jest. |
06-09-2018, 20:32 | #7 |
ford::professional
Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
|
Odp: Zmiana oleju z 5w30 na 10w40. Dymienie i branie oleju.
Długo nie pojeździsz bo policja ci dowód zabierze za nadmierne dymienie
|
06-09-2018, 21:41 | #8 |
ford::average
Imię: Paweł.
Zarejestrowany: 03-03-2011
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK3 HB
Silnik: 2,0 TDCi 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 124
|
Odp: Zmiana oleju z 5w30 na 10w40. Dymienie i branie oleju.
Ciekawostka:
https://www.youtube.com/watch?v=-HlX2_YfeEA&t=12s
__________________
pozdr00fka - Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy.... |
07-09-2018, 08:54 | #9 |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 01-05-2017
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo MK2, MK4
Silnik: MK2-1.8 Zetec E, MK4-2.0 DW10C 163KM
Rocznik: MK2-12.1997, MK4-06.2010
Postów: 278
|
Odp: Zmiana oleju z 5w30 na 10w40. Dymienie i branie oleju.
Zalozyc DPF Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
08-09-2018, 10:05 | #10 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI--2.2 TDCI
Rocznik: 2004--2006
Postów: 924
|
Odp: Zmiana oleju z 5w30 na 10w40. Dymienie i branie oleju.
Sprawdź kompresję a da ci względny pogląd na kondycję pierscionkow.
13 na 100 to dużo. Bardzo dużo. Sporo zależy od stylu jazdy ale moim zdaniem za dużo. Ja swoim wkoło komina osiagam średnio 8-9 a w trasie do 6 zejdę. Przyczyn może być bardzo dużo.
__________________
Jestem głupi ale każdego dnia staram się czegoś nauczyć. |