Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-10-2016, 20:00   #1
schabolub
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 8
Domyślnie sterowanie komputerem układ kierowniczy

Witam
pytanko do znawców tematu: mam w komputerze możliwość ustawienia trybów układu kierowniczego - normalny, sportowy i komfortowy. Jak nakazuje logika, po zmianie kierownica powinna działać trochę inaczej - w trybie sportowym powinna być bardziej czuła, w komfortowym bardziej "płynna". Otóż kiedy zmieniam ustawienia, nie czuję absolutnie żadnej różnicy.
Czy działanie zależy od prędkości jazdy? Np: w Astrze IV układ dostraja się do szybkości i powyżej jakiejś tam, sam przechodzi w tryb sport. Może tutaj mamy tak samo?

Acha - dla malkontentów: użyłem opcji szukaj i takiego wątku nie znalazłem.

schabolub jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2016, 20:10   #2
Hubertowsky
ford::beginner
 
Imię: Hubert
Zarejestrowany: 29-09-2016
Skąd: Jarocin
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8 125km LPG
Rocznik: 2006
Postów: 16
Domyślnie Odp: sterowanie komputerem układ kierowniczy

u mnie jak włączę sport i jade ok 80 po mieście na prostej idzie sztywno jak zblokowana a w zakrętach płynniej. na komforcie mam tak ze palcem moge ją miziać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Hubertowsky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2016, 20:18   #3
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: sterowanie komputerem układ kierowniczy

Cytat:
Napisał schabolub Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy działanie zależy od prędkości jazdy? Np: w Astrze IV układ dostraja się do szybkości i powyżej jakiejś tam, sam przechodzi w tryb sport. Może tutaj mamy tak samo?
Jest dokładnie tak jak napisałeś. Nastawy charakterystyk można zmienić ELMConfig-em w EHPAS, w zakładce Configuration. Tomek, tu niema malkontentów, są marudy i siermiężna szukajka forumowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum....
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2016, 20:45   #4
schabolub
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 8
Domyślnie Odp: sterowanie komputerem układ kierowniczy

dzięki, chyba właśnie problem w tym, że po zmianie ustawienia nie rozpędziłem się dostatecznie. Cóż, najbardziej oczywiste rozwiązania są najlepsze, a ja już miałem czarne myśli, że to jakaś awaria.
Focusa mam dopiero tydzień ale jest jedno co mnie codziennie zachwyca: wygoda. Mega wygodne autko, mega wygoda za kierownicą. I silnik 2.0, który na 3 biegu pokazuje co potrafi.
dzięki za info, jutro nastawiam sport i szybko do pracy... a może w drugą stronę - nastawiam sport i z pracy do domu - brzmi lepiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
schabolub jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2016, 21:02   #5
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: sterowanie komputerem układ kierowniczy

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tak trzymaj. Mi banan nie znika od trzech lat, jestem bardzo zadowolony z Focusa. Mam prawie najsłabsze serce w serii, ale odwdzięcza się niskim spalaniem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Znajdą się też skazy w tym wizerunku, ale FCP pomoże Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Szerokości i bezawaryjności...
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2016, 20:28   #6
schabolub
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-10-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 8
Domyślnie Odp: sterowanie komputerem układ kierowniczy

dzięki, wcześniej jeździłem przez 6 lat Oplem Astrą 2010 rok. dobre auto, zawsze dowoziło na miejsce, ale nie miało tego czegoś, niby w miarę wygodne ale szybko męczyło kierowcę, niby w miarę komfortowe ale czułeś każdą dziurę, niby bezawaryjne ale jednak w warsztacie trzeba było się pokazać. Wszystko niby, trochę, nie do końca.
w Fordzie na razie studiuję instrukcję obsługi i właśnie wyczytałem, że schowek jest klimatyzowany. Fajnie.
dzięki i również szerokości Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
schabolub jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2018, 12:42   #7
ArekChoszczno
ford::beginner
 
Imię: ARKADIUSZ
Zarejestrowany: 22-06-2010
Skąd: Choszczno
Model: C-MAX, KUGA MK2
Silnik: 1,6 TDCI 109 , 2.0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2009, 2017
Postów: 26
Domyślnie Odp: sterowanie komputerem układ kierowniczy

Panowie odświeżę temat możecie opublikować skany modułów HEC oraz EHCPAS z ELMConfig tam gdzie chodzi to wzorowo chciałbym porównać ustawienia i odhaczone zakładki gdyż u mnie nie ma różnicy w moim MAXIU. Będę zobowiązany za pomoc...
ArekChoszczno jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2018, 13:04   #8
technik08
ford::specialist
 
Imię: Włodek
Zarejestrowany: 07-06-2014
Skąd: Wałbrzych
Model: focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2007
Postów: 806
Domyślnie Odp: sterowanie komputerem układ kierowniczy

Ustawienia wspomagania komfort/standard/sport można również zmieniać w zegarach , komputerem zmieniamy ustawienia domyślne . Ustawienia domyślne pojawiają się po każdym odłączeniu akumulatora , a te ustawione w zegarach są ważne do następnej zmiany . Ford zaleca ustawienie sport zimą , aby kierownica stawiała większy opór . Na parkingu wszystkie nastawy zachowują się tak samo , ale ze wzrostem prędkości różnica na kierownicy jest odczuwalna . W Fordzie sterowanie jest elektroniczne i zmiana siły wspomagania zależy od prędkości auta , w tańszych autach zależy ona od obrotów silnika .
technik08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2018, 18:47   #9
ArekChoszczno
ford::beginner
 
Imię: ARKADIUSZ
Zarejestrowany: 22-06-2010
Skąd: Choszczno
Model: C-MAX, KUGA MK2
Silnik: 1,6 TDCI 109 , 2.0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2009, 2017
Postów: 26
Domyślnie Odp: sterowanie komputerem układ kierowniczy

Ja to wszystko rozumiem ale potrzebuję skanów, fotek sprawdzonych ustawień tam gdzie czuć różnice pracy układu wspomagania. U siebie zmieniam opcje z komfortu na standard i nie widzę odczuwalnych zmian. Chodzi mi o co co na zdjęciu :
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 1.jpg (97.9 KB, 112 wyświetleń)
ArekChoszczno jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2018, 19:12   #10
technik08
ford::specialist
 
Imię: Włodek
Zarejestrowany: 07-06-2014
Skąd: Wałbrzych
Model: focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2007
Postów: 806
Domyślnie Odp: sterowanie komputerem układ kierowniczy

Nie mam ELM configa . Używam programu Maxiecu . Mogę tylko odczytać zależność prądu pompy EHPAS od prędkości , ale to nic Tobie nie pomoże .
technik08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.