Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-08-2018, 17:22   #81
jgrtc
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 22-10-2015
Skąd: Wolbrom
Model: C-MAX MK1 / FOCUS MK3 / FIESTA MK7
Silnik: 2.0 TDCi 140KM / 1.0 EcoBoost 125 KM / 1.25 Duratec 82KM
Rocznik: 2005 / 2013 / 2015
Postów: 80
Domyślnie Odp: Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?

Cytat:
Napisał Ze_ja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest o tym sporo na forum, w innych tematach o SS.
System analizuje (lub powinien to robić) wiele czynników. Jednym z kluczowych jest napięcie akumulatora i przy słabym, nie powinien wyłączać silnika. Reszta to rzeczy takie, jak temperatura, załączone odbiorniki, klimatyzacja, ogrzewanie itp. Raz działa to lepiej, raz gorzej - jak na forum ludzie piszą, bywa różnie z tymi algorytmami, kiedy SS powinien a kiedy nie powinien wyłączać silnika.

Niemniej przy słabym akumulatorze (rozładowany lub stary, nietrzymający już wysokiego napięcia nawet po wielodniowym ładowaniu) start - stop nie powinien w ogóle działać, bazując na samym napięciu.
Wiem, zdaje sobie sprawę ale po tel z jednym mechanikiem który twierdził że być może po rozładowaniu system się dezaktywował (miałem problemy z szybami które zaprogramowałem ponownie oraz z otwieraniem bagażnika z pilota -jeszcze tego nie rozgryzłem) i jest to kwestia jego włączenia. Podobno w Mondeo coś takiego robił z poziomu ekranu Navi.

Dodam tylko że po rozładowaniu i podładowaniu akumulator był sprawdzany i wszystkie napięcia były OK.

jgrtc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2018, 09:06   #82
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,373
Domyślnie Odp: Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?

Cytat:
Napisał jgrtc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
że być może po rozładowaniu system się dezaktywował
nie deaktywował tylko nie wyłączy silnika bo jest dużo parametrów które nie zezwolą na zgaszenie silnika.
Co innego system start-stop który nie gasi silnika bo jest już aku do wymiany a co innego system start-stop który jest zdezaktywowany.

Biorąc pod uwagę niską znajomość tematów i mechaników dla których takie aku i BMS'y to czarna magia i kolejna "panie elektronika która na 100% się spieprzy" to bardzo często wątpię że potrafią poprawnie zdiagnozować sprawność akumulatora.

Podać przykład?

Pojechałem na "darmowy letni przegląd" do jednych z sieciówek jakieś niecałe 2 lata temu bo miałem jechać na długi weekend pełny świąt w dłuższą trasę.
Mechanik dał mi wydruk że sprawność akumulatora jest na 130%....

Nawet nie chce wnikać jak można mieć wydajność aku na poziomie 130%.....

2 dni później zadzwoniłem sobie po assistance bo akumulator wyzionął ducha. Teren na tyle nieciekawy i "odludny" że można było zapomnieć aby się do kogoś podpiąć a że wszystkie serwisy i sklepy zamknięte (bo święto) to nawet nie było jak podjechać taksówką po nowe aku.

Więc wybacz - ale dla mnie większość mechaników i ich "wiedza" jest na poziomie "check engine" - jest silnik? Jest, więc skasuj błąd i szerokiej drogi.

Ostatnio edytowane przez edmun ; 08-08-2018 o 09:10
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-08-2018, 12:58   #83
kumpel Fordzika
ford::specialist
 
Avatar kumpel Fordzika
 
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
Domyślnie Odp: Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?

Cytat:
Napisał jgrtc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bardziej chodziło mi o to że Varte dedykowaną do Forda - czyli taką którą teraz mam zakupioną poza ASO musze dać 520 (w aso z wymianą 651 )
Ponegocjować zawsze można. Dla mnie fordowską Vartę proponowano w ASO za 480 zł z wymianą. Pożałowałem 140 zł różnicy i kupiłem EXIDE minimalnie mniejszej poj. zamiast 80 Ah zakupiłem cyba 72 Ah ( większy fizycznie nie wchodził) i ta niby malutka różnica pojemności jest zauważalna w eksploatacji. Np przy długim postoju auta ten mniejszy aku bardziej traci pojemność. Mam na stale zamontowany voltomierz na desce rozdzielczej, więc to i owo obserwuje. Poza tym akumulator sygnowany Fordem zapewne był lepszej jakości niż zamiennik od producenta EXIDE.
Do Fordów trzeba mieć bardzo porządny i zadbany akumulator.
__________________
nie każda morda pasuje do Forda

Ostatnio edytowane przez kumpel Fordzika ; 10-08-2018 o 13:10
kumpel Fordzika jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2018, 09:30   #84
jgrtc
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 22-10-2015
Skąd: Wolbrom
Model: C-MAX MK1 / FOCUS MK3 / FIESTA MK7
Silnik: 2.0 TDCi 140KM / 1.0 EcoBoost 125 KM / 1.25 Duratec 82KM
Rocznik: 2005 / 2013 / 2015
Postów: 80
Domyślnie Odp: Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?

Zamykając temat mojej wymiany:
Wymieniłem na Warte 64 Ah 640A z Start stopem- podobno to jest to samo co fabryczne 60 Ah 590A (SAE/EN) tylko podawane wg innej normy. zapłaciłem 400 zł. Start Stop działa ale ciągle otwarcie bagażnika powoduje wzbudzenie alarmu. Ma ktoś na to jakiś pomysł? Gdzieś wyczytałem że może walnięta centralka alarmu. Mam dokładkę przez ASO LOGIC RC4
jgrtc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2018, 13:33   #85
boncio
ford::expert
 
Avatar boncio
 
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,726
Domyślnie Odp: Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?

Ja raz miałem z Logic-iem taki dziwny przypadek, że zaczął wyć na włączonym silniku i nie dało się wyłączyć silnika guzikiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pomogło zdławienie i "reset". Pewnie się centralka zawiesiła. Więc możesz mieć rację, że to centralka albo jakieś problemy z komunikacją.
Sprawdzałeś po ilości piknięć co powoduje alarm? Może to czujniki w środku?

Ostatnio edytowane przez boncio ; 13-08-2018 o 14:33
boncio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2018, 14:49   #86
pawlo79
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 11-09-2017
Skąd: Stalowa Wola
Model: Focus Mk3
Silnik: 1.0 EB 125 KM
Rocznik: 2012
Postów: 4
Domyślnie Odp: Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?

Mam pytanie bo nie zauważyłem na takie odpowiedzi , czy akumulator w naszych Fordach można doładowywać bez wyciągania z samochodu tzn. bez odpinania klem samochodowych? Czy w przypadku wyciągnięcia akumulatora i podładowaniu go prostownikiem jest potrzeba resetowania modułu BCM (bądz jakiegoś innego)? W starym samochodzie nic nie trzeba kombinować jak to wygląda w naszym przypadku? I kolejne pytanie czy nasze akumulatory przeznaczone do systemu SS wykonane w technologii EFB można ładować prostą ładowarką procesorową (za 100zł) do napięcia 14,7v (funkcja ładowania w warunkach zimowych)? Dziękuje z góry za odpowiedź ekspertów z forum.
pawlo79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2018, 14:55   #87
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,373
Domyślnie Odp: Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?

Jeśli podłączysz się metodą "prostą" to tracisz:
a) wartości komp pokładowego, czytaj średnie spalanie, zasięg = tak jakbyś dokonał tam zresetowania wartości
b) radio będzie pamiętać stację, ale raczej na 100% będziesz musiał ustawić korektor dźwięku dla każdego źródła (USB, Radio, CD, Bluetooth)

Odpinasz klemę + na akumulatorze (ta od strony przodu auta), do + na aku podłączasz czerwony przewód od prostownika, przewód minusowy (czarny) podłączasz do masy auta (jest zaraz obok koszyka akumulatora) w okolicach kielicha amortyzatora.

Akumulatory EFB ładujemy tylko prostownikiem który obsługuje takie akumulatory.
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2018, 15:46   #88
Ze_ja
ford::specialist
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
Domyślnie Odp: Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?

Właśnie procesorowe będą tu dobre i nic nie trzeba odpinać. Dla zwykłego prostownika, który podaje nawet ponad 16 V, warto akumulator odłączyć (przynajmniej zdjąć klemę).

I EFB to nie AGM. AGM posiada elektrolit "uwięziony" w włókninie i ma mieć specjalną ładowarkę z oganiczeniem napięcia. EFB ma elektrolit płynny i można a nawet należy ładować go, jak każdy akumulator z elektrolitem płynnym. Ładowanie w aucie do 14,7 (czy nawet 14,9) nie naładuje do pełna. Będzie lepiej, ale to nie to samo, co prostownikiem do 16,2 V (utrzymanego przy minimalnym prądzie przez godzinkę-dwie), pod nadzorem.

Krótko podsumowując:
1. Czy można w aucie, bez odpinania? TAK, choć producenci tego nie zalecają (dmuchanie na zimne).

2. Prostownikiem z wyższym napięciem lepiej nie, bo po co kusić los (smart charge raczej nie przekracza 15 V i nie wiadomo, jak długo elekronika w aucie będzie tolerowała napięcie w okolicahc 16 V). Ładowarką automatyczną w trybie samochód, czy AGM - tak. Tryby regeneracji itp. (większość producentów ma 15,8 V limit górny) na ogół mozna nawet na podpiętej instalacji, ale lepiej zdjąć klemę. Można podpiąć do klem coś innego, na podtrzymanie zasilania.

Dla przykładu jeszcze filmik:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ze_ja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2019, 12:48   #89
udonder
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-04-2019
Model: Focus ST mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2014
Postów: 55
Domyślnie Odp: Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?

Dzisiaj podłączyłem intefejs Viakena i FORScan zaraportował problem z akumulatorem - napięcie na poziomie 11,3V. Interfejs w sumie miałem podpięty przez jakieś 2 minuty - wątpię żeby to on mi zdoił akumulator. Po odpięciu interfejsu samochód już nie chce odpalić (ale podświetlają się zegary i włącza się komputer pokładowy - radio ma chyba skasowane ustawienia, bo widziałem godzinę 12:00).
Poleci ktoś dobry akumulator do Focusa mk3 2.0 ST? W instrukcji nie ma nawet podanych parametrów jakie powinien mieć akumulator w przypadku jego wymiany.
udonder jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2019, 14:33   #90
Ze_ja
ford::specialist
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
Domyślnie Odp: Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?

Tak niskie napięcie to raczej wymiana, chyba że zostawiłeś coś włączonego na dłużej, to wtedy pod prostownik na 24 h pod nadzorem i odczekać dobę, zmierzyć napięcie i jeśli OK, to dalej do auta. Jak przy rozruchu nie spada poniżej 10,5 V to można działać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jeśli napięcie tak niskie bez wyraźnej przyczyny, to albo ogólnie umiera, albo któraś cela może być zwarta i masz wynik z pozostałych pięciu. Jeśli ma ponad 5 lat (czyli jeszcze fabryczny, to raczej wymiana i nie bawić się z trzymaniem (zwartego?) akumulatora pod prostownikiem. Akumulator weźmiesz z konfiguratora producenta aku albo sam wybierz, po obejrzeniu obecnie zamontowanego. Pewnie masz jakiś EFB ok. 70 Ah i pewnie zwyczajowo 278x175x175 mm (sprawdzisz swój, to będziesz wiedział). Spiszesz oznaczenia i dobierz coś o właściwych wymiarach, żeby się zmieścił - tyle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Resztę masz już w tym wątku i paru innych, więc do lektury Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Ze_ja ; 14-10-2019 o 14:36
Ze_ja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.