Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-07-2018, 11:26   #1401
Robert 68
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
Domyślnie Odp: Co dziś zrobiłem w moim Fordzie

Cytat:
Napisał kumpel Fordzika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silnik jest elastyczniejszy, łatwiejszy rozruch, mniej pali, no i co najważniejsze mocy przybywaj
Wszystko to mam teraz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bez dodatków.

Cytat:
Napisał kumpel Fordzika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wspomniałeś, że zmieniasz rodzaj paliwa
Nie zmieniam, tylko zatankowałem na Shellu bo punkty trzeba było wykorzystać, jak się skończą wracam do BP Ultimate Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Koniec tego OT. Sorry.


Ostatnio edytowane przez Robert 68 ; 25-07-2018 o 11:32
Robert 68 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2018, 07:09   #1402
Krzysiek128
ford::average
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 04-11-2014
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1,6 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 76
Domyślnie Odp: Co dziś zrobiłem w moim Fordzie

Sprzęgło wymienione, kable i świece.
Wyczyszczona przepustnica, wymieniony czujnik wstecznego, zalany nowy olej do skrzyni.
Krzysiek128 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2018, 10:05   #1403
vinczi
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-04-2018
Model: Focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 36
Domyślnie Odp: Co dziś zrobiłem w moim Fordzie

Wymieniony olej z filtrami + dołożyłem moduł świateł dziennych który dogaduje się ładnie z czujnikiem zmierzchu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
vinczi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2018, 10:38   #1404
lisek40
ford::specialist
 
Avatar lisek40
 
Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 587
Domyślnie Odp: Co dziś zrobiłem w moim Fordzie

Podaj link please
lisek40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2018, 10:43   #1405
shapyr
ford::specialist
 
Avatar shapyr
 
Zarejestrowany: 09-03-2007
Skąd: WA
Model: Mondeo mk4 kombi Trend BE
Silnik: TDCi 2.0 PSA 140@163KM
Rocznik: sierpień 2012
Postów: 508
Domyślnie Odp: Co dziś zrobiłem w moim Fordzie

Przed wakacyjnym wyjazdem mondek dostał nowy olej i nowe filtry. Do tego na dach trafił nowy box (najtańszy z dostępnych czyli Hakr Magic 320 ale muszę przyznać, że do 130 km/h jest cichy).
__________________
Mondeo mk4 2.0 TDCi 140->163KM 2012
FF mk. I 1,6 zetec kombi 2003 - odjechał, ale został w rodzinie
Peugeot 107 FL 2009 1.0 LPG - mały ale wariat
shapyr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2018, 20:50   #1406
paoloWawa
ford::specialist
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
Domyślnie Odp: Co dziś zrobiłem w moim Fordzie

Oddałem Mondka do SPA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. : mycie zewnątrz, kompleksowe sprzątanie wewnątrz, plus woskowanie ręczne. Ta kuracja mu się po prostu należała Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023)
paoloWawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2018, 08:32   #1407
Grzegorz MX
Jeżdże Toyotą :-)
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b sigma /1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 541
Domyślnie Odp: Co dziś zrobiłem w moim Fordzie

Cytat:
Napisał kumpel Fordzika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Olej do silnika 2T dodany do ON coś tam smaruje układ wtryskowy, a przede wszystkim czyści go w sposób nieszkodliwy. Cetane Boster podnosi efektywnie LC co powoduje lepszy proces spalania ON i to się czuje pod pedałem i na ucho w pracy diesla. Kup dodatek, podnieś LC do 60 punktów zgodnie z rozpiską na opakowaniu zakładając, że to co lejesz z dystrybutora ma LC 50-52 punkty. Potem wyskocz w jakaś traskę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego lekko prostuję:
a. Olej 2T obniża LC
b. paliwo zwykłe też ma LC min 51/52 - jest to w wymaganiach.

Jakość paliwa np. Orlen zależy od tego jaki stacja zamówi:
Ekodiesel ULTRA albo Ekodiesel ULTRA Klasa 2.

Tańsze paliwo na stacjach niefirmowych to klasa 2. Różni się liczbą dodatków i pewnie LC (co daje się wyczuć). Stacje oryginalne (nie franczyza) ma ten lepszy ULTRA, chyba że akurat w cysternie będą mieć Klasa 2.

Paliwo wg rozporządzenia ma jeszcze sezonowe gatunki B, D, F i od nich zależy też liczba cetanowa. W zimowym paliwie musi jej być więcej - gdyż ułatwia zimnym silnikom rozruch (+dodatki zabezpieczające przed spienieniem czy blokowaniem filtra).

Nie ma sensu lać paliwa typu VERVA gdzie LC to "tylko" 55 a co najważniejsze jest bezsiarkowe i jednocześnie dawać dodatek do paliwa - bo ten już jest w tym paliwie. Albo jedno albo drugie.
Cenowo wychodzi na jedno albo bak paliwa premium albo odpowiednia ilość dodatku + paliwo zwykłe.

PS. w DE paliwo ma min LC=60.
__________________
--
GrzegorzMX
--Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie)
Grzegorz MX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2018, 12:42   #1408
kumpel Fordzika
ford::specialist
 
Avatar kumpel Fordzika
 
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
Domyślnie Odp: Co dziś zrobiłem w moim Fordzie

Cytat:
Napisał Grzegorz MX Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego lekko prostuję:
Tak, tak, dziękuje, znane mi są te szczegóły w sposób szczegółowy łącznie ze zbiorem kart zaopatrzenia stacji w paliwo i wiedzą już teraz, że różne stacje kupują na rożnych składach paliwa z definicji tańsze w hurcie i tańsze w jakości. Niestety 99% userów diesli, żyje w przeświadczeniu, że każdy ON jest taki sam, bo tłusty ,a o liczbie LC nikt nie słyszał w przeciwieństwie do liczby oktanowej wypisanej na dystrybutorzeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oczywiście olej 2T dodany do paliwa obniża Liczbę Cetanową wali w dół mniej więcej o 3-4 punkty jeśli dodamy 200-250 ml oleju 2T na bak paliwa 50-60 litrów. Dlatego dodawać trzeba cetane bostera który tą zwałkę kompensuje i podnosi LC tegoż ON potraktowanego olejem 2T. Jeżdżę swoim autem z paliwie o LC bliskim 60 punktów przynajmniej z proporcji tego co dolewam i z wiedzy na stacji paliwowej co tankuje, bo zawsze sprawdzam parametry paliwa w karcie zaopatrzenia z danej cysterny. Po prostu mam kolegów pracujących na markowych stacjach.
Latem jeżdżąc na "poprawionym" ON zużycie ma 6,4-6,6 miejskie a trasowe 5,2-5,4 na 100l/km co nie jest do osiągnięcia moim stylem jazdy na nie poprawianym paliwie.
Bardzo, bardzo warto pokusić się o dodatek (6-7 zł na bak wychodzi). Silnik ładniej pracuje, fajniej się wkręca w obroty, jest zdecydowanie elastyczniejszy, super odpala, a mocy też przybywaj i to czuć. Przy wyprzedzaniu idzie jak dzik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ekonomicznie też ma to sens bo samochód mniej pali.
ps.
Paliwa które widziałem na stacjach miały LC od 50 bo na to pozwala PN do 56 nawet raz takie przywieźli na stacje CK

Bump:
Cytat:
Napisał Grzegorz MX Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS. w DE paliwo ma min LC=60.
W DE jeszcze dieslem nie jeździłem, ale w Wiedniu jak najbardziej czuje się, że paliwko prima sort.
ps.
Szczęście dla nas, że silnik ZS nie są tak wymagające pod względem paliwa jak benzyniarki. Jadą prawie na wszystkim. Różnie to się kończy, ale na początku dość długo jadą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
nie każda morda pasuje do Forda

Ostatnio edytowane przez kumpel Fordzika ; 01-08-2018 o 14:50
kumpel Fordzika jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2018, 18:55   #1409
kumpel Fordzika
ford::specialist
 
Avatar kumpel Fordzika
 
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
Domyślnie Odp: Co dziś zrobiłem w moim Fordzie

Wymieniłem filtr paliwa ON z jeszcze fabrycznego na Boscha Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. + wymiana żarówek postojowych W5W na słabsze W3W. Przy postojowych dramatyczna wymiana tymi patyczkami niestety Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
i jeszcze wycieraczki z pierwszych fabryczny na nowe tzw oryginalne.
__________________
nie każda morda pasuje do Forda
kumpel Fordzika jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2018, 09:08   #1410
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,374
Domyślnie Odp: Co dziś zrobiłem w moim Fordzie

Cytat:
Napisał kumpel Fordzika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przy postojowych dramatyczna wymiana tymi patyczkami niestety
Kwestia wprawy. Za pierwszym razem myślałem że padnę, ale jest to kwestia że W5W topią plastikowe oprawki stąd ciężko je "odkręcić". Za drugim/trzecim razem po wymianie na W3W lub LED W5W wszystko jest ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wycieraczki Ci na długo "starczyły" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.