Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-04-2018, 19:15   #1
motoenzo
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 02-10-2017
Skąd: Rzeszów
Model: MONDEO MK5
Silnik: 1500
Rocznik: 2014
Postów: 20
Unhappy gaśnie po nagrzaniu z silnikiem 1,5 ECOBOOST

Witajcie, FUSION (Mondeo) 2014 z silnikiem 1,5 ECOBOOST - od początku jest pewien problem, auto ma aktualnie przejechane 70 tys. km, użytkuję go od 64 tys. generalnie auto pali i jeździ ale:

1. Po przejechaniu ok 20 - 30 min i zgaszeniu go do 10 min auto odpala i po chwili zaczyna przerywać aż gaśnie całkowicie.
2. Po ponownym uruchomieniu (pali ciężej i dłużej) zwykle znowu powtarza się to samo - 2 lub 3 razy.
3. Po odstaniu 30 min lub więcej zapala normalnie i jedzie.
4. Czasem za 3 lub 4 razem zapali po zgaśnięciu, daję od razu D i ostro jadę, jak pojedzie to git, czasem przejedzie 100 m i znowu przerywa i gaśnie - jak nie zgaśnie to można jechać nawet do Warszawy i wszytko jest ok - na światłach ok, do póki się go znowu nie zgasi na chwilę.
5. Czasami tydzień chodzi dobrze i nic się nie dzieje - po czym znowu to samo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Akumulator jest nowy, świece nowe, wszystkie czujniki przeglądnięte, nie świeci żaden błąd więc nie wiadomo co wymienić ?

Ktoś coś pomoże ? Myślę że może to czujnik położenia wału lub sonda lambda ?

Nie mam pomysłów więcej


Ostatnio edytowane przez SRS ; 13-04-2018 o 19:36
motoenzo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2018, 12:20   #2
kaan1
ford::expert
 
Avatar kaan1
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
Domyślnie Odp: Fusion (Mondeo) 2014- gaśnie po nagrzaniu

Nie masz jakiegoś zabezpieczenia ekstra - odcinającego zapłon lub pompę paliwa?
kaan1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2018, 12:21   #3
motoenzo
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 02-10-2017
Skąd: Rzeszów
Model: MONDEO MK5
Silnik: 1500
Rocznik: 2014
Postów: 20
Domyślnie Odp: Fusion (Mondeo) 2014- gaśnie po nagrzaniu

Cytat:
Napisał kaan1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie masz jakiegoś zabezpieczenia ekstra - odcinającego zapłon lub pompę paliwa?
Nic takiego nie znalazłem - dwa że powinno działać lub nie działać, a tak auto czasem tydzień jeździ ok, a czasami gaśnie codziennie.
motoenzo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2018, 14:05   #4
kaan1
ford::expert
 
Avatar kaan1
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
Domyślnie Odp: Fusion (Mondeo) 2014- gaśnie po nagrzaniu

Nie tak do końca. Znam przypadek gdzie przekaźnik odcinający pompę paliwa zawieszał się od czasu i wyglądało to to na korelację z np. określonym stylem jazdy, przyspieszeniem, kątem skręcania (siła odśrodkowa). Tak że to gaśnięcie auta wyglądało na zupełnie przypadkowe - co ciekawe po jakimś czasie auto odpalało i silnik pracował do momentu jazy. W każdym bądź razie po wymianie przekaźnika problem został rozwiązany do sprzedaży auta (tj, na 8 lat). Wniosek: należało ustalić co się dziej (brak iskry - odcięcie zapłonu, czy brak paliwa). Od tego bym zaczął. W moim przypadku też nie bbyło żadnych błędów, gdyż diagnostyka auta nie przewidywała opcji odcięcia obwodu zasilającego pompę paliwa
kaan1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2018, 15:39   #5
motoenzo
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 02-10-2017
Skąd: Rzeszów
Model: MONDEO MK5
Silnik: 1500
Rocznik: 2014
Postów: 20
Domyślnie Odp: Fusion (Mondeo) 2014- gaśnie po nagrzaniu

Ok, cenna wskazówka. Dziękuję za pomoc
motoenzo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2018, 20:20   #6
zenq
ford::specialist
 
Avatar zenq
 
Zarejestrowany: 06-01-2013
Skąd: Lubartów
Model: escort cabrio
Silnik: 2.0 n7a @ 2.3 y7b
Rocznik: 1991
Postów: 765
Domyślnie Odp: gaśnie po nagrzaniu z silnikiem 1,5 ECOBOOST

Dokladnie, nie raz juz przerabialem problem z zaiskrzonymi przekaznikami, jak zalaczy to chodzi i chodzi, a czesto jak sie zagrzeje to ma problem, albo w druga strone, jak zimno na dworze to laczy, jak cieplo to lipa... zacznij od pompy paliwa, fajnie by bylo sprawdzic cisnienie w momencie kiedy nie chce palic
zenq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2018, 15:13   #7
motoenzo
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 02-10-2017
Skąd: Rzeszów
Model: MONDEO MK5
Silnik: 1500
Rocznik: 2014
Postów: 20
Domyślnie Odp: gaśnie po nagrzaniu z silnikiem 1,5 ECOBOOST

Witajcie, kupiłem dziś przkaźnik w Fordzie, koszt niski, problem w tym że wersja EU skrzynka z przekaźnikami pod pozycją 42 ma przkaźnik pompy paliwa:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

A u mnie w miejscu 42 nie ma nic włożone Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Możliwe jest że nie ma przkaźnika pompy ?
Macie może gdzieś dostępny opis do FUSION 2014 ?

Bump:
Cytat:
Napisał motoenzo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witajcie, kupiłem dziś przkaźnik w Fordzie, koszt niski, problem w tym że wersja EU skrzynka z przekaźnikami pod pozycją 42 ma przkaźnik pompy paliwa:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

A u mnie w miejscu 42 nie ma nic włożone Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Możliwe jest że nie ma przkaźnika pompy ?
Macie może gdzieś dostępny opis do FUSION 2014 ?

Znalazłem - numer 40 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
motoenzo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2018, 19:43   #8
motoenzo
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 02-10-2017
Skąd: Rzeszów
Model: MONDEO MK5
Silnik: 1500
Rocznik: 2014
Postów: 20
Domyślnie Odp: gaśnie po nagrzaniu z silnikiem 1,5 ECOBOOST

Witajcie, po dłuższej walce okazało się że winowajcą jest pompa wysokiego cisnienia paliwa - awaria dość powszechna i był już o tym wątek na forum. W moim przypadku nie doszło do uszkodzenia wałka rozrządu. W skutek dość długiej jazdy psującą się pompą awarii uległ również czujnik po stronie niskiego ciśnienia.

Po wymianie pompy i czujnika (łączny koszt 1350 zł) - auto jeździ jak szalone, okazuje się że przez wadliwą pompę brakowało mu naprawdę sporo kucy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Trochę jestem rozczarowany że po takim przebiegu (70 000 km) takie awarie. Trzpień pompy wytarty, szklanka popychacza również dość poważne zużycie, lekkie śladny na wałku ale tylko delikatne - bez uszkodzenia powierzchnia. Generalnie wcześniej upalałem podobny 1,4 TSI po 55 tys. km/rok i nic się nie działo do przebiegu 200 tys. km, tu po 70 tys. dość poważna awaria w układzie paliwowym.

Zużyta i nowa szklanka popychacza:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Trzpień pompy:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez motoenzo ; 17-05-2018 o 19:47
motoenzo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2018, 19:47   #9
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: gaśnie po nagrzaniu z silnikiem 1,5 ECOBOOST

Alöe nie masz go od nowosci.. a moze to na skutek uszkodzen ktorym ulegl..
Poza tym uszkodzona pompa wywala bledy..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2018, 20:03   #10
motoenzo
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 02-10-2017
Skąd: Rzeszów
Model: MONDEO MK5
Silnik: 1500
Rocznik: 2014
Postów: 20
Domyślnie Odp: gaśnie po nagrzaniu z silnikiem 1,5 ECOBOOST

Cytat:
Napisał slawek-kali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Alöe nie masz go od nowosci.. a moze to na skutek uszkodzen ktorym ulegl..
Poza tym uszkodzona pompa wywala bledy..
Auto miało rozbity zderzak. Pompa wysokiego ciśnienia nie ma nic wspólnego z uszkodzeniami mechanicznymi - musiał byś go walnąć z przodu żeby silnik wbić w przegrodę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pompa montowana jest na silniku do pokrywy zaworów - główną przyczyną uszkodzeń jest słaba jakość oleju lub zaniedbanie wymian, lub słaba jakość paliwa.

Nie ma go od nowości ale przebieg jest autentyczny. Awaria tej pompy to nagminna sytuacja w Fusion - w USA w wielu sklepach na tą cześć jest "out of stock" czyli są wykupione.

Nie tylko ten samochód się borykał z tym problemem - np również BMW czy KIA

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

W moim przypadku błąd pokazywał tylko uszkodzony czujnik paliwa z uwagi na to że pompa nie była na tyle uszkodzona żeby nie dało się jechać - auto jeździło, czasem gasło jak pisałem w wątku.

Bump: Informacja z salony w którym kupiłem pompę, wymieniają średnio w każdym miesiącu w silniku 1.5 ECOBOOST 5 pomp wysokiego ciśnienia w miesiącu. Jak powiedziałem mechanikowi co się dzieje to odrazy rzucił hasło pompa wysokiego ciśnienia, z czego nie byłem zachwycony bo wiedziałem że nie jest to cena przekaźnika.

Widać problem jest dość powszechny w tym silniku, szkoda że FORD nie przyznał się do problemów i nie wymijania na własny koszt w ramach akcji serwisowej.
motoenzo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.