|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-04-2018, 17:45 | #11 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Pruszcz Gdański
Model: Focus MK3FL Titanium
Silnik: 1.5 EB@200KM by TuneForce
Rocznik: 2017
Postów: 274
|
Odp: tzw. włoski tuning
Hmm ja nie mam takiego odczucia, w Corolli to mi ciężko sprzęgło chodziło i łapało bardzo nisko, tutaj przestawiłem się w sumie bardzo szybko. Nie mam większych problemów z szarpaniem, za to wydaje mi się, że soft obcina 1 i 2 bieg jeśli chodzi o moment obrotowy.
|
18-04-2018, 20:02 | #12 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
|
Odp: tzw. włoski tuning
Tzn. Jak obcina ,fabrycznie tak jest czy po chipsie?
Wysłane z mojego JDN-L01 przy użyciu Tapatalka |
18-04-2018, 21:10 | #13 | |
ford::advanced
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 20-05-2012
Skąd: Gorzów
Model: Mondeo ST220 / S-Max mk2 / Volvo C70 2.5T
Silnik: 3.0 V6 265 KM / 2.0TDCi 150KM (chip 200 KM) PowerShift
Rocznik: 2005.11 / 2015.07
Postów: 310
|
Odp: tzw. włoski tuning
Jeżeli włoski tuning polega na tym:
Cytat:
Powyższe przedstawienie tematu pokazuje, że ktoś (od kogo to usłyszałeś) nie zrozumiał sensu takiego sposobu traktowania nowego silnika. Bo jeżeli mowa o "szybkiej zmianie biegów" to mam pewność, że ta metoda w ogóle nie uwzględnia przechodzenia przez szeroki zakres obrotów. Zamiast takiego tuningu poszukaj informacji na temat "ostrego docierania". Istotą takiego docierania jest duże obciążenie pierścieni tłokowych od samego początku z tym, że przechodzi się przez pełny zakres obrotów silnika, a zaraz po obciążeniu pierścieni następuje niezwłoczne hamowanie silnikiem, aż do całkowitego spadku obrotów silnika (nie wyrzucanie na luz!). Każdy z tych wymienionych elementów jest ważny. Natomiast włoski tuning -przynajmniej tak jak go opisałeś- wygląda na szczeniackie męczenie nowego silnika bez głębszego zastanowienia, a nie naukowe uzasadnienie procesów zachodzących w docieranym silniku. O tyle mogę się wypowiedzieć w tym temacie, że jako jeden z nielicznych przeprowadziłem w swoim Mondeo ST220 ostre docieranie po kapitalnym remoncie silnika i tym samym - po zainstalowaniu nowych pierścieni tłokowych wymagających właśnie docierania. Techniczne uzasadnienie nakazywało nawet zastosowanie specjalnego oleju na pierwszy etap docierania. Tak wyglądało docieranie ST220 od pierwszych kilometrów po wyjechaniu z warsztatu. Wyświetlacz pod prędkościomierzem pokazuje ilość kilometrów przejechanych od momentu wyjazdu z warsztatu - możecie zobaczyć, że już przy przebiegu 10 kilometrów kręciłem silnik praktycznie do obrotów maksymalnych (6.800-6.900 obr/min):
__________________
Moje Mondeo ST220 i jego ulepszenia - obecnie 265 KM |
|
18-04-2018, 22:20 | #14 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: tzw. włoski tuning
Teraz poskładałem RS-a na kuciźnie, poza kilkugodzinną pracą na wolnych obrotach w celu odpowiedzenia itp, od razu jazda do odcinki, tyle że krótkie obciążenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
18-04-2018, 23:18 | #15 | |
ford::advanced
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 20-05-2012
Skąd: Gorzów
Model: Mondeo ST220 / S-Max mk2 / Volvo C70 2.5T
Silnik: 3.0 V6 265 KM / 2.0TDCi 150KM (chip 200 KM) PowerShift
Rocznik: 2005.11 / 2015.07
Postów: 310
|
Odp: tzw. włoski tuning
Cytat:
Ostre docieranie ma w zasadzie wyglądać jak praca samochodu na hamowni z tym, że hamujemy silnikiem, a nie wysprzęglamy (czas na odessanie opiłków). Mocne obciążenie pozwala równomiernie docisnąć pierścienie na całym ich obwodzie. Nie bez powodu sportowe auta dociera się na hamowniach, a nie pyrkając na drodze.
__________________
Moje Mondeo ST220 i jego ulepszenia - obecnie 265 KM |
|
20-04-2018, 23:46 | #16 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-09-2014
Skąd: Przyczajony z Czajowic :)
Model: Foka mk.3 Dłuuuga
Silnik: 1,6TDCi 95KM
Rocznik: 2011
Postów: 341
|
Odp: tzw. włoski tuning
Czyli jednak cos jest w tym że auto ostro traktowane aczkolwiek nie w idiotyczny sposób jest w stanie sie odmulić?
Bo jak mojego kupiłem to straszny muł był a od jakiegoś czasu pytają mnie czy ja czipa robiłem i nikt nie wierzy że to dalej ma 95KM. Chciał bym to wreszcie zweryfikować:/ |
21-04-2018, 07:14 | #17 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-03-2010
Skąd: lublin
Model: Focus Kombi Red Edition / Lexus CT200h
Silnik: 1,5eb@heko / mambodżambo
Rocznik: 2017/2018
Postów: 190
|
Odp: tzw. włoski tuning
Jest różnica między docieraniem a przedmuchaniem silnika. Przedmuchanie działa jak najbardziej i auta zamulane dobrze reagują na trochę dynamicznej jazdy. Jeden z przykładów z mojego podwórka. Miałem babci auto odstawiać do warsztatu. Nierówne wolne, ogolna słabość i popyrkiwanie po odpaleniu. Astra 1.4 16v automat. Przejechałem się nim do pracy. Włączyłem sport na automacie i już po pierwszych kilku przyspieszeniach było widać że idzie ku dobremu. Po zrobieniu ostro raptem 20km auto odżyło i nie widziało warsztatu przez kolejne dwa lata Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
21-04-2018, 07:57 | #18 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-03-2009
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2015
Postów: 95
|
Odp: tzw. włoski tuning
Tor torem, ale naszymi cywilnymi autami nie będziemy piłować po torze. Teoretycznie silnik przesilony zużywa sie prawie tak szybko, jak zamulony. Mam w rodzinie dwa focusy, oba 1,6 100KM z lpg w kombi. Mój jakoś lepiej się zbiera. Różnica może też wynikać z faktu, że mój bierze olej- nie dużo, ale olej jest cieczą palną w określonych warunkach. Drugą sprawą jest regularna wymiana oleju, filtrów, świec, przewodów, i "świerze" paliwo. I z tym paliwem, jak wlejemy "98"-ki do silnika wystrojonego na "95"-tce to nic nie daje.
Ostatnio edytowane przez Triam ; 21-04-2018 o 08:01 |
25-04-2018, 15:59 | #19 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 21-03-2017
Model: Ford Focus sedan Titanium
Silnik: 1.5 EB 150 KM + box od HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 325
|
Odp: tzw. włoski tuning
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
Ostatnio edytowane przez jacusslavus ; 25-04-2018 o 18:13 |