|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-03-2018, 20:59 | #131 | |
ford::average
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-07-2017
Skąd: Lublin
Model: FOCUS MK2
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2005
Postów: 124
|
Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.
Cytat:
|
|
04-03-2018, 21:19 | #132 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2014
Skąd: Świętokrzyskie
Model: Focus II FL Kombi, Focus II Kombi
Silnik: 2.0 tdci/136, 1.6 tdci/110
Rocznik: 2008, 2007
Postów: 136
|
Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.
Ja używam do obu fok Motul 8100 Eco-clean C2 5w30. Wcześniej używałem 8100 X-clean FE C2/C3 5W30 ale pierwszy tańszy.
Jako, że to HDI, więc sugeruje się specyfikacją PSA B71 2290 |
04-03-2018, 22:03 | #133 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,660
|
Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.
Ja leje motula specific 913d
|
05-03-2018, 09:48 | #134 |
ford::average
Imię: Ireneusz
Zarejestrowany: 07-06-2011
Skąd: Katowice
Model: B-max, Grand C-max
Silnik: 1.0 Pb, 1.6 Pb
Rocznik: 2017, 2011
Postów: 123
|
Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.
Ja wlewam motula 8100 X-clean FE C2/C3 5W30 zgodnego ze specyfikacją PSA B71 2290 bo to silnik HDI. Wymieniam co 12-13 tyś kilometrów.
|
05-03-2018, 10:12 | #135 | |
ford::average
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-07-2017
Skąd: Lublin
Model: FOCUS MK2
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2005
Postów: 124
|
Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.
Cytat:
Wybór padł na MOTULA SPECIFIC 913 D - dzięki za pomoc w wyborze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam nadzieję ,że autko dzięki temu zacznie "lżej" odpalać , ogólnie wcześniej był 5w40 czy stosować jakieś płukanki czy raczej sobie darować? I po prostu wymienić olej wcześniej? niż 10 tyś np. po 6-7 tys? Ostatnio edytowane przez DAMBOR-MK2 ; 05-03-2018 o 10:19 |
|
05-03-2018, 22:44 | #136 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.
Dobra, ale wracając do tematu - udało mi się dzisiaj nagrać sytuację, o której pisałem wcześniej chyba w tym wątku. A mianowicie, moje auto za nic nie chce odpalić (lub odpali i od razu zdechnie) przed zgaśnięciem kontrolek lub po pierwszym zapłonie. Za to jak dwa razy poczekam do zgaśnięcia kontrolek to pali od razu lub prawie od razu.
Sytuacja z dzisiaj. Rano 0 stopni, w nocy na minusie. Wstaję, wsiadam do auta, zapłon raz, zapłon drugi raz, kontrolki gasną, zimny silnik odpala od strzała w 0 stopniach, jadę do pracy. Wieczorem wracam z treningu, ponad 6 km, silnik elegancko rozgrzany, aku naładowany i tak dalej. Staję na kilka minut pod sklepem. Wsiadam, próbuję odpalić trzy razy ten rozgrzany silnik nie czekając aż kontrolki zgasną. Trzy razy odpala i gaśnie. Wyciągam telefon i nagrywam. Kolejne trzy razy próbuję szybko odpalić i nadal gaśnie. Siódmy raz czekam aż kontrolki zgasną i samochód odpala. I teraz pytanie dlaczego ? Czy jest za mało prądu, gdy świece jeszcze grzeją i rozrusznik daje za małe obroty, bo silnik wchodzi ledwo na 500 i gaśnie ? Chyba nie, bo przy zbyt niskich obrotach zapłon nie jest inicjowany, a tu silnik ewidentnie odpala, więc chyba nie. Czy sterownik silnika może nie zdążyć wykonać wszystkich zadań ? Jest o to podejrzany w innej sprawie i miał być wymieniany na próbę w najbliższym czasie. Co innego jeszcze może być ? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
06-03-2018, 05:18 | #137 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,660
|
Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.
Cytat:
Ale moja uwagę przykuly dwie inne rzeczy. 1. Wysokie spalanie postojowe. Przy tej temperaturze silnika u mnie postojowe to 0.5-0.6 l/h. 2. Bardzo niskie wolne obroty... Nigdy nie widziałem u siebie wskazówki obrotomierza poniżej tej białej kreski. U mnie zawsze jest lekko ponad nią. Edit: obczaj w załączniku jaka jest wysokość wolnych obrotów u mnie. Swoją drogą skąd masz takie fajne podświetlenie zegarów? Jakieś takie lekko niebieskie? Ostatnio edytowane przez cezarg1410 ; 06-03-2018 o 05:26 |
|
06-03-2018, 05:38 | #138 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.
Cytat:
|
|
06-03-2018, 16:11 | #139 | |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2014
Skąd: Świętokrzyskie
Model: Focus II FL Kombi, Focus II Kombi
Silnik: 2.0 tdci/136, 1.6 tdci/110
Rocznik: 2008, 2007
Postów: 136
|
Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.
Cytat:
|
|
06-03-2018, 16:20 | #140 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,660
|
Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.
A moim zdaniem ewidentnie brakuje prądu.
Rozrusznik do rewizji |