Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-03-2018, 20:59   #131
DAMBOR-MK2
ford::average
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-07-2017
Skąd: Lublin
Model: FOCUS MK2
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2005
Postów: 124
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.

Cytat:
Napisał tomch77 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie chcę być niegrzeczny ale temat wałkowany wielokrotnie. Użyj szukajki
Tak doskonale to wiem miałem okazję przejrzeć chyba każdy temat z tym związany ,ale osobiście nie znalazłem tam informacji ,większość wpisów dotyczy lej to co fabryka każe .. ale sęk w tym ,że ja chce dać "lali" coś lepszego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

DAMBOR-MK2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2018, 21:19   #132
tomch77
ford::average
 
Avatar tomch77
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2014
Skąd: Świętokrzyskie
Model: Focus II FL Kombi, Focus II Kombi
Silnik: 2.0 tdci/136, 1.6 tdci/110
Rocznik: 2008, 2007
Postów: 136
Smile Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.

Ja używam do obu fok Motul 8100 Eco-clean C2 5w30. Wcześniej używałem 8100 X-clean FE C2/C3 5W30 ale pierwszy tańszy.
Jako, że to HDI, więc sugeruje się specyfikacją PSA B71 2290
tomch77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2018, 22:03   #133
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,660
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.

Ja leje motula specific 913d
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2018, 09:48   #134
irosz
ford::average
 
Imię: Ireneusz
Zarejestrowany: 07-06-2011
Skąd: Katowice
Model: B-max, Grand C-max
Silnik: 1.0 Pb, 1.6 Pb
Rocznik: 2017, 2011
Postów: 123
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.

Ja wlewam motula 8100 X-clean FE C2/C3 5W30 zgodnego ze specyfikacją PSA B71 2290 bo to silnik HDI. Wymieniam co 12-13 tyś kilometrów.
irosz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2018, 10:12   #135
DAMBOR-MK2
ford::average
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 23-07-2017
Skąd: Lublin
Model: FOCUS MK2
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2005
Postów: 124
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.

Cytat:
Napisał cezarg1410 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja leje motula specific 913d

Wybór padł na MOTULA SPECIFIC 913 D - dzięki za pomoc w wyborze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam nadzieję ,że autko dzięki temu zacznie "lżej" odpalać , ogólnie wcześniej był 5w40 czy stosować jakieś płukanki czy raczej sobie darować?
I po prostu wymienić olej wcześniej? niż 10 tyś np. po 6-7 tys?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg motuuuul.jpg (13.6 KB, 18 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez DAMBOR-MK2 ; 05-03-2018 o 10:19
DAMBOR-MK2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2018, 22:44   #136
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.

Dobra, ale wracając do tematu - udało mi się dzisiaj nagrać sytuację, o której pisałem wcześniej chyba w tym wątku. A mianowicie, moje auto za nic nie chce odpalić (lub odpali i od razu zdechnie) przed zgaśnięciem kontrolek lub po pierwszym zapłonie. Za to jak dwa razy poczekam do zgaśnięcia kontrolek to pali od razu lub prawie od razu.

Sytuacja z dzisiaj. Rano 0 stopni, w nocy na minusie. Wstaję, wsiadam do auta, zapłon raz, zapłon drugi raz, kontrolki gasną, zimny silnik odpala od strzała w 0 stopniach, jadę do pracy.

Wieczorem wracam z treningu, ponad 6 km, silnik elegancko rozgrzany, aku naładowany i tak dalej. Staję na kilka minut pod sklepem. Wsiadam, próbuję odpalić trzy razy ten rozgrzany silnik nie czekając aż kontrolki zgasną. Trzy razy odpala i gaśnie. Wyciągam telefon i nagrywam. Kolejne trzy razy próbuję szybko odpalić i nadal gaśnie. Siódmy raz czekam aż kontrolki zgasną i samochód odpala.

I teraz pytanie dlaczego ? Czy jest za mało prądu, gdy świece jeszcze grzeją i rozrusznik daje za małe obroty, bo silnik wchodzi ledwo na 500 i gaśnie ? Chyba nie, bo przy zbyt niskich obrotach zapłon nie jest inicjowany, a tu silnik ewidentnie odpala, więc chyba nie. Czy sterownik silnika może nie zdążyć wykonać wszystkich zadań ? Jest o to podejrzany w innej sprawie i miał być wymieniany na próbę w najbliższym czasie. Co innego jeszcze może być ?

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2018, 05:18   #137
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,660
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.

Cytat:
Napisał Lukasz2525 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

I teraz pytanie dlaczego ? Czy jest za mało prądu, gdy świece jeszcze grzeją i rozrusznik daje za małe obroty, bo silnik wchodzi ledwo na 500 i gaśnie ? Chyba nie, bo przy zbyt niskich obrotach zapłon nie jest inicjowany, a tu silnik ewidentnie odpala, więc chyba nie.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Jestes pewien że to tak działa? Moim zdaniem to zasada jest właśnie taka że odpala ale obroty są za niskie i natychmiast gaśnie

Ale moja uwagę przykuly dwie inne rzeczy.
1. Wysokie spalanie postojowe. Przy tej temperaturze silnika u mnie postojowe to 0.5-0.6 l/h.
2. Bardzo niskie wolne obroty... Nigdy nie widziałem u siebie wskazówki obrotomierza poniżej tej białej kreski. U mnie zawsze jest lekko ponad nią.

Edit: obczaj w załączniku jaka jest wysokość wolnych obrotów u mnie.
Swoją drogą skąd masz takie fajne podświetlenie zegarów? Jakieś takie lekko niebieskie?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_20180305_172733_HDR.jpg (88.8 KB, 47 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez cezarg1410 ; 06-03-2018 o 05:26
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2018, 05:38   #138
weuek
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.

Cytat:
Napisał cezarg1410 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Swoją drogą skąd masz takie fajne podświetlenie zegarów? Jakieś takie lekko niebieskie?
To się nazywa balans bieli. Po ~40 sekundach się zmienia i przestaje być niebieskawe. :-)
weuek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2018, 16:11   #139
tomch77
ford::average
 
Avatar tomch77
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2014
Skąd: Świętokrzyskie
Model: Focus II FL Kombi, Focus II Kombi
Silnik: 2.0 tdci/136, 1.6 tdci/110
Rocznik: 2008, 2007
Postów: 136
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.

Cytat:
Napisał Lukasz2525 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I teraz pytanie dlaczego ?
Spróbuj na początek podmienić kluczyk.
tomch77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2018, 16:20   #140
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,660
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI. Fatalny ranny rozruch na mrozie.

A moim zdaniem ewidentnie brakuje prądu.
Rozrusznik do rewizji
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:51.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.