|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-03-2018, 14:11 | #21 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-09-2010
Skąd: Focus Klub Polska
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5EB 182KM
Rocznik: 2015
Postów: 108
|
Odp: Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?
W poprzedniej firmie miesięczny przerób paliwa był na poziomie 100000l (głównie tankowane na Lotosie), w obecnej 30000l (CircleK).
Żaden z tych litrów to paliwo premium, we wtorek kierowca wysłał mi zdjęcie z kreskami zamiast wskazania temperatury (auto odmierza tylko do -32C), jedyny stosowany dodatek to skydd. Auta jeżdżą, rocznie łącznie robią ponad 4500000km Resztę dodajcie sobie sami. Może ma to sens w aucie, gdzie silnik jest bardzo wysilony, ale do 2 litrowego, 140 konnego klekota? Ostatnio edytowane przez siwy05 ; 02-03-2018 o 14:14 |
02-03-2018, 14:38 | #22 | ||
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
|
Odp: Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?
Cytat:
Bump: Cytat:
__________________
nie każda morda pasuje do Forda |
||
04-03-2018, 19:19 | #23 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?
Cytat:
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
|
04-03-2018, 20:42 | #24 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
|
Odp: Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?
Może przez te słoiki w bagażniku co się wiezie z domu na wschodzie do domu na zachodzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
nie każda morda pasuje do Forda |
04-03-2018, 21:36 | #25 |
ford::specialist
Imię: Miro
Zarejestrowany: 20-03-2016
Skąd: Düren (Niemcy)
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.2 tdci (175) 222PS/494Nm by Heko
Rocznik: 2010
Postów: 787
|
Odp: Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?
Przeważnie zawsze wieziemy wiecej z zachodu na wschód Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
|
05-03-2018, 12:11 | #26 | |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?
I to w 80-90% z wiatrem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bump: Cytat:
|
|
06-03-2018, 00:23 | #27 | |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 05-04-2010
Skąd: małopolska
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 209
|
Odp: Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?
Cytat:
|
|
06-03-2018, 11:20 | #28 | |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-09-2010
Skąd: Focus Klub Polska
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5EB 182KM
Rocznik: 2015
Postów: 108
|
Odp: Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?
Cytat:
Akcyza jest na każdy produkt sprzedawany w Polsce, nieważne czy pochodzi z kraju, czy zagranicy. Koszt przewozu ze Schwedt, a koszt przewozu z Gdańska do Szczecina to dwie różne sprawy. Robię w transporcie od 8 lat i coś, co dla zwykłego człowieka nie stanowi wielkiej różnicy, w przypadku takiej skali potrafi stanowić potężną różnicę. Dla przykładu stacja Auchan jest zaopatrywana nawet 2 razy dziennie, różnica w dystansie pomiędzy Gdańskiem, a Schwedt to 320km, dziennie daje 640 o ile nie liczymy w kółku, bo auto wraca na pusto wtedy 1280km. Spalanie ciężarówki 27l/100 = 345l, w skali miesiąca 7000l, a to jedynie jakaś część kosztów. To w takim bardzo dużym uproszczeniu. |
|
06-03-2018, 11:46 | #29 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Spalanie 7000 L to 30 tyś złotych W tym czasie cysterna przewiezie paliwa za 65000x2x20 = 2 600 000 PLN Czyli różnica w koszcie transportu to 1.15%? Kierując się Twoja logiką w km to na południu Polski paliwo byłoby z Czech lub Słowacji (względnie z Austrii - gdzie bywa tańsze jak w Polsce) gdyż z A jest to Krakowa bliżej niż jakiejkolwiek rafinerii (Orlen czy RG). Czy może stacje Orlen i RG na południu kupuja paliwo w Czechowicach Dziedzicach, a może Jaśle? Paliwo na stacji w DE jest droższe jak w PL o ok. 10%. To co, w PL mają wyższe marże na stacjach o 10% Czy cena w hurcie paliwa w Niemczech jest tańsza o 9%? Jak w wytłumaczysz? Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 06-03-2018 o 12:05 |
06-03-2018, 12:38 | #30 | |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-09-2010
Skąd: Focus Klub Polska
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5EB 182KM
Rocznik: 2015
Postów: 108
|
Odp: Diesel premium. Czy jest sens dopłacać?
Cytat:
Stacje w Niemczech mają paliwo drożej od nas ze względu na inne obciążenia podatkowe, sam pewnie wiesz, że koszt paliwa w paliwie to koło 40%, reszta to marże i podatki. Kupując u nich paliwo na eksport rozliczane jest to zupełnie inaczej, w cenie "gołego surowca" bez dodatków fiskalnych. Przyznam, że nie siedzę w rynku paliwowym aż tak mocno, tak jak pisałem siedzę w transporcie, więc nie znam dokładnych stawek hurtowych. Zresztą same oficjalne stawki hurtowe są niewiele warte, przykład? Ceny hurtowe w Orlen, ja tankuję paliwo wg tej ceny minus 9 groszy, stawka na słupku mnie nie interesuje. Karty paliwowe od UTA umożliwiają rabat 13,5gr na stacji na granicy, też od ceny spot. Też ciężko wytłumaczyć, skoro Orlen sprzedaje w cenie x, to jakim cudem stacje mogą mieć cenę x - 13,5grosza? Ostatnio edytowane przez siwy05 ; 06-03-2018 o 12:40 |
|