Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-03-2018, 09:09   #1
sagemini
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Focus MK2
Silnik: Duratec 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 8
Domyślnie Ford Focus MK2 2.0 Duratec

Cześć Wszystkim!,

Na forum zarejestrowałem się już dobrych kilka lat temu i czytuję go od czasu do czasu. W końcu zdecydowałem się założyć swój pierwszy wątek i od razu proszę Was o cenne rady dotyczące zakupu Focusa MK2 z silnikiem 2.0 Duratec - rok produkcji 2005.
Auto to egzemplarz z tego ogłoszenia:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Nie mam doświadczenia z Fordami, miałem kilka podejść do zakupu ale zawsze kończyło się na wyborze innych marek. Tym razem poważnie myślę o zakupie ww. samochodu. Jestem po wstępnych oględzinach i mam kilka wątpliwości i nie ukrywam, że liczę na Waszą pomoc.
- Auto wygląda na bezwypadkowe, przemierzyłem je w całości miernikiem i całe auto mieści się w przedziale 140-180 mikronów, prawy tylny błotnik byl lakierowany o czym uprzedzał mnie sprzedawca. Ponoć był nieznacznie zagięty i tam miernik pokazał na niewielkim obszarze kilkunastu centrymetrów kwadratowych ok. 1000 mikronów. Wnęki drzwi w przedziale 80-100 mikronów więc ogólnie chyba w normie?
- Silnik i skrzynia to największe niewiadome. Ogólnie silnik suchy, nie widziałem żadnych wycieków itp. pracuje równo i cicho. Na biegu jałowym słychać jedynie takie miarowe cykanie (klapy w kolektorze dolotowym?). Nie wiem czy ten typ tak ma, ogólnie praca silnika wydawała mi się w porządku ale nie wiem jak powinien pracować zdrowy 2.0 Duratec Forda. Nie kopci, nie faluje obrotami, ogólnie niby OK ale troche się boje zapieczonych pierścieni olejowych i kosztów z tym związanych. Skrzynia pracuje OK, bez zgrzytów itp, miałem jedynie delikatny problem z wrzuceniem "trójki" - tak jakby delikatnie haczyła. Oprócz mnie auto prowadziła też inna osoba którą zabrałem wraz z sobą na oględziny i ona tego problemu nie stwierdziła. Może to zatem problem ze mną albo ten typ tak ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- Sprzęgło - w obecnym aucie przywykłem, że sprzęgło bierze tak od połowy długości skoku pedału, tutaj brało nad podłogą. Jak prawidłowo powinno pracować sprzęgło w Focusie?.
- Nadwozie - rdza!!! nie ma jej dużo ale gdzieniegdzie się już zadomowiła. Elementy zawieszenia są pokryte rdzą, lewy przedni błotnik u dołu ma kilka mały bąbelków - prawdopodobnie nie jest to nowy problem i coś tam już było robione bo lakier w tym miejscu ma tylko ok. 55 mikronów gdy na błotniku było to ok. 140 - 160 mikro. Ponadto dolne fragmenty tylnych nadkoli i szczelina technologiczna progów w miejscu schodzenia przednich błotników - tu również jest troche korozji. Ogólnie jednak nie ma tego dużo, podłoga w stanie db+/bdb. Nie wiem co o tym sądzić, auto ma w końcu 13 lat i chyba jak na Forda to nie ma tego dużo?. Co myślicie?
Poza tym na nadwoziu kilka niewielkich rysek i wokół przedniej szyby dwa problemy:
1. odstające podszybie
2. uszczelka nad szybą na pewnym odcinku lekko się wysunęła wystąjąc delikatnie ponad dach
Z tego co czytałem to ponoć standardowa przypadłość w Focusach, liczę na to że uda się to rozwiązać jakimś domowym sposobem.
Wszystkie szyby z rocznika 2005.

- Zawieszenie - w trakcie jazdy testowej pracowało cicho, nie stwierdziłem stuków itp.
- Pompa wspomagania - przy skręcie do oporu delikatnie wyje, nie sprawdzałem poziomu płynu, może jest go za mało a może ponownie ten typ tak ma albo oznacza to rychły koniec tej pompy. Jaka pompa sedzi w tym focusie z rocznika 2005, elektryczna?. Jeśli tak to podobną konstrukcję ma Audi A2 które swego czasu posiadałem i pamiętam, że efekty dźwiękowe miałem podobne przy maksymalnym skręcie kół.
- Wnętrze i wyposażenie - auto jest w fajnej wersji wyposażeniowej Ghia, tapicerka jest niezniszczona ale welur chyba dośc ładnie znosi trudy eksploatacji (jeśli się mylę to dajcie znać). Zastanawia mnie ta mocno błyszcząca skóra na kierownicy. Nigdzie nie jest przetarta ale jak widać na zdjęciach jest dość mocno wyświecona, wręcz śliska. Podczas jazdy testowej musiałem ją mocno trzymać bo miałem wrażenie że wyślizgnie mi się z rąk. Czy tak błyszcząca skóra na kierownicy Focusów z tych lat produkcji to standard czy oznaka gigantycznego przebiegu?. Pamiętam że w firmowych VW Jettach i Golfach wyglądało to podobnie ale tam przebiegi były już grubo ponad 200 tyś km., nie wiem czy te auta od początku tak miały. Poza tym nie widać zniszczeń we wnętrzu a elektryczne dodatki wydają się działać. Z jednej strony cieszy mnie dwustrefowa klima automatyczna, z drugiej nieco martwi. W nagrzewnicy jest pewnie sporo ruchomych klapek itp. które z czasem mogą zawodzić. Czy jest się czym martwić pod tym względem w Focusie?. Jak częste są awarie tego elementu?. Na plus zaliczam podgrzewane przednie fotele - w żadnym aucie tego nigdy nie miałem a tu wczoraj miła niespodzianka jak robi się ciepło na pupie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Z rzeczy które nie działają to schowek w desce na podszbiu (nie działa bo zakładam, że powinien sie otwierać po jego naciśnięciu) i oberwany jeden wieszak sznurkowy tylnej półki.
- Układ hamulcowy - ogólnie działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Lekkie bicie przy hamowaniu, może to kwestia skordowanych tarcz (auto pewnie troche stoi od czasu sprowadzenia do kraju) lub tarcze są już zwichrowane. Ładne okładziny na klockach. Przy hamowaniu nie ściąga, jedzie prosto oczywiście uwzględniając fakt, że podczas jazdy próbnej w lewym przednim kole było nieco za mało powietrza i w tą stronę auto delikatnie uciekało.
- Ogumienie - opony na aucie z 2005 roku, czyli z roku produkcji samochodu. Nadają się do wymiany. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - mianowicie albo jest to sprytny zabieg sprzedawcy, że rocznikowo opony pasują do rocznika samochodu aby uwiarygodnić niski przebieg, albo faktycznie przebieg może być choć odrobine prawdopodobny. W ogłoszeniu jest 146 tyś, na liczniku w aucie widziałem niespełna 91 tyś km. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ogólnie auto wydaje się dość zadbane jak na swoje lata. Przebieg jest wielką niewiadomą, w to co pokazuje licznik specjalnie nie wierze. Do auta nie ma żadnych dokumentów typu faktury, przeglądy techniczne jak i książki serwisowej. Na lewym środkowym słupku znalazłem jedynie wlepkę z przeglądu TUV z 2011 roku - przebieg jaki tam jest widoczny to 51 tyś km.

Czy jak wrzuce tu VIN to ktoś z forum będzie mógł cokolwiek sprawdzić w historii tego samochodu?.

Wszelkie sugestie mile widziane. Auto ma służyć jako zwykły środek transportu z punktu A do punktu B dla początkującego kierowcy. Nie przejmuje się więc specjalnie drobnymi oznakami korozji bo może się okazać, że za chwilę to nie będzie największy problem tego pojazdu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Powinno być za to sprawne technicznie i w miarę tanie w ekspotacji. Liczę na merytoryczną dyskusję bo jeśli mam uniknąć rozczarowania to najlepiej teraz przed zakupem a nie po.


Ostatnio edytowane przez sagemini ; 04-03-2018 o 09:26
sagemini jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2018, 10:57   #2
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Ford Focus MK2 2.0 Duratec

daj ten vin
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2018, 12:42   #3
sagemini
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Focus MK2
Silnik: Duratec 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 8
Domyślnie Odp: Ford Focus MK2 2.0 Duratec

Vin: Wf05xxgcd55a72628
sagemini jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2018, 13:39   #4
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Ford Focus MK2 2.0 Duratec

brak historii .. tylko wpis z 2007 11kkm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Samochod tani, byc moze kupiony uszkodzony bo w tej cenie nie do kupienia w DE.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2018, 13:48   #5
sagemini
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Focus MK2
Silnik: Duratec 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 8
Domyślnie Odp: Ford Focus MK2 2.0 Duratec

Dzięki za szybką odpowiedź. Wiem na pewno że był lekko stuknięty w prawy tylni błotnik. Tak jak pisałem - miernik pokazał tam pomiędzy 300 a 1000 mikronów i to na bardzo niewielkim obszarze. Uszkodzenie to było naprawiane już w kraju bo sprzedający mi o tym powiedział. Ogólnie pozostała część błotnika ma już standardową grubość lakieru a sam odcień lakieru i jego przejście na błotniku jest całkiem fajnie dobrane.
sagemini jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2018, 13:51   #6
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Ford Focus MK2 2.0 Duratec

to chyba brac.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2018, 21:45   #7
dorsiu
ford::average
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 30-06-2016
Skąd: Gdynia
Model: Focus
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 150
Domyślnie Odp: Ford Focus MK2 2.0 Duratec

W autobazie jest info o przebiegu auta z września 2013 i zdjęcia z tego samego okresu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
dorsiu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2018, 07:01   #8
sagemini
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Focus MK2
Silnik: Duratec 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 8
Domyślnie Odp: Ford Focus MK2 2.0 Duratec

Widziałem i zamówiłem ten raport. Okazuje się, że zdjęcia pochodzą z aukcji właśnie z września 2013, auto było wówczas oferowane do sprzedaży z przebiegiem 41730 km i w cenie 8900 euro. Widać, że stoi na tych samych felgach i na tych samych oponach Pirelli P7 co obecnie. Patrząc licznikowo ma obecnie niespełna 91 tyś km i opony które mają może 3 mm bieżnika. Może jednak ten przebieg jest realny...

Sam już nie wiem co myśleć bo jeśli przebieg jest prawdopodobny oznaczałoby to że nowy właściciel robił tym autem ok. 12,5 tyś km rocznie. Myślicie, że to w ogóle możliwe w DE?.

Na lewym słupku jest naklejka z 2010 roku, to nie jest TUV jak wczesniej pisałem a wygląda na wlepkę serwisową. Z informacji na niej zapisanych wynika, że kolejny serwis miał mieć miejsce w 04.2011 lub przy przebiegu 51 tyś km. Zastanawia mnie ile zatem mogło mieć to auto w 2010 roku i jakie interwały między serwisowe były stosowane. Szczególnie jest to interesujące, że w 2013 rzekomo na aukcji auto miało 41730 km przebiegu. Auto oferowane było do sprzedaży przez dealera Forda z miejscowości Schwäbisch Hall więc nie podejrzewam tu wałków związanych z kręceniem przebiegu. Niewiadomą pozostaje to ile auto mogło nakręcić od 8 pażdziernika 2013 bo wtedy zostało zarejestrowane przez nowego nabywcę ale pocieszam się, że może nie robiło po 50 tyś km rocznie, szczególnie że to benzyna 2.0 a nie diesel.

Ostatnio edytowane przez sagemini ; 05-03-2018 o 07:23
sagemini jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2018, 08:26   #9
c-matix
ford::professional
 
Avatar c-matix
 
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,790
Domyślnie Odp: Ford Focus MK2 2.0 Duratec

Ja widzę że auto pooglądałeś dobrze i jesteś wymagający.Z twojego opisu bym negocjował cene i brał. Bo cenowo i wyposarzeniowo auto godne uwagi. Jak pojeżdzisz to zobaczysz jakie są w tej cenie golasy i ulepki.
Jak kupisz go za 12500 z tymi opłatami to dobra oferta i jak pisze Sławek nic tylko kupować. Najważniejsze w tym silniku moim zdaniem to jazda pierwsze 2km spokojna by olej sie zagrzał i rozprowadził po silniku, oraz jak najmniej redukcji typu z 4-5 biegu na 3-2 i nagłe wysokie obroty .
c-matix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2018, 09:06   #10
sagemini
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 18-07-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Focus MK2
Silnik: Duratec 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 8
Domyślnie Odp: Ford Focus MK2 2.0 Duratec

Tak zrobię Panowie, auto wstępnie zaklepane, cena dogadana na adekwatnym poziomie. Ogólnie auto sprawia niezłe wrażenie a co będzie to się okaże Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Przy okazji - wiem że to nie ten dział ale zapytam. Mam możliwość dokupić oponki w świetnym stanie, w zasadzie jak nowe i w dobrej cenie. Tylko że rozmiar ciut mniejszy niż te które są na aucie bo 195/55 R16. Podejdzie to do Focusa?. Fabrycznie są założone 205/55 R16.

Ostatnio edytowane przez sagemini ; 05-03-2018 o 09:10
sagemini jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.