|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-12-2017, 15:08 | #31 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-07-2010
Model: Mondeo x2
Silnik: 2.0 TDCi x2
Rocznik: 2007+2010
Postów: 19
|
Odp: Druga wymiana rozrządu(po 400k) 2.0 tdci
Cytat:
Bump: a jeżeli chodzi o łańcuch to nie słychać metalicznego dźwięku, a auto pali normalnie, więc raczej nie bede go ruszał szczególnie że jest krótki i pracuje na 2 wałkach więc chyba ciężko o usterki w porównaniu łańcuchów VAG które obsługują cały rozrząd, to jest moje zdanie co o tym sądzicie? |
|
30-12-2017, 15:25 | #32 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-11-2008
Model: Mondeo mk V Titanium, było Mondeo mk IV
Silnik: TDCi 2.0 150, było 140@180
Rocznik: 2018, było 2009
Postów: 109
|
Odp: Druga wymiana rozrządu(po 400k) 2.0 tdci
A czy ktoś, kiedyś wogóle słyszał o problemach z łańcuchen w MK4 tdci, peugeocie, citroenie, volvo czy gdzie to teraz montują ? : )
Pasek po 190 kkm wyglądał jak nowy - to tak poza konkursem.
__________________
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1342068.html Ostatnio edytowane przez wkg ; 30-12-2017 o 15:45 |
30-12-2017, 15:46 | #33 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Druga wymiana rozrządu(po 400k) 2.0 tdci
Słyszał..... wymieniali forumowicze bo mieli metaliczne dźwięki. I to przy mniejszych przebiegach niż 400 kkm
|
30-12-2017, 16:04 | #34 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-11-2008
Model: Mondeo mk V Titanium, było Mondeo mk IV
Silnik: TDCi 2.0 150, było 140@180
Rocznik: 2018, było 2009
Postów: 109
|
Odp: Druga wymiana rozrządu(po 400k) 2.0 tdci
To musze posłuchać swojego ; )
Ale pęknięc czy przeskoczeń to chyba nie było ...
__________________
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1342068.html |
31-12-2017, 19:01 | #35 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Druga wymiana rozrządu(po 400k) 2.0 tdci
Przy takim przebiegu warto jest chociażby sprawdzić stan ślizgów łańcuszka między walkami.
Wystarczy zdjąć czarna plastikową pokrywę /dolot (uwaga -kilka śrub jest innej długości) ścisnąć napinacz, włożyć małe wiertło lub cienki pręt z boku, zablokować i odkręcić (3 śruby na mały imbus). Dolny ślizg też można od razu sprawdzić. Ślizg nie powinien mieć dużego zużycia. Łańcuszek będzie luźny. Do ich wymiany trzeba zdjąć drugą pokrywę (aluminiową) co zajmuje trochę czasu i trzeba robić umiejętnie bo jest klejona, ale jak sprawdzisz ślizgi to przynajmniej śpisz spokojnie. Uszczelnienia wałku i wału też warto wymienić. Uszczelniacz wału wymieniam z każdym rozrządem bo jest większy i cieknie szybciej. Walka na drugiej wymianie bo rzadko cieknie. Tylko kup oryginały. No i wszystkie śruby - wału (musi być za każdym razem), rolki i napinacza. Sent from my XT1650 using Tapatalk |
09-04-2018, 19:58 | #36 |
ford::amateur
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-01-2018
Skąd: Ostrołęka
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 6
|
Odp: Druga wymiana rozrządu(po 400k) 2.0 tdci
Witajcie !
Przeczytałem całość tego posta i jak rozumiem pasek rozrządu w 2.0TDCI (140km ) wymienia się co 200tys km ?? Pytam gdyż mam najechane prawie 300tys km a wymiana paska była robiona przed moim zakupem tego auta gdy miało jakieś 245tys mechanik twierdzi że pierwszy pasek 200tys a kolejny już po 60tys - jakoś od początku nie chciałem mu wierzyć ale zawsze to ziarenko niepewności pozostało stąd wolałbym byście upewnili mnie w sytuacji... Pozdrawiam Karali |
09-04-2018, 20:26 | #37 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: Druga wymiana rozrządu(po 400k) 2.0 tdci
Bzdury gada.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
10-04-2018, 10:36 | #38 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-11-2008
Model: Mondeo mk V Titanium, było Mondeo mk IV
Silnik: TDCi 2.0 150, było 140@180
Rocznik: 2018, było 2009
Postów: 109
|
Odp: Druga wymiana rozrządu(po 400k) 2.0 tdci
Gada bzdury. Inna sprawa to to, czy jesteś pewien, że pasek był wymieniany przy tych 245tkm i czy faktycznie masz 300 tkm. Chyba, że kupowałeś od kogoś na 100% pewnego.
__________________
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1342068.html |
10-04-2018, 11:51 | #39 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Druga wymiana rozrządu(po 400k) 2.0 tdci
Te 240 tysięcy jest liczone na nowych podzespołach, tylko że kto przy pierwszej wymianie rozrządu wymieniał też koła wału i walka?
One też się zużywają i skracają trwałość paska, więc też bym skrócił okres między wymianami paska. Może nie do 60 tys, ale do 150, max 200. Do tego ja biorę pod uwagę fakt, że rolka SKF przechodzi często inne badania na pierwszy montaż niż jako część zamienna, a nawet jako część zamienna może mieć inne procesy kontroli idąc do pudełka Ford niż Dayco. Cześć części nierówna. Sent from my iPhone using Tapatalk |
10-04-2018, 12:01 | #40 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Druga wymiana rozrządu(po 400k) 2.0 tdci
Poczytaj jaki wymyślny proces kontroli przechodzi wersja vaginale w Walencji, a nadwozie nadal ma krzywo złożone.
:-) |