|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-12-2017, 19:01 | #1 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 17-03-2016
Skąd: Wałbrzych
Model: Focus
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 1
|
Nie dogrzany silnik.
Witam koledzy. Mam problem z Focusem mk1 1,8 tdci 100km. Problem polega na tym ,że nie chce się nagrzać. Dzisiaj wymieniłem nowy termostat i dalej wskazówka ledwo co się podnosi. Gdy jechałem autostradą po 160 km/h to zbliżała się do tzw."pionu" , zaraz gdy spuszczałem nogę z gazu od razu temp również spadała. W mieście nie ma szans na dogrzanie go do temp roboczej. Dodam ,że ogrzewanie normalnie chodzi. Miał ktoś tak ?
|
27-12-2017, 22:45 | #2 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 Estate Champions Edition
Silnik: 1,6 TDCi 115
Rocznik: 2012
Postów: 113
|
Odp: Nie dogrzany silnik.
Tak, pamiętam jak ojciec miał toto nowe. Silnik 1,8 TDCi 100 KM, potem jeszcze Mondeo MK4 1,8 TDCi 125 KM. Oba samochody z tym silnikiem nagrzewały się w masakrycznym tempie (Focus i tak lepiej niż Mondeo). Zima bodaj 2004/2005 była fajna, tj. rekordy były w okolicach -28. Wtedy jeżdżąc po mieście Focus nie miał szans się rozgrzać (wskazówka leżała), trasa 120 km/h też nie współpracował (wakazówka raczyła się ledwo ruszyć), dopiero przejażdżka 140-160 dawała pełną temperaturę. Po czym zwalniało się, silnik stygł. Ogrzewanie będzie działać normalnie, bo pracuje elektryczna grzałka płynu, przez którą przepływa płyn do nagrzewnicy. Patent wkładany począwszy od Sierry 1,8 TD, potem wrzucony również do Escorta MK5 i do każdej późniejszej generacji. Ogólnie uroda nowoczesnych Diesli, że bez wspomagacza gotowe są zamrozić swojego kierowcę.
|
27-12-2017, 23:17 | #3 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,639
|
Odp: Nie dogrzany silnik.
Całkiem możliwe że wymieniłeś sprawny termostat. Zarówno tddi jak i tdci w wersji 1.8 to kawałek solidnego żeliwnego klocka, z dużą ilością oleju itd. Niestety nagrzanie go zimą w cyklu miejskim graniczy z cudem. A jak zaczniesz jechać lekko z górki z ogrzewaniem włączonym, zauważysz jak szybko wskazówka temperatury silnika spada... To są uroki obecnych i nie tylko obecnych diesli. Obecnie próbuje się ten efekt ograniczyć elektrycznymi żaluzjami na chłodnice - taka nowoczesna wersja wciskanej przed chlodnice tektury.
|
27-12-2017, 23:27 | #4 | |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 Estate Champions Edition
Silnik: 1,6 TDCi 115
Rocznik: 2012
Postów: 113
|
Odp: Nie dogrzany silnik.
Cytat:
|
|
28-12-2017, 15:05 | #5 |
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 21-10-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 233
|
Odp: Nie dogrzany silnik.
Dużo taka żaluzja pomaga? Chodzi mi też o wersję tradycyjną, w postaci kartonu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
29-12-2017, 15:19 | #6 |
ford::average
Imię: Angeloss
Zarejestrowany: 27-11-2016
Skąd: Małopolska
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 16 V
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
Odp: Nie dogrzany silnik.
w Mondeo wymieniłem czujnik t. w chłodnicy i parametry nastały prawidłowe,wskazówka w pionie,wcześniej lekko podniesiona.
|
Tagi |
układ chłodzenia |
|
|