Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-01-2015, 09:36   #11
TERBUH_B
ford::specialist
 
Avatar TERBUH_B
 
Imię: HUBERT
Zarejestrowany: 10-06-2007
Skąd: WARSZAWA
Model: MONDEO V
Silnik: 2,O TDCi 150/180 225 470nm
Rocznik: 2015
Postów: 535
Domyślnie Odp: Kontrolka esp a silnik i moc

panowie udalo sie dojść do awarii.Mam uszkodzona gruszkę do sterowania turbo .
Pomierzyłem podciśnienia i na vacum pompie mam 0,9 bara a po podłączeniu gruchy 0,2
i układ za wszelka cenę chce osiągnąć podciśnienie i nie może .Wywala błąd esp i przekroczonego czasu wysterowania turbo . Przechodzi w tryb serwisowy i dupa nie jedzie .
Może jeszcze wyczyszczę geometrie turbiny bo i takie prawdopodobieństwo jest że sie przycina choć jak poruszałem to pracuje lekko i bez zacięć.Będzie grucha zobaczymy co jeszcze .
ps dostac sie do turbiny masakra

__________________
Usunięto - regulamin §23
TERBUH_B jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2015, 19:25   #12
TERBUH_B
ford::specialist
 
Avatar TERBUH_B
 
Imię: HUBERT
Zarejestrowany: 10-06-2007
Skąd: WARSZAWA
Model: MONDEO V
Silnik: 2,O TDCi 150/180 225 470nm
Rocznik: 2015
Postów: 535
Domyślnie Odp: Kontrolka esp a silnik i moc

Awaria naprawione gruszka wymieniona . Niestety brak nowych części zamiennych musiałem kupić używkę i to tez nie było łatwe ( nowa nie dostępna tylko z turbina ). Sprawdzona geometria turbiny chodzi jak nowa .Po naprawie żadnych błędów ,a autko odżyło.
__________________
Usunięto - regulamin §23
TERBUH_B jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2015, 20:27   #13
kasztan
ford::specialist
 
Avatar kasztan
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 23-06-2012
Skąd: Poznań
Model: -----
Silnik: -----
Rocznik: -----
Postów: 628
Domyślnie Odp: Kontrolka esp a silnik i moc

I po reklamie. Kolego - we wszystkich możliwych tematach nadajesz o tym środku!
kasztan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2017, 15:58   #14
RafiRypin
ford::advanced
 
Avatar RafiRypin
 
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
Domyślnie Odp: Kontrolka esp a silnik i moc

Cytat:
Napisał TERBUH_B Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
te dwa błędy wracają po kasowaniu błędów:

===PCM DTC P003A:17-6C===
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A

Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P003A:17-6C===

===ABS DTC U3001:00-08===
Kod: U3001 - Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC U3001:00-08===


a były jeszcze:

===ABS DTC U0401:68-48===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM

Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC U0401:68-48===

===BCMii DTC B109B:13-28===
Kod: B109B - Światło tablicy rejestracyjnej

Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

===END BCMii DTC B109B:13-28===

===RFA DTC B11E8:11-48===
Kod: B11E8 - Zasilanie ABS

Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do masy

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania

===END RFA DTC B11E8:11-48===


===IPC DTC P1607:82-2A===
Kod: P1607 - Obwód sygnału wyjściowego MIL

Dodatkowe symptomy usterki:
- Funkcja licznika zdarzeń w czasie aktywności/sekwencji nieprawidłowa/nie uaktualniona

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC P1607:82-2A===

===IPC DTC U0401:68-2A===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM

Dodatkowe symptomy usterki:
- Informacje o zdarzeniu

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC U0401:68-2A===
u mnie tez jest ten blad P003A ale silnik nie stracil na mocy, kontrolka esp świeci sie caly czas, a zapalila sie jak nie moglem wyjechać z blota i jak juz sie wydostalem na droge tak jakby nagle zablokowalo kola i zapalila sie kontrolka esp,
RafiRypin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2018, 15:38   #15
Remik2911
ford::amateur
 
Imię: Remigiusz
Zarejestrowany: 02-04-2018
Skąd: Rumia
Model: Smax
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: Kontrolka esp a silnik i moc

Hey.Ktos wie co to za błędy?
Dtc # 01 F00616
# 02 160782
#03 c40168
#04 c41568
#05 c41668
Dodam,że dziś zapaliła mi się kontrolka ESP i usterka silnika.Auto straciło moc.Zjechalem na pobocze i wyłączyłem silnik.Po włączeniu wszystko wróciło do normy.Jest czym się przejmować? Ford S-Max 2009 2.0 Diesel
Remik2911 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2018, 18:42   #16
peteypee
ford::professional
 
Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: KRK
Model: Mondeo MK3/ mk4/ Jag XF
Silnik: 2.0, 2.0 Pb/ 4.2SC Pb+LPG
Rocznik: 2002 / 2008 / 2010
Postów: 1,295
Domyślnie Odp: Kontrolka esp a silnik i moc

Wiekszość takich ceregieli dzieje się jak jest problem z wiązkami np pcm albo pompy abs.
peteypee jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2018, 18:51   #17
Remik2911
ford::amateur
 
Imię: Remigiusz
Zarejestrowany: 02-04-2018
Skąd: Rumia
Model: Smax
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: Kontrolka esp a silnik i moc

Czytalem,że też może być trafiona gruszka od turbo.Poczekam i zobaczę czy znowu wyskoczy ESP i usterka silnika.
Remik2911 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2018, 19:15   #18
Lewsey89
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-12-2017
Skąd: Polska
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2018
Postów: 137
Domyślnie Odp: Kontrolka esp a silnik i moc

Witam,

miałem te same objawy w Citroenie(ten sam silnik). Usterka to czujnik ciśnienia Turbo na gruszce. Udało mi się kupić sam czujnik bez gruszki. W serwisie oczywiście ani gruszka, a tym bardziej czujnik niedostępne. Gruszka i czujnik tylko w zestawie z Turbo. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Zero Checków zero błędów ESP.
Lewsey89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2018, 19:33   #19
Remik2911
ford::amateur
 
Imię: Remigiusz
Zarejestrowany: 02-04-2018
Skąd: Rumia
Model: Smax
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 3
Domyślnie Odp: Kontrolka esp a silnik i moc

Hey.Czy mozesz pokazać mi jak wygląda ten czujnik,albo czy jest gdzieś dostępny?
Remik2911 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2018, 21:17   #20
Lewsey89
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-12-2017
Skąd: Polska
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2018
Postów: 137
Domyślnie Odp: Kontrolka esp a silnik i moc

Do S-maxa prawdopodobnie będzie ten.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Warto najpierw potwierdzić czy aby na pewno wyrzuca błąd czujnika położenia Turbo.

Czujnik montowany jest od strony podłoża. Woda, sól, pył dostają się szczelinami i powodują usterki. U mnie padł po 3 latach od nowości. Mechanik zajmujący się PSA powiedział, że to częsta usterka.

Ostatnio edytowane przez Lewsey89 ; 03-04-2018 o 21:29
Lewsey89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.