|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-12-2017, 11:09 | #11 | |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 05-04-2010
Skąd: małopolska
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 209
|
Odp: Re: Odp: Powershift czy to dobry pomysł...
Cytat:
|
|
27-12-2017, 11:17 | #12 | |
ford::advanced
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-04-2017
Skąd: Tczew
Model: SMAX
Silnik: 2,0TDCi 170KM/400Nm by TuneFORCE
Rocznik: 2008
Postów: 366
|
Odp: Powershift czy to dobry pomysł...
Cytat:
|
|
27-12-2017, 11:38 | #13 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2017
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 43
|
Re: Odp: Re: Odp: Powershift czy to dobry pomysł...
Cytat:
Ostatnio edytowane przez qwertykk ; 27-12-2017 o 11:40 |
|
27-12-2017, 11:42 | #14 | |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5 Titanium, Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 2.0 EB, 1.0 EB
Rocznik: 2016, 2019
Postów: 3,824
|
Odp: Powershift czy to dobry pomysł...
Cytat:
|
|
27-12-2017, 11:42 | #15 |
ford::amateur
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 10-01-2015
Skąd: Warszawa
Model: Qashqai
Silnik: MR20DE
Rocznik: 2011
Postów: 0
|
Odp: Powershift czy to dobry pomysł...
|
27-12-2017, 11:45 | #16 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2017
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 43
|
Re: Powershift czy to dobry pomysł...
Martwi Cię to że auto jeździło zamiast gnić i stać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ? Normalny przebieg autostradowy. Weź vin i sprawdzaj czy był wymieniony olej w skrzyni przy 60k
|
27-12-2017, 13:08 | #17 |
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: Powershift czy to dobry pomysł...
W S-Maxie MK1 były montowane dwa rodzaje skrzyni
- 2.3Pb i 2.2TDCi miały hydrokinetyka Aisina - 2.0EB i 2.0TDCi miały dwusprzęgłowy PowerShift PowerShift eksploatacyjnie ma te same wady co prawie wszystkie dwusprzęgłówki: kosztowną wymianę oleju, wymianę zestawu sprzęgieł po 200-250kkm, dwumasa starcza na dłużej. W DSG wymiana sprzęgieł następuje prawie zawsze razem z dwumasami. PS jest wolniejsza od DSG ale jeżeli ktoś mówi, że redukcja w dwusprzęgłówce jest natychmiastowa to raczej żartuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W DSG, a szczególnie w dieslu, w trybie Comfort lub Eko redukcja o 3-4 biegi po kickdownie to czasem i z 5 sekund. W porównaniu szybkości redukcji to każdy hydrokinetyk kładzie skrzynie dwusprzęgłowe ...nawet ten starodawny Aisin. DSG w dieslu radzi sobie....no dostatecznie. Krótki zakres obrotów, szybki przyrost momentu. To wszystko powoduje, że każde DSG z dieslem jakim jechałem szarpało na zimno, po rozgrzaniu oleju znacznie lepiej ale po pociśnięciu przez dłuższy moment i dogrzaniu konkretnym szarpało dalej. W benzynie pod tym względem jest lepiej. Tam DSG radzi sobie wyśmienicie. Przyznać trzeba otwarcie, że soft w DSG jest lepszy i znaaacznie lepiej rozpoznaje aktualny temperament kierowcy. Inna sprawa to tak jak pisał qwertykk, w naprawach DSG specjalizuje się wiele warsztatów, PS nie zrobi się chyba nigdzie. Oczywiście nie piszę o wymianie sprzęgieł czy oleju bo to to standardowe procedury. 7ka zamierzasz ten samochód sprowadzać czy kupujesz go na Niemcy? Bo jeśli na Niemcy to warto rozważyć 2.2TDCi z hydrokinetykiem. Koszty eksploatacji wysoce przewidywalne, regeneracja skrzyni to koszt rzędu 4k PLN, nowa z robocizną to 9k. Ale jest wolna i podwyższa zużycie paliwa. Jeżeli uważasz, że przebieg 90k w dwa lata to jakiś kosmos to obstawiam, że sam jeździsz 10 czy 15kkm rocznie. Sprawdź czy ten S-Max był serwisowany odpowiednio i bierz. Jeszcze 8 lat nic się z tą skrzynią nie będzie działo. Musisz jednak założyć, że jakiego automatu nie kupisz to może się przydarzyć że będzie on wymagać naprawy i trzeba być przygotowanym na grube wydatki.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała |
27-12-2017, 13:42 | #18 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2017
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 43
|
Re: Odp: Powershift czy to dobry pomysł...
Cytat:
|
|
27-12-2017, 13:45 | #19 |
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: Powershift czy to dobry pomysł...
Masz rację! Kompletnie o tym wynalazku zapomniałem :/
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała |
27-12-2017, 13:48 | #20 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2017
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 43
|
Re: Powershift czy to dobry pomysł...
Niestety można by rzec (w tym przypadku), bo te tłumiki najpierw pięknie opiłkują do całej skrzyni, niszcząc przy okazji wiele elementów, a następnie uszkadzają pokrywę sprzęgieł (mini wyciek => mega wyciek)
Ostatnio edytowane przez qwertykk ; 27-12-2017 o 14:04 |