|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-09-2017, 09:56 | #41 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Czyli nie mójGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie będę dawał za gaz 4 czy 5 tyśGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Gość mówił że nie ma tygodnia żeby forda nie gazowal. Chodzi mi o to czy w moim silniku się sprawdza luzy czy same się regulują.... Bo to że ma zmienne fazy to kolega wyżej już mi sprawdził. Tylko co w związku z tym że ma ?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: |
04-09-2017, 10:40 | #42 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
W jakim aucie
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
04-09-2017, 11:09 | #43 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Focus 1.6 123 KM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
04-09-2017, 11:58 | #44 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Nie mam dokumentacji pod nosem ale stawiam że dalej są zwykle popychacze czyli reguluje się
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
04-09-2017, 12:04 | #45 |
ford::expert
Imię: wojciech
Zarejestrowany: 08-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Każda opinia cenna więc pozwoliłem sobie zadzwonić do ASO jeszcze i tam się dowiedziałem, że do tego silnika producent nie przewiduje takiej czynności.
Owszem , przy wymianie rozrządu sprawdza się i wtedy ewentualnie regulują. Więc zdania zaczynają być rozbieżne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co do gazu to powiedzieli , że również nie trzeba bo gaz sobie sam dawkuje odpowiednia ilość " oktanow " ( a taki będę miał) i nic sie nie powinno dziać więc również nie. PS kolejną opinia troszkę inna bo na benzynie co 160 kkm czyli jak rozrząd a na gazie co 50 obowiązkowo. Cenowo też ciekawie bo w 3 cyfrach się nie zmieści... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No ciekawe .... Ostatnio edytowane przez juri2069 ; 04-09-2017 o 12:26 |
04-09-2017, 12:27 | #46 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Jeśli w ogóle się reguluje to się reguluję. A wtedy częstotliwość regulacji przy gazie zależy od potrzeb czyli pomiarów. Nie ma zasady że będzie dobrze.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
07-12-2017, 18:50 | #47 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-11-2010
Skąd: Bydgoszcz
Model: mondeo mk3
Silnik: 1,8 125KM benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Witam
Mam Mondeo MK3 z silnikiem Duratec 1.8 z LPG. Przejechałem 260 tys na LPG i silnik ciągle śmiga. Podzielę się informacjami o regulacji luzów, bo pierwsze informacje, jak nie miałem doświadczenia, też wyciągałem z tego forum. Oczywiście informacja poniższa jest dla osób już trochę zorientowanych w temacie i nie objaśniam jakie są luzy i gdzie kupić szklanki. 1. Pomiary należy wykonywać co 30tys (po założeniu instalacji pierwszy pomiar po 20, potem co 30) - to jest moje zdanie. Same regulacje wychodziły u mnie cztery razy na te 260 tys ale luzy jednak ciągle się zmniejszają pomimo lubryfikacji i należy mieć świadomość tego. 2. Kół zębatych się nie blokuje - KONIECZNIE blokuje się napinacz łańcucha wykręcając zaślepkę i wkręcając śrubę (u mnie długa meblowa M6) blokującą ślizg łańcucha (TISO pokaże gdzie w dziale "wymiana wałków rozrządu") 3. Do odkręcenia/przykręcenia kół do wałków należy blokować wałki płaskownikiem (mają specjalne rowki po drugiej stronie kół zębatych - ta blokada razem z blokadą koła pasowego (chyba też M6) uniemożliwi nieprawidłowe złożenie całości, bo rowki są asymetrycznie umieszczone na wałku i tylko w jednej pozycji można to zablokować). Oprócz tego oczywiście przy odkręcaniu/dokręcaniu blokujemy wałek kluczem płaskim na sześciokącie. 4. Nie możemy pomylić POŁOZENIA i POZYCJI pokryw panewek wałka. Powinniśmy je odkręcać/dokręcać jak każe TISO, czyli po trochu każdą na zmianę. 5. Szklanki: przy ostatniej regulacji szlifowałem 3szt a dokupiłem 2szt. Szlifowałem bo już miałem założone wcześniej najmniejsze 025 i teraz już nie miałem skąd brać. Szlifowanie przeprowadzamy w ŚRODKU szklanki. Potrzebne są: wiertarka o regulowanych obrotach, stojak do wiertarki najtańszy (40zł) kamień szlifierski taki, aby wszedł do szklanki, mikrometr i umiejętność posługiwania się nim. Szlifujemy najcieńszą szklankę aby zbierać jak najmniej. Szlifujemy powoli, nie nagrzewając szklanki i sprawdzając co chwilę wymiar. Ja trochę się bałem o twardość po szlifowaniu ale po kontroli luzów po ok 6 tys po szlifowaniu - luzy są takie same, dlatego chyba to jest klucz aby zbierać jak najmniej materiału. Nie chcę tu teoretyzować o tym, na jaką głębokość hartowane są te szklanki, i ile można zebrać, bo to bez sensu - mój "wykład" jest czysto praktyczny i poparty przebiegiem mojego silnika. 6. Teraz o wałku ssącym - raz musiałem i jego zdejmować i nie należy odkręcać od niego koła zębatego jeśli mamy zdjęte już to od wydechu. Zdejmujemy panewki wałka i demontujemy wałek razem z kołem zębatym, bo mamy przecież już luz na łańcuszku (ŁAŃCUSZEK PODWIESZAMY, aby nam nie spadł z zębów dolnego koła - nie wiem czy ma możliwość ale tak na wszelki wypadek). 7. Uszczelka pokrywy: ja mam ciągle fabryczną z 2001 roku i nie cieknie - należy ją weryfikować każdorazowo i wymienić w razie podejrzeń ale przy ostrożnym zdejmowani/zakładaniu wytrzyma długo. Pozdrawiam wszystkich i liczę, że komuś pomogę tą pisaniną. |
09-12-2017, 22:19 | #48 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 28-06-2017
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 Benzyna 145KM
Rocznik: 2008
Postów: 30
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Wszystko pięknie wypisałeś ale z tym szlifowaniem szklanki to bym nie polecał. Co prawda robiłem kiedyś taki myk w mondeo MK2 1,8 Zetec z tym że tam były do szklanek płytki i tą właśnie płytkę szlifowałem. Pomimo całej precyzji i zaangażowania operacja zakończyła się tym że szklanka na szlifowanej płytce pękła i trzeba było rozbierać wszystko ponownie. Dlatego nie polecam wykonywania takich operacji bez użycia odpowiednich obrabiarek. Dziwne też że polecasz szlifować od środa a nie od zewnątrz. Przyznam się że tego nie rozumiem bo przy okazji można odchudzić ścianki szlifowanej szklanki a to jej nie pomoże w życiu codziennym.
|
11-12-2017, 19:21 | #49 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-11-2010
Skąd: Bydgoszcz
Model: mondeo mk3
Silnik: 1,8 125KM benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Cytat:
|
|
|
|
|