|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-12-2017, 19:37 | #51 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-01-2016
Skąd: Tarnów
Model: Ford Focus MK 3
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Postów: 192
|
Odp: Błąd P042, 1.6 Duratec 100KM
możecie podac link jakie te tuleje montowaliście bo nie wiem.jakie kupic
|
03-12-2017, 21:45 | #52 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 Estate Champions Edition
Silnik: 1,6 TDCi 115
Rocznik: 2012
Postów: 113
|
Odp: Błąd P042, 1.6 Duratec 100KM
|
04-12-2017, 00:52 | #53 |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-10-2015
Skąd: Katowice
Model: Focus mk3.5
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2017
Postów: 55
|
Odp: Błąd P042, 1.6 Duratec 100KM
To i ja się podepnę:
Pacjent Focus mk1 1.6 czysta benzyna, kwiecień 2004. Objawy: check engine, nawracający nawet po kasowaniu błędów, Błąd jeden jedyny P0420 - wydajność katalizatora poniżej progu. Wystąpienie usterki po przejechaniu około 80km z prędkością 80km/h (maksymalna jaką auto mogło) na dwóch cylindrach (uszkodzenie cewki zapłonowej), wtryskiwacze benzynowe lały paliwo, które było dopalane w układzie wydechowym. Na stacji kontroli pojazdów skład mieszanki wydechów zgodny z normami - uszkodzony katalizator nie dałby takich odczytów (nie wiem czy to możliwe?). Druga sonda lambda podaje odczyty w zakresie 0-0.8V, generalnie prawie to samo co pierwsza sonda tylko przesunięte w fazie - wygląda na sprawną. Świeczki i cewka nowe - oryginał FoMoCo, przewody nowe NGK. Po wymianie inne auto zupełnie - obroty się uspokoiły, stabilniejsze. Co począć? Sonda mogła się przegrzać? Wyczyścić ją jakoś? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Linki gdzie są pliki z dwóch jazd po około 30 minut z Forscan'a z sygnałami z VSS i sond lambda. Gdyby ktoś zobaczył coś interesującego chętnie posłucham. |
04-12-2017, 04:47 | #54 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-01-2016
Skąd: Tarnów
Model: Ford Focus MK 3
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Postów: 192
|
Odp: Błąd P042, 1.6 Duratec 100KM
dzięki
|
04-12-2017, 18:40 | #55 |
ford::beginner
Imię: P
Zarejestrowany: 12-03-2017
Skąd: Warszawa
Model: Focus ST
Silnik: 2.5
Rocznik: 2007
Postów: 24
|
Re: Błąd P042, 1.6 Duratec 100KM
Dorzucę swoje 3. grosze, miałem taki błąd w ST-ku, nawracał co 100-200 km. Po wymianie katalizatora na zregenerowany błędu nie ma już od kilku tys. km.(Tłumikarz podpowiadał jeszcze,ze to może sonda lambda spowodować, ale u mnie kat praktycznie nie istniał, więc musiało to być to Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) 100% pewności nie ma, jak koszt Cie przeraża/nosiłeś się z podniesieniem mocy to mapa+wycięcie i przybędzie koników Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
04-12-2017, 19:47 | #56 | |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 Estate Champions Edition
Silnik: 1,6 TDCi 115
Rocznik: 2012
Postów: 113
|
Odp: Błąd P042, 1.6 Duratec 100KM
Cytat:
Samochód bada skład spalin cały czas i po takiej awarii katalizator na pewno jest zniszczony. Pamiętaj, że sondy Lambda również mają swoją trwałość. Producenci podają od 150 do 250 000 km. Dla Twojego samochodu podane jest 160 000 km. Po tym czasie faktycznie pomiary sondy mogą już być obarczone dużym błędem, rośnie spalanie, itp. Przy awarii cewki można zniszczyć sondy dużo szybciej, bo to jest nic innego jak ogniwo elektrochemiczne, więc można je "zatruć" lub zwyczajnie uszkodzić termicznie. De facto albo podkładka pod sondę kontrolną, albo żeby było zrobione książkowo i jak należy, to obie sondy i katalizator do wymiany. |
|
04-12-2017, 20:47 | #57 | |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-10-2015
Skąd: Katowice
Model: Focus mk3.5
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2017
Postów: 55
|
Odp: Błąd P042, 1.6 Duratec 100KM
Cytat:
|
|
04-12-2017, 20:58 | #58 | |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 Estate Champions Edition
Silnik: 1,6 TDCi 115
Rocznik: 2012
Postów: 113
|
Odp: Błąd P042, 1.6 Duratec 100KM
I wg Ciebie 2200 obr bez żadnego obciążenia to to samo, co realna jazda... Wolne żarty. A obroty przy pomiarze to w zasadzie kwestia urządzenia pomiarowego, normy wg której przeprowadzamy pomiar, a wreszcie wypadkowa chcenia lub nie chcenia, wiedzy lub niewiedzy diagnosty/mechanika wykonującego pomiar.
Cytat:
|
|
05-02-2018, 17:00 | #59 |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-06-2017
Skąd: Rzeszów
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Postów: 49
|
Powracajacy problem z Check Engine
Witam.
Jakieś 2 miesiące temu wracając z pracy zaświeciła mi się kontrolka z Check Engine. Nie zastanawiając się długo, podpiąłem samochód do komputera i wykazało 2 błędy, odnośnie uszkodzonego katalizatora(zdjęcia będą niżej). W tym tygodniu znowu pojawiła mi się ta kontrolka, i znowu wykazało ten sam błąd. Błąd: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Olej był dopiero co wymieniany i jest w prawidłowym stanie, swiecie i kable zaplonowe były wymieniane. Oleju nie bierze. Jak mocniej przygazuje to troszkę słychać taki lekki zgrzyt w tłumniku (jakby coś tam latało) ale to prawie nie jest słyszalne. Wspomnę też że samochód pali od razu, aczkolwiek czasami sie trafi (1-2 w miesiącu) ze chwile muszęprzytrzymać kluczyk zeby zapalił(ale mowie ze to bardzo rzadko) Robiliśmy testy sondy lambda, i tam wartości też pokazywała równe, a patrząc w silnik to tam nie była ta sonda ani przegryziona, ani poszarpana. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Z racji ze jakimś wielkim specem nie jestem, to chcialem sie zapytac czy mial ktos podobny problem? Czy to są już problemy z katalizatorem czy moze być jakaś inna przyczyna? |
13-02-2018, 00:57 | #60 |
ford::average
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 03-10-2015
Skąd: Katowice
Model: Focus mk3.5
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2017
Postów: 55
|
Odp: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
Nie interesuje nas wartość z sondy lambda w jednym punkcie. Żeby dojść do tego co jest nie halo musisz pokazać dłuższy wykres (*oscyloskop w programie chyba) i pamiętać, by auto było rozgrzane. Potem można coś dalej gdybać
|