|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-11-2017, 19:29 | #31 |
ford::amateur
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 28-11-2017
Skąd: Białystok
Model: Focus
Silnik: 1.8 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
Odp: falujące obroty na biegu jałowym
Witam,
Panowie mam Forda Focusa mk II z 2007 roku, silnik 1.8 benzyna z gazem. Mam problem zimą ponieważ przy mrozach jest problem z odpaleniem silnika, żeby jego odpalić to muszę trzymać nogę na gazie i kręcić rozrusznikiem a gdy zapali czuć z tłumika benzynę. Pojawia się również falowanie obrotów jak wyrzucę na bieg jałowy, czasami nawet zgaśnie. Ostatnio zauważyłem, ze falowanie jest na benzynie i jak jadę na gazie. Co to może być? Czy ktoś miał podobny problem z takim silnikiem. |
29-11-2017, 06:47 | #32 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 28-08-2017
Skąd: Płock
Model: Fokus C-Max Trend
Silnik: 1.8 120 KM
Rocznik: 2004 Grafiotwy
Postów: 166
|
Odp: falujące obroty na biegu jałowym
Skoro ciężko odpala , to do sprawdzenia są świece i przewody. Zmierz jaka jest szczelina między elektrodami świecy.
Warto też sprawdzić czystość przepustnicy i filtra powietrza. Falujące oborty mogą oznaczać brudny silniczek korkowy bądź nieszczelniść w układzie dolotowym. Czytałem że lubi pękać rura/przewód odpowietrzający skrzynię korbową. Dostęp do tej rury jest mocno utrudiony, gdyż zasłania ją kolektor dolotowy. pzdr |
29-11-2017, 19:26 | #33 |
ford::amateur
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 28-11-2017
Skąd: Białystok
Model: Focus
Silnik: 1.8 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
Odp: falujące obroty na biegu jałowym
Świece wymieniałem niedawno, przepustnicę czyściłem. Macie może jakieś zdjęcia jak konkretnie wygląda ten przewód odpowietrzający i gdzie go znajdę.
|
29-11-2017, 20:52 | #34 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 05-03-2014
Skąd: Kielce
Model: C_max
Silnik: 1.8 benzin
Rocznik: 2006
Postów: 22
|
Odp: falujące obroty na biegu jałowym
Kamil wydaje mi się że wtryski gazowe przepuszczają Ci do kolektora ssącego LPG, po przerwie odpalasz i gaz miesza się z benzyną stąd trudności. Dopiero jak wciśniesz pedał dasz powietrza silnik zaczyna gadać.
Zrób doświadczenie przed wyłączeniem silnika przełącz na benzynę niech chwilę pochodzi (elektrozawór odetnie LPG) I potem normalnie odpal. Jak odpali bezproblemowo masz odpowiedź. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
05-12-2017, 23:00 | #35 |
ford::amateur
Imię: Justyna
Zarejestrowany: 05-12-2017
Skąd: Chełm
Model: CMAX
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
Odp: falujące obroty na biegu jałowym
Witam, nie dość że jestem tu nowa to nadodatek kobieta i blondynka. Wstep mam słaby wiem ale nie o to chodzi. Mam forda Cmax moj niezawodny kochany samochodzik. Dzis pojechałam do pracy wracajać z pracy sekunde po odpaleniu silnika usłyszałam dzwiek (porównuje go do samochodzika na akumulator gdy wciskamy na pilocie gaz do dechy). Dojechałam do domu, polecili sprawdzić mi stan oleju było pusto. Kupiłam olej wlałam fullsyntetyk 5w30. Samochód jest z 2007r. Wlałam około 2 litrów oleju - wsazuje mi minimum ale stoi na górce (delikatna zwykły podjazd odchylenie max 2 cm od plaskiego) boje sie wlac wiecej - jest noc nie mam jak zjechac zeby przeczekać i sprawdzic poziom oleju - sprawdze z rana. Po odpaleniu silnika silnik odpala normalnie, jednak dzwiek nie zniknał gdy zaczełam zaglądać z lewej strony jest pasek wydaje mi się ze to on wydaje ten dzwiek o którym mówiłam ale nie jestem pewna. Czy mogłam zatrzeć silnik? Prosze o pomoc. Nie ma kto mi pomoc. Dopiero w piatek mechanik mnie przyjmie.. mam dużego stresa. Dziekuje za każda podpowiedz. Justyna
|
06-12-2017, 06:32 | #36 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 28-08-2017
Skąd: Płock
Model: Fokus C-Max Trend
Silnik: 1.8 120 KM
Rocznik: 2004 Grafiotwy
Postów: 166
|
Odp: falujące obroty na biegu jałowym
Jak długo słyszalny był ów dźwięk ??
Pisk zaraz po dopaleniu może powodować wilgotny pasek wielorowkowy. Możliwe że on jest już spracowany ( twardy, rozciągnięty ). Jaką temepraturę miął silnik podczas jazdy z niskim stanem oleju ? Kontrolka oleju nie paliła się przed owym pechowym dniu ?? pzdr |
|
|
|