Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-11-2017, 07:43   #11
patryklojfocusmk3
ford::average
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 14-01-2015
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 Tdci
Rocznik: 2011
Postów: 98
Domyślnie Odp: Gdzie znajdę termostat, czujnik temperatury płynu chłodniczego

podpowiedz proszę jak to zrobić.

Bump: podpowiedz proszę jak to zrobić.

patryklojfocusmk3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2017, 08:07   #12
daaro
ford::advanced
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Italy -Jasło
Model: Focus sw mk3
Silnik: 1,6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 405
Domyślnie Odp: Gdzie znajdę termostat, czujnik temperatury płynu chłodniczego

Na wyłaczonym zaplonie trzymasz lewy "ok" na poduszce kiery,trzymając,włączasz zaplon bez odpalania silnika,trzymasz dalej ten "ok" dopuki nie pojawi ci sie na zegarach napis test.puszczasz ok,odpalasz auto i lewymi strzakami szukasz pozycji gdzie jest wyswietlana temp engine,czy jakos tak,pojezdzij z tym i porównaj z wskazaniami wskazowki.

Ostatnio edytowane przez daaro ; 23-11-2017 o 08:10
daaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2017, 13:05   #13
bleekm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
Domyślnie Odp: Gdzie znajdę termostat, czujnik temperatury płynu chłodniczego

Jezeli ktos ma zaluzje na chlodnicy to bedzie mu falowac temperatura po pierwszym otwarciu termostatu przez kilka minut. W 2.0 tdci jest troche inaczej bo tam jest jeszcze termostat olejowy. Nic na to nie poradzicie bo gdy termostat jest otwarty i sie mocno ootwozy zaluzja to momentalnie chlodzi silnik i termostat zanim sie zamknie to wychladza sie plyn do ok 78 stopni. Przerabialem to w tamtej zimy, nawet wymianialem termostat na nowy i nic to nie dalo i zalozylem z powrotem stary. Jak ktos chce miec stabila temperature to musi wylaczyc zaluzje chlodnicy w focccus. Wowczas temperatura nie bedzie falowac po otwarciu termostatu ale za to bedzie sie o wiele wolniej nagrzewal silnik.
bleekm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2017, 14:01   #14
daaro
ford::advanced
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Italy -Jasło
Model: Focus sw mk3
Silnik: 1,6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 405
Domyślnie Odp: Gdzie znajdę termostat, czujnik temperatury płynu chłodniczego

Mi jakos temp.nie faluje jak komus,jedyne wytlumaczenie to ustawione na wysoką temp.ogrzewanie-dlatego faluje.
Jak w focccus wyłączyc te zaluzje?
Sprawdzal ktos?
daaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2017, 22:31   #15
Fawa
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-03-2017
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI 95KM T3DA1L
Rocznik: 05.2011
Postów: 118
Domyślnie Odp: Gdzie znajdę termostat, czujnik temperatury płynu chłodniczego

A u mnie jak jest zimno na dworze, to żaluzja jak się zamknie to jest stale zamknięta. Nawet po przejechaniu 40km, i przez pierwsze 10 km też mi skacze temperatura.

Z doświadczenia wiem, że te 1,6 tdci tak mają przy niskich temperaturrach, ale dopiero jak pierwszą zimę teraz mam prywatnie z tym silnikiem to też drążę ten temat
Fawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2017, 18:47   #16
bleekm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
Domyślnie Odp: Gdzie znajdę termostat, czujnik temperatury płynu chłodniczego

Cytat:
Napisał Fawa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A u mnie jak jest zimno na dworze, to żaluzja jak się zamknie to jest stale zamknięta. Nawet po przejechaniu 40km, i przez pierwsze 10 km też mi skacze temperatura.

Z doświadczenia wiem, że te 1,6 tdci tak mają przy niskich temperaturrach, ale dopiero jak pierwszą zimę teraz mam prywatnie z tym silnikiem to też drążę ten temat
Nie jest na stale zamknieta przy ok 75 st zaczyna sie otwierac powoli a po 80 jest juz mocno otwarta razem z termostatem ktory sie powoli otwiera przy 82 st dlatego jest duzy spadek temperatury. Jak sie zatrzymasz przy ok 80 st i poczekasz te 2 czy 3 st to zobaczysz jak sie zaluzja zamyka razem ze spadkiem temperatury silnika bo jak sprawdzisz juz po momencie spadku temp to zobaczysz ze jest juz zamknieta zaluzja. Ale muszisz to szybko zrobic. Po kilku takich spadka zaluzja jest juz po zatrzymaniu odrazu zamykana otwiera sie dopiero przy wiekszych predkosciach i pozniej widac to na trasie jak nagle da sie gaz w podloge i temperatura spada pare stopni roleta sie zamyka i juz po chwili znowu jest temp odpowiednia. Na zagranicznych forach pisza ze zdrowiej dla turbiny jest bez tej zaluzji i bez niej jest temperatura stabilna. Mialem 1.6 hdi i tam temp stabilna byla ale nagrzewal sie 2 razy dluzej niz focus z zaluzja. Dodam ze ciepelko z nawiewow jest bardzo dobre bez wzgledu czy jest ten chwilowy spadek temperatuy czy trzyma ponad 82 st grzejr w kabinie jak w piekle.

Ostatnio edytowane przez bleekm ; 24-11-2017 o 18:50
bleekm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2017, 22:52   #17
Fawa
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-03-2017
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI 95KM T3DA1L
Rocznik: 05.2011
Postów: 118
Domyślnie Odp: Gdzie znajdę termostat, czujnik temperatury płynu chłodniczego

Na ogrzewanie w *środku nie narzekam, również na poziom płynu w zbiorniczku też nie narzekam.

Po prostu zastanawia mnie jak dokładnie ta żaluzja,działa i jaki faktycznie wpływ ma na temperaturę.
Swoją drogą zastanawia mnie tylko fakt, że 80 stopni temperatury silnika to czy to dla niego faktycznie wystarczające.

Latem, przy temp ok 30 stopni, na włączonej klimie, to była chwila moment i silnik rzekomo rozgrzany, bez falowania temperatury, i przy chodzących wentylatorach na chłodnicy.

W teście zegarów ostatnio musiałem się trochę natrudzić, aby dojść do np 85 stopni. I wtedy jak się zatrzymałem, to żaluzja była zamknięta.
Fawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-11-2017, 19:45   #18
lapawwa
ford::average
 
Avatar lapawwa
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 25-02-2016
Skąd: Tychy / Kraków Balice
Model: Focke-Wulf
Silnik: 2.0 TDCI 163km by Mayak
Rocznik: 2012
Postów: 97
Domyślnie Odp: Gdzie znajdę termostat, czujnik temperatury płynu chłodniczego

Kolego w serwisie Forda inżynier twierdził że tak ma być. Wiem że dziwne bo nie 87 czy 90...ale to tylko temperatura płynu. Może silnik chodzi mimo to w zakresie temperatury roboczej...
__________________
Focke-Wulf 2012 Titanium 2.0 TDCi 140PS 163PS by Mayak
BMW F39
lapawwa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2017, 22:14   #19
Fawa
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-03-2017
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI 95KM T3DA1L
Rocznik: 05.2011
Postów: 118
Domyślnie Odp: Gdzie znajdę termostat, czujnik temperatury płynu chłodniczego

W teście zegarów jest jak wół napisane, "Engine Temp".

Więc z jakiego czujnika oprócz termostatu on może ciągnąć informację o temperaturze silnika, skoro w całym silniku niema żadnego innego czujnika temperatury wkręconego.

No chyba, że bierze to info z czujnika ciśnienia oleju, ale on jest tylko 2 pinowy.
Kolejny czujnik który chociaż trochę ma styk z silnikiem, to czujnik położenia wałka rozrządu. Ale on też jest tylko chyba 2 pinowy.

Jedyny wg mnie czujnik, który może badać temp płynu chłodzenia, a nie silnika, to ten w termostacie.

Więc, albo jest czujnik trafiony, albo jest sam termostat trafiony.

I teraz się zastanawiam. Czy warto wymieniać termostat za 200 zł za oryginał, jeśli po wymianie i odpowietrzeniu nadal będzie się działo co się dzieje.
Fawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2017, 06:05   #20
bleekm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
Domyślnie Odp: Gdzie znajdę termostat, czujnik temperatury płynu chłodniczego

Cytat:
Napisał Fawa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W teście zegarów jest jak wół napisane, "Engine Temp".

Więc z jakiego czujnika oprócz termostatu on może ciągnąć informację o temperaturze silnika, skoro w całym silniku niema żadnego innego czujnika temperatury wkręconego.

No chyba, że bierze to info z czujnika ciśnienia oleju, ale on jest tylko 2 pinowy.
Kolejny czujnik który chociaż trochę ma styk z silnikiem, to czujnik położenia wałka rozrządu. Ale on też jest tylko chyba 2 pinowy.

Jedyny wg mnie czujnik, który może badać temp płynu chłodzenia, a nie silnika, to ten w termostacie.

Więc, albo jest czujnik trafiony, albo jest sam termostat trafiony.

I teraz się zastanawiam. Czy warto wymieniać termostat za 200 zł za oryginał, jeśli po wymianie i odpowietrzeniu nadal będzie się działo co się dzieje.
Jeżeli chcesz wydać 200zł i się zdenerwować to nie warto. Jeżeli temperatura dobija ci do 82-83 stopni i spada parę stopni w dół to znaczy że termostat nie jest zacięty i jego dół (otwieranie i zamykanie) działa dobrze. Chcesz przekonać się czy to termostat i nie denerwować się to odłącz żaluzje chłodnicy albo poprzez wtyczkę przy żaluzji (najwyżej ci się check engine zapali) albo przez program focccus i zobacz że bez żaluzji temperatura jest stabilna - to cie może uspokoi jeżeli chodzi o termostat. I nie nie ma innego czujnika który mierzy temperaturę płynu / silnika jest tylko ten jeden w obudowie termostatu.
bleekm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.