Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-09-2017, 11:37   #11
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,554
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Cytat:
Napisał Zielony34 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie biorę w ogóle pod uwagę 1.4 w Fordzie.
A, wybacz, przeczytałem to tak, że 1.4 w Bravo jest za słaby, więc wolisz 1.4 w Focusie.

Cytat:
Napisał Zielony34 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bzdura. Silnik wyjdzie taniej wymienić, niż wymiana sprzęgła z dwumasą, turbiną i np wycięciem DPFa...
Są silniki bez DPFa, z tanią turbiną i dwumasą. Nie sądzę, żeby było taniej, niż wymiana silnika.

Cytat:
Napisał Zielony34 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
to weź kalkulator i podlicz, ile rocznie przepłacasz przez te 45 tysięcy kilometrów. Ja mam styczność z LPG od 98r i nigdy jeszcze przez LPG nie było kłopotów z silnikiem.
Z ciekawości policzyłem, ceny średnie dla woj. pomorskiego, spalanie wg. raportów z autocentrum, 1.6 100KM dla benzyny, 1.6 109 KM dla diesla, 45 tys. km.
Przy LPG palimy gazu za 9639 zł. Przy dieslu palimy ropy za 13 249 zł. Przy benzynie palimy 19 665 zł.
Więc w stosunku do diesla oszczędność to 3610 zł.
W stosunku do benzyny, oszczędność to 10026 zł.

Pytanie brzmi - ile jesteśmy w stanie zaryzykować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czyli tak jak mówiłem - hazard Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 11:39   #12
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

no niby za to już się 2 silniki wymieni... tylko cholera, komu się chce ?
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 11:43   #13
krzysiek47
ford::average
 
Imię: krzysiek
Zarejestrowany: 02-01-2016
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Postów: 125
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] dla mnie najważniejszą sprawą jest to, że ja DZIŚ podjeżdżam na stację i tankuję za 2.03 LPG Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump:
Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
no niby za to już się 2 silniki wymieni... tylko cholera, komu się chce ?
@Fulara a dlaczego mamy wymieniać silniki? Fakt, że Ford zastosował szklanki i tutaj trzeba dbać szczególnie o luzy zaworowe i tylko tyle, a też może się zepsuć bez instalacji LPG, raczej to nie jest argument.
krzysiek47 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 11:48   #14
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,554
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] proponuję zmienić nazwę tematu, żeby poprosić o opinię osoby które jeżdżą Focusami w gazie. Zbierzesz opinie na temat perypetii, będziesz miał łatwiej przy podjęciu decyzji. Oczywiście wszystko można zrzucać na gazowników, ale podejrzewam, że niektóre silniki łatwiej się poddają, a inne trudniej - więc jak Focus jest bardziej wybredny, no to problemów naturalnie będzie więcej.
Jak ktoś ma pecha to każdy silnik jest w stanie na drugi dzień po zakupie wyzionąć ducha albo wymusić naprawy za 50% wartości auta.
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 11:51   #15
DiscoLED
ford::average
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 27-04-2016
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 benzyna/LPG
Rocznik: 2000
Postów: 100
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Cytat:
Napisał krzysiek47 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety kolego, że Ty masz problemy z samochodem, nie świadczy to o tym, że LPG w naszych Fordach nie będzie się sprawdzać, świadczy to tylko o tym, że trafiłeś na złego instalatora, który nie zna się, nie umie wyregulować Twojej instalacji, a może Ty albo On źle dobraliście komponenty do auta. Ludzie chcą oszczędzać jeżdżąc na gazie ale powinno się zacząć oszczędzać po montażu!!!
A jakie chcesz jeszcze widzieć zalety jazdy na gazie???
Nie chcę dodatkowych zalet, chcę mniej wad. Oddałem tylko swój głos w dyskusji, swoje doświadczenia. Absolutnie nie neguję instalacji gazowej w fordzie, jednak ja mam złe doświadczenia. Skądś te negatywne (jak i pozytywne) opinie się biorą i nawet jeśli są 50/50 to strasznie słabo.
DiscoLED jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 12:04   #16
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

choćby w silnikach 1.4\1.6 luzy zaworowe po którymś roku to wymiana szklanek. nie wyobrażam sobie co 30 000 km zrzucać rozrząd żeby to regulować. MASAKRA.

w innych 8v luzy regulowałem płytkami bez zrzucania żadnych wałków
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 21:28   #17
weuek
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Jak nie weźmiesz 2.5T, to daruj sobie fokusa mk2 z silnikiem benzynowym - żaden nie pojedzie tak fajnie jak t-jet.

A poza tym, to buda ma zylion wad. Może fiat ma mniej.
weuek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 21:46   #18
pasiek
ford::specialist
 
Avatar pasiek
 
Imię: Miro
Zarejestrowany: 20-03-2016
Skąd: Düren (Niemcy)
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.2 tdci (175) 222PS/494Nm by Heko
Rocznik: 2010
Postów: 787
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Cytat:
Napisał Zielony34 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bzdura. Silnik wyjdzie taniej wymienić, niż wymiana sprzęgła z dwumasą, turbiną i np wycięciem DPFa...
Tu się nie zgodzę, dwumasa spokojnie powinna wytrzymać ( jak się odpowiednio jeździ) 200+kkm , turbina tak samo że, o wtryskach nawet nie wspomnę. Dlaczego od razu wycinać dpf-a? Jak chodzi normalnie to , mija się to z celem. Nie sądzę że ,taniej wymienić silnik ( nie zmęczony)
__________________
pasiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2017, 22:17   #19
Zielony34
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-04-2010
Model: Daewoo Leganza
Silnik: 2000
Rocznik: 1999
Postów: 21
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Cytat:
Napisał DiscoLED Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kapitalne znaczenie ma prawidłowe wyregulowanie gazu.
DOKŁADNIE. Zawsze można sobie doinstalować aplikację do telefonu i kupić moduł BT do komputera gazu i masz podgląd map na żywo w czasie jazdy, stąd wiesz, jak jest wyregulowana.

Cytat:
Napisał DiscoLED Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
foczka faluje na luzie, czasami gaśnie
a czyściliście krokowca od LPG i zmieniałeś przewody WN?

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jeździłem mondeo 1.8 starym na gazie swego czasu. tragedia. falowanie, pyrchanie, kaszlenie, gaśnięcie silnika na światłach...
jak ktoś zaniedba to nie wina gazu, jak strzelał, to też nie wina gazu, tylko skąpstwa, bo żal było dopłacić 400-500zł do sekwencji...

Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Są silniki bez DPFa, z tanią turbiną i dwumasą
Nie ma czegoś takiego, jak tania turbina i dwumasa do Diesla. Kolega z pracy do Mondeo mk3 w TDCI dał z montażem i wymianą sprzęgła w komplecie 2800zł...

Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ile jesteśmy w stanie zaryzykować Czyli tak jak mówiłem - hazard
bzdura. Jak się dba, tak się ma. Nie demonizujmy LPG, ja mam styczność z tym paliwem od 98r i nie chcę widzieć niczego innego na oczy.

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
choćby w silnikach 1.4\1.6 luzy zaworowe po którymś roku to wymiana szklanek. nie wyobrażam sobie co 30 000 km zrzucać rozrząd żeby to regulować. MASAKRA.

w innych 8v luzy regulowałem płytkami bez zrzucania żadnych wałków
do tego trzeba aż rozrząd zrzucać?! Masakra...

Cytat:
Napisał weuek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak nie weźmiesz 2.5T, to daruj sobie fokusa mk2 z silnikiem benzynowym - żaden nie pojedzie tak fajnie jak t-jet.
Gdybym miał budżet na 2.5T, to brałbym S40\V50, albo T-Jeta 150KM...

Cytat:
Napisał pasiek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tu się nie zgodzę, dwumasa spokojnie powinna wytrzymać ( jak się odpowiednio jeździ) 200+kkm , turbina tak samo że, o wtryskach nawet nie wspomnę. Dlaczego od razu wycinać dpf-a? Jak chodzi normalnie to , mija się to z celem.
ta, a teraz zagwarantuj mi to w używanym samochodzie, bo o tym rozmawiamy... Niestety, kupująć używane auto nigdy nie wiesz do końca na co trafisz.


Chyba sobie jednak Forda odpuszczę, bo o ile gniazda zaworowe to ewidentnie mit, o tyle nie chce mi się babrać z kasacją luzów, czy wymianą szklanek i zrzucaniem rozrządu przy tym... Jednak Fiat 90KM może słaby, ale tam max co pada, to cewka zapłonowa i czasem chlapnie oleju przy wysokich przebiegach...

Temat do zamknięcia. Dzięki wszystkim za opinie.
Zielony34 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2017, 06:35   #20
tiga1916
ford::average
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 07-03-2016
Skąd: Białystok
Model: Focus mk1 Mondeo mk3 2.0 tdci
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 179
Domyślnie Odp: Jak to jest z tymi silnikami?

Na szklanki jest sposób, gdy trzeba już regulować luz to po zdjęciu wałków zakłada się szklanki z regulacją na płytkę, wtedy przy następnej regulacji nic nie trzeba rozbierać. Jeśli ktoś zamierza dużo jeździć jest to chyba sensowne rozwiązanie, i małe koszty następnych regulacji.
tiga1916 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:32.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.