|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-10-2016, 19:00 | #31 |
ford::amateur
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 17-09-2016
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Pb 145 km
Rocznik: 2009
Postów: 5
|
Odp: Po wykasowaniu powraca błąd katalizatora P0420 . Co jest przyczyną ?
Wszystko się udało problem rozwiązany, emulator pomógł:-)
Dzięki! |
11-09-2017, 20:52 | #32 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-11-2015
Skąd: świętokrzyskie
Model: MONDEO MK4 kombi
Silnik: 2,0 (145 KM) PB/LPG
Rocznik: 2008
Postów: 20
|
Odp: błąd P0420 jak usunąć
Witajcie,
Zastosowałem emulator sondy, błąd zaczął znów wyskakiwać. Ktoś podrzuci jakiś pomysł? |
20-03-2018, 15:04 | #33 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 20-03-2018
Skąd: warszawa
Model: Mondeo
Silnik: 1,6 Sigma, benzyna
Rocznik: 2014
Postów: 2
|
Odp: błąd P0420 jak usunąć
Mam MK4 benzyna (2014r 1,6 Sigma). 6 miesięcy temu zapalił się MIL. W ASO komputer powiedział im, że padł katalizator. Wymiana wraz z kolektorem i kompletem sond to koszt u nich około 7,5 tys. Poprosiłem o wyłączenie kontrolki i pojechałem zatankować do pełna PB98. Wtedy zajrzałem sam do silnika i zobaczyłem że osłona nad katem opadła i docisnęła przewody od jednej z sąd do kata (wyglądają jak na fotce, w ASO tego nie wyłapali:-(((...ja podciągnąłem osłonkę i odchyliłem przewody i dalej jeździłem. Kontrolka zapaliła się ponownie po około 400 km. Pali się już przez około 4tys km. Silnik nie ma żadnych objawów w pracy, pali bez zmian, spaliny na mojego nosa tez pachną bez zmian. Mój SDPROG pokazuje napięcia sond jak na fotce i wskazuje błąd P0420 wymieniając jako jedna z przyczyn problem z sondą 2 w rządzie pierwszym). Czy wg. mojej fotki faktycznie to jest sonda nr 2 w rządzie pierwszym i czy mimo niewidocznego uszkodzenia przewodów ona mogła paść? Czy wskazania napięć potwierdzają że to ona padła i po wymianie okaże się że kat jest ok? Dodam, że mojego błędu już nie da się wykasować programem, wg. właściciela o[programowania sdporog najpierw należy usunąć przyczynę a później wykasować błąd z komputera.
|
06-11-2018, 10:59 | #34 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-06-2015
Model: Mondeo Mk4 Liftback
Silnik: 1.6 Ti-VCT (88 kW / 120 HP) + LPG BRC
Rocznik: 2011
Postów: 56
|
Odp: błąd P0420 jak usunąć
Odgrzeję temat - również borykam się z problemem katalizatorów w moim mk4 po lifcie 1.6 120km +LPG. Co chwilę wyskakują na przemian błędy P0420 i P0430, cztery sondy sprawne, katalizator prawdopodobnie nie jest uszkodzony mechanicznie (nie widać ku temu objawów), samochód sprawuje się dobrze, przyspiesza równomiernie, spalanie nie jest kosmiczne. Błędy wyskakują w momencie poruszania się ze stałą prędkością 90-100km/h przez minimum 5 minut.
Ostatnio na przeglądzie LPG został wykonany pomiar spalin, który wyszedł na PB i LPG na granicy dopuszczalności. Polecono mi przegonić maszynę na wyższych obrotach. Ostatnio była ku temu okazja, przejechałem trasę 1500 km. Pierwszego dnia 300 km autostradą ze średnią prędkością 120km/h (ok. 3,5 tyś obrotów, powyżej 3 tyś jest dotrysk benzyny). Błędy się nie pokazały. Kolejne 300 km tego samego dnia przejechane ekspresówkami ze średnią prędkością 100km/h - również brak błędów(!). Myśląc, że układ wydechowy się odpowiednio przedmuchał, następnego dnia dostałem strzała w pysk po wyjechaniu na krajówki, gdzie znów jadąc ze stałą prędkością 90-100km/h po kilkunastu minutach pojawił się check, który został już do końca podróży (pozostała trasa średnio 100km/h, z ewentualnym wyprzedzaniem do max. 140km/h). Spalanie na całej trasie wyniosło 7l LPG i ok. 1l PB, zatem bardzo zadowalający mnie wynik jak na 4 dorosłe osoby + pełen załadunek (opony zimowe, 205/55/r16). Biorąc pod uwagę swoje przemyślenia oraz powyższą sytuację postanowiłem wykonać ostatni desperacki krok, zanim dostanę żółtą kartkę na przeglądzie (spaliny) i będę zmuszony wykonać regenerację katalizatorów - mianowicie WODOROWANIE Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie będę się rozpisywać na ten temat, jest już mnóstwo napisane o tym na różnorakich forach. U mnie jest krótka piłka - albo odetka/przepali/wypali/naprawi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. katalizator i wynik spalin będzie akceptowalny na SKP, albo czeka mnie regeneracja katalizatorów. Może jest to moja fanaberia, ale mając do wyboru wydanie ok. 150 zł (wycena warsztatu zajmującego się carbon cleaning), co stanowi ułamek kosztu regeneracji, wydaje mi się, że warto zaryzykować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nawet jakbym musiał powtarzać tę operację co rok (przy założeniu, prze efekt końcowy będzie zadowalający). Po wykonaniu zabiegu pochwalę się efektami, jeżeli wszystko pójdzie po mojej myśli, wówczas polecę zakład wykonujący wodorowanie na forum. Ostatnio edytowane przez mariotd ; 06-11-2018 o 11:20 |
06-11-2018, 11:06 | #35 |
ford::professional
Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,686
|
Odp: błąd P0420 jak usunąć
Trochę dziwne że błędy dotyczą obu katalizatorów (wogole w tym modelu są dwa?) sprawdzałeś jak wyglądają świece i czy nie ma nieszczelności w wydechu?
|
06-11-2018, 11:15 | #36 | |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-06-2015
Model: Mondeo Mk4 Liftback
Silnik: 1.6 Ti-VCT (88 kW / 120 HP) + LPG BRC
Rocznik: 2011
Postów: 56
|
Odp: błąd P0420 jak usunąć
Cytat:
Istnieje prawdopodobieństwo, że akcja z katem na poważnie zaczęła się przez wypadanie zapłonu (jakieś 9 tyś km temu). Po wystąpieniu problemu wymieniłem świece oraz cewkę (która powodowała wypadanie zapłonu na cylindrze), wszystko wróciło do normy. Prawdopodobnie poszło niedopalone paliwo do kata, które spowodowało jego przepalenie.. Jeżeli wodorowanie nie pomoże, wówczas diagnoza jest prosta - przepalony kat, który po prostu przepuszcza zanieczyszczenia wraz ze spalinami. E: Na zdjęciu powyżej w poście kolegi widać te dwa katalizatory. E2: Oczywiście nie jest tak, że wywala na raz obydwa błędy. Jako potwierdzony błąd zawsze jest naprzemiennie albo P0420 albo P0430, w zależności który wcześniej zostanie potwierdzony po skasowaniu błędu. Codziennie jeżdżę drogą ok. 20 km ze stałą prędkością 100km/h, więc mogę się też codziennie bawić w kasowanie i oczekiwanie na pojawienie się błędu... Ostatnio edytowane przez mariotd ; 06-11-2018 o 11:19 |
|
06-11-2018, 11:17 | #37 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
|
Odp: błąd P0420 jak usunąć
No i pytanie takie jak zawsze, w jaki sposób oceniasz że masz sprawne sondy ?
|
06-11-2018, 11:27 | #38 |
ford::professional
Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,686
|
Odp: błąd P0420 jak usunąć
Na moje, to szkoda pieniędzy na to wodorowanie. Błąd oznacza że katalizator stracił swoje właściwości i żadne przeganianie już nie pomoże. Ew podkładka pod sondy, ale to też nie zawsze pomaga.
|
06-11-2018, 11:30 | #39 | ||
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-06-2015
Model: Mondeo Mk4 Liftback
Silnik: 1.6 Ti-VCT (88 kW / 120 HP) + LPG BRC
Rocznik: 2011
Postów: 56
|
Odp: błąd P0420 jak usunąć
Cytat:
Obecnie w mondeo obie pary pracują w pełnym zakresie, jedynie co to jest zauważalne, że wykresy (na obrotach od jałowych do 3 tyś) na wszystkich sondach są takie same. Z tego, co udało mi się ustalić (głównie fora zagraniczne - czyt. USA i Fordy) to w momencie, gdy sondy przed i za katem mają te same wykresy, wówczas problemem jest katalizator. Jeżeli jedna lub druga sonda (w parze) nie osiąga odpowiedniego V, wówczas sonda jest padnięta. Poprawne działanie jest wówczas, jeżeli pod obciążeniem dana para sond zachowuje się w sposób: Pierwsza sonda przed katem działa sobie w zakresie 0,1 - 0,9 V, druga sonda za katalizatorem utrzymuje się na stałym poziomie ok 0,7 V na pracy silnika pod obciążeniem (nie podam dokładnych wyników, gdyż już tego nie pamiętam). Gdyby coś było nie tak z sondami, wówczas prawdopodobnie odczułbym mocno zmułowacenie samochodu, problem z rozpędzaniem się i osiągnięciem wysokich obrotów, wysokie spalanie... a u mnie wszystko jest w najlepszej normie. Spalanie (LPG): płynna jazda po mieście 9l, na trasie 7l, stojąc tylko w korkach spalanie do 12l. Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez mariotd ; 06-11-2018 o 11:33 |
||
06-11-2018, 11:35 | #40 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
|
Odp: błąd P0420 jak usunąć
Masz błąd tylko jednego kata czy obu ?
Diagnozowanie sond na bazie odczytów z forscana to wróżenie z fusów, zacznijmy od tego że FORD nie udostępnia wartości serwisowych więc wszystkie teorie na temat odczytów są spostrzeżeniami ludzi. Ja postrzegam blondynki za atrakcyjne ty za głupie.... Tak samo można postrzegać odczyty sond. |
|
|
|