|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-08-2017, 17:35 | #21 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-11-2016
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0Pb + LPG
Rocznik: 2007
Postów: 50
|
Odp: 2.0 benzyna żywotność
To zależy jak ciężka nogę masz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
20-08-2017, 17:49 | #22 |
ford::beginner
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 19-08-2017
Skąd: Plewiska
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 flexifuel
Rocznik: 2008
Postów: 9
|
Odp: 2.0 benzyna żywotność
Ja raczej spokojnie 2 małych dzieci zawsze mam na tyle
|
20-08-2017, 18:27 | #23 |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 26-07-2011
Skąd: Piaski
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 192
|
Odp: 2.0 benzyna żywotność
od nogi i pojemności butli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - Mondeo kupiłem już z instalacją, poprzedni właściciel zamontował butlę 55l - ale sporo wystaje ponad poziom podłogi bagażnika. Ja osobiście wolałbym jakąś mniejszą, ale lepiej dopasowaną do wnęki koła.
|
20-08-2017, 19:03 | #24 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-11-2016
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0Pb + LPG
Rocznik: 2007
Postów: 50
|
Odp: 2.0 benzyna żywotność
48L jest idealna jeśli chodzi o wysokość podłogi w połączeniu z niższą wkładką styropianową.
Co do spalania LPG to w trasie przy spokojnej jeździe bierze te 10l/100km, przy dynamiczniejszej (140-150km/h) około 13-14l, a przy prędkościach bliskich Vmax to i ponad 20l potrafi zjeść. W mieście różnie, ja mam ciężką nogę, więc poniżej 15l/100km nie schodzę. |
20-08-2017, 20:02 | #25 |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 05-05-2014
Skąd: Zabrze
Model: Mondeo MK4 Tit S
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2009
Postów: 596
|
Odp: 2.0 benzyna żywotność
Ja mam butlę 55L i podłoga nie wystaje ponad plastikowy rant, jest idealnie równo.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Średnio na jednym tankowaniu robię 400kmGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
20-08-2017, 20:09 | #26 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-11-2009
Skąd: Warszawa
Model: BMW X3 G01
Silnik: 30i (co w BMW oznacza 2 litry;) 252 KM
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
Odp: 2.0 benzyna żywotność
Przejechałem od nowości 120 tys. km i żadnych problemów. Podobno od 100 tys. km zaczyna się branie oleju. Na razie da się zauważyć zmniejszenie poziomu oleju, ale póki co rok od przeglądu do przeglądu przejeżdżam bez dolewania oleju.
Mój ojciec przejechał mk3 z takim samym silnikiem 220 tys. km i problemów też nie było. Nie porównywałbym natomiast benzyny 2.0 z 1.8 bo 1.8 to chyba starsza konstrukcja i zdecydowanie mniej udana. Bump: Cytat:
__________________
__________________ Teraz BMW X3 G01, 2018, 30i i Focus III, 2016, 1.6 Duratec Ti-VCT Kiedyś Mondeo Mk4, 2008, Duratec 2.0 i Focus II, 2005, 2.0 Duratec |
|
23-08-2017, 08:26 | #27 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-10-2010
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MkIV
Silnik: 2,0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 41
|
Odp: 2.0 benzyna żywotność
Brak szóstki? ok źle, wysokie spalanie? też ok.
Natomiast Passat 1,9 tdi ma do setki 12,1 a V-max 188 (mondek 10,1 a V-max 205) więc tutaj coś się dla mnie nie zgadza. Odczuwalnie muł natomiast kiedyś sprawdzałem przyspieszenie z kolegą w mondeo 2,0 TDCI w zakresie od 0 do 180 km/h (doznania za kółkiem diesla dużego lepszego przyspieszenia) jechały prawie idealnie równo (co na chwile diesel wychodził na przód to zaraz zostawał). Natomiast ledwo wyhamował bo hamulce przegrzał ja nie poczułem nic. Mi przy 180 k km nie bierze grama oleju, a na czerwone pole wchodzi dość często. Od nowości zawieszenie nie ruszane zresztą jak cała reszta. (podejrzewam że mała masa benzyny ma na to wpływ) W benzynie nawet jak remont to pewnie o niebo tańszy niż w dieslu. Ja nie mam turbiny, wtryskiwaczy oleju, wysilonego koła dwu masowego dużym momentem DPF-u i wiele innych kosztownych części (co najwyżej cewkę za 100 zł) Dla mnie to był świadomy wybór przy zakupie nowego samochodu szczególnie po przejściach ze skodą w dieslu. |
23-08-2017, 09:10 | #28 |
ford::beginner
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 25-02-2015
Skąd: Lubin
Model: Kuga
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2009
Postów: 39
|
Odp: 2.0 benzyna żywotność
Mój C-max 2.0 2008r. obecnie 212000 tyś. w tym 60tyś. na lpg.Powiem tak ,jak jadę spokojnie bez piłowania nie dolewam nic ale ostatnio w niemczech zrobiłem 3800km w domu sprawdziłem stan oleju i trzymał stan do połowy bagnetu , dolałem około 200ml.Olej 5w30 .A temat przebiegów szwagier ma mondeo 2005r. 2.0 bp z brzebiegiem około 350 000tyś. z Lpg i napewno nie robił żadnego remontu bo się nie opłaca,ruda szaleje.Ja myśle że duże znaczenie ma jakość oleju i jego mymiana .Poczytajcie ile oleju biorą vw 2.0 tsi.
|
23-08-2017, 13:48 | #29 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 13-04-2015
Skąd: Mazowieckie
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2006
Postów: 154
|
Odp: 2.0 benzyna żywotność
Ja kupiłem Focusa z nalotem 113 tys. Teraz mam 142 tys na blacie, kupiłem auto w Berlinie. Czy przebieg prawdziwy czy nie, oleju dolewam między wymianami 0.2 - 0.4 l.
Te silniki są trwałe, tzn trwały jest układ korbowo-tłokowy, poza pierścieniami zgarniającymi, te są trochę za delikatne. Z tego co badałem po forach, to problemem najczęściej jest operator siedzący na fotelu kierowcy. Lanie kiepskiego oleju, zbyt rzadkie wymiany, pałowanie nierozgrzanego silnika (widuję to stosunkowo często na ulicy, dotyczy każdego auta), no i sam olej - Castrol to udający syntetyk shit, lepiej lać coś innego, no i LPG, wyższa temperatura spalania gazu nie służy pierścieniom. Ja na razie jeżdżę autem, porobione mam już trochę rzeczy eksploatacyjnych, jak zacznie brać olej to zrobię te pierścienie, trudno. |