|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-08-2017, 19:05 | #11 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 10-10-2014
Skąd: Gliwice
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 64
|
Odp: Kolejny raz zajechana turbina
Okej jasne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
21-08-2017, 19:09 | #12 |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,978
|
Odp: Kolejny raz zajechana turbina
Wrzuć na PW tel. i się zdzwonimy jak przyjadę.
|
21-08-2017, 19:15 | #13 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 10-10-2014
Skąd: Gliwice
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 64
|
Odp: Kolejny raz zajechana turbina
poszło
|
21-08-2017, 21:15 | #14 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
|
Odp: Kolejny raz zajechana turbina
Oj kolego kto ci to montowal ?
Trzeba zrobić test szczelności dolotu, następnie jeśli będzie w 100% szczelny to trzeba sprawdzić czy mapsensor działa, jeśli działa to trzeba sprawdzić jak doładowanie sterowane jest podczas jazdy w całym zakresie obrotow, następnie przepływka do weryfikacji i dopiero po tych wszystkich operacjach powinieneś dostać auto do jazdy. |
21-08-2017, 22:30 | #16 |
ford::professional
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
|
Odp: Kolejny raz zajechana turbina
Lukaszooo jak się wykonuje "test szczelności dolotu" - sprawdzić dolot to wiem, ale test - pierwsze słyszę.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
22-08-2017, 02:20 | #17 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
|
Odp: Kolejny raz zajechana turbina
Wypinasz dolot jak najbliżej turba i przystawiasz końcówkę zakończona wentylem, w zależności od silnika jeśli po dmuchnieciu ok 2bar nie wszystko odrazu ucieka to słuchowo sprawdzasz czy dolot jest szczelny, jeśli jest taka potrzeba to odpinasz dolot przed kolektorem dolotowym i zaslepiasz układ robiąc szczelna banke praktyka zapożyczona z customowych dużych projektów ale powinna być stosowana po każdej wymianie turbiny.
Zapomniałem jeszcze napisać i ustawieniu sztangi gruszki co jest też bardzo istotne. Ostatnio edytowane przez lukaszooo ; 22-08-2017 o 02:52 |
22-08-2017, 06:54 | #18 | |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 10-10-2014
Skąd: Gliwice
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 64
|
Odp: Kolejny raz zajechana turbina
Cytat:
|
|
22-08-2017, 08:19 | #19 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,458
|
Odp: Kolejny raz zajechana turbina
Mapsensor to prościej mówiąc czujnik ciśnienia doładowania. Program diagnostyczny, wartości mierzone, ciśnienie wymagane ma być mniej więcej podobne do ciśnienia rzeczywistego doladowana podczas pruby dynamicznej. Jeśli cisnienie rzeczywiste jest stale to albo masz cały czas tryb awaryjny albo uwalony mapsensor.
Wymieniać potrafi każdy, naprawić garstka. Spotkałem się z przypadkiem wymiany sterownika silnika i wiązki silnika z powodu uszkodzonego zaworu sterującego podciśnieniem turba który kosztuje 100zl. Ostatnio edytowane przez lukaszooo ; 22-08-2017 o 08:23 |
22-08-2017, 08:23 | #20 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 10-10-2014
Skąd: Gliwice
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 64
|
Odp: Kolejny raz zajechana turbina
Byłem właśnie u "speca" od turbo, i mówi, że to przez odmę. Olej dostaje się do turbo, i przez to też właśnie olej cieknie na rurach od intercoolera.
|