|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-07-2017, 15:48 | #911 |
ford::specialist
Imię: Miro
Zarejestrowany: 20-03-2016
Skąd: Düren (Niemcy)
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.2 tdci (175) 222PS/494Nm by Heko
Rocznik: 2010
Postów: 787
|
Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
Ja zawsze tak mam jak jestem 200m od pracy rano.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
__________________
|
15-07-2017, 15:58 | #912 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
Bo najczesciej wypalanie sie wlacza jak sie poluzuje silnikowi (oczywiscie jesli sa spelnione inne podminki). A jak silnik jest pod obciazeniem do zwleka ile moze
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 |
15-07-2017, 17:28 | #913 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
|
Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
Cytat:
__________________
Moje mody w mk5:Elektryczna klapa +"machanie nogą",BLIS,Webasto,Kamera tylna i przednia,Aktywne Zawieszenie,Active Park Assist,Premium Sound,ACC,Sync1->Sync2->Sync3,Fotele grzane/wentylowane z masażem,Elektryczna kolumna kierownicza,Active Noise Control |
|
16-07-2017, 00:21 | #914 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 264
|
Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
Cytat:
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka |
|
16-07-2017, 07:47 | #915 |
ford::advanced
Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 30-03-2016
Skąd: Nowy Sącz
Model: S-Max
Silnik: 2.0 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 218
|
Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
Może mi ktoś z szanownych kolegów podpowiedzieć gdzie szukać informacji o wypalaniu DPF w esiu przedliftowym, nigdzie nie mogę znaleźć tematu.
Znalazłem tylko że przekaźnika u mnie nie ma i trzeba przechwycić ramkę po canbus i nie mogę nic na temat znaleźć. Wielkie dzięki za pomoc. Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka |
16-07-2017, 10:10 | #916 | |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
Cytat:
Tzn przegonic auto raz za jakis czas jest dobrze ale nie ma to zwiazku z DPF.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 |
|
16-07-2017, 10:48 | #917 |
ford::advanced
Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 30-03-2016
Skąd: Nowy Sącz
Model: S-Max
Silnik: 2.0 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 218
|
Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
Prawda prawda. Silnik lubi zbierać się na obroty do tego został stworzony.
Do tej pory się mówi że dobrze jest auto przegonić i podkreśle jak kolega wyżej że nie mowa tu o DPF. Oczyszcza/osusza się tlumik, katalizator. Wtryski lepiej pracują,. Turbina jest konkretnie smarowana, szczególnie turbina ze zmienną geometria, dzięki zmiennemu obciążeniu ten mechanizm pracuje i nie ma z nim problemow. Można by tak wymieniać wiele rzeczy ale sami wiecie że silnik w trasie chodzi jak zeletka a w mieście mułowato. Dobrze jest regularnie autko przegonić i dpfowi to nie zaszkodzi nawet jeśli się nie zacznie wypalać DPF to sadza w naturalny sposób pod wysoka temperatura się wypala zwłaszcza katalizator pożyje dłużej, tłumiki osuszone zawsze podychaja więcej. Nie pisze o katowaniu auta a o jeździe bardziej dynamicznej powyżej 2500 tysiąca byle nie testować na zimnym silniku takiego przeganiania bo uszczelkę z pod głowicy może przedmuchać i wydatek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka |
18-08-2017, 14:42 | #918 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-07-2008
Model: Mondeo
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 34
|
Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
Witam! Od kupienia uzywanego 1.6 TDCI DPF wypalal sie systematycznie a wskazania odczytane na forscan dpf LOAD i dpf SOOT zmienialy sie prawidlowo. Od dwuch lat tylko zmienial sie dpf SOOT w zakresie od 20 do 85 %, a dpf LOAD jest caly czas bez zmian 0%. Ostatnio tuz po wypaleniu DPF podłączyłem forscan i jakie bylo me zdziwienie wskaznik dpf SOOT 0%. Mam pytanie do znawcow. Czy jest sie czym przejmowac?. Nadmienie ze dpf wypala sie systematycznie, a wskaznik roznicy cisnienia po wypalaniu jest ok od 0 do 4kPA przy 3000 obr. Pozdrawiam wszystkich.
|
18-08-2017, 14:52 | #919 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 264
|
Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
Ja juz się wyleczylem z zajmowania się dpf. Jak działa to jeździj i tyle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Szkoda czasu na to. Pilnuję tylko, żeby na postoju nie przerwać wypalania - patrzę na chwilowe zużycie paliwa.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka |
18-08-2017, 20:28 | #920 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-02-2016
Skąd: Podkarpacie
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 91
|
Odp: Jak jeździć z DPF? Kontrolka wypalania?
Ja niestety już musiałem się pozbyć DPF.
Nie miałem z nim żadnego problemu według forscan wypalał się co około 600km i nagle przy przebiegu 240tys jadę sobie a tu komunikat o przeciążeniu filtra i check. Najlepsze jest to że śmigam głównie długie trasy a w czasie gdy padł najkrótszy mój odcinek to jakieś 250km, pomimo to padł a miał dogodne warunki do wypalenia. Oddałem do warsztatu że możne go jeszcze uratują ale sprawdzili i stwierdzili że poziom nasycenia sadzą jest tak duży że w zasadzie regeneracji nie podejmują się chyba że zrzekam się jakiejkolwiek gwarancji. Nawet jak się wypala odpowiednio ten filtr to zawsze zostaje trochę sadzy po każdym wypaleniu i po pewnym przebiegu nic nie da już dbanie o niego bo i tak się zapcha. Co do wskazań w forscan też mam wątpliwości czy oby na pewno wypalał się co 600km a nie częściej, wydaję mi się że wypalał się częściej a program pokazywał błędnie i dlatego nie zauważyłem że jego czas dobiega końca. |