Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-06-2017, 17:00   #621
lukas_ko
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał ccLot Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Passat 2,0 tdi może mieć 240 km....
Nie może mieć tylko najnowszy model Pasata w najmocniejszej wersji ma fabrycznie 2.0 240 KM w tym są dwie turbosprężarki
Nowy Ford Mondeo Tdci 2.0 ma 210 KM

__________________
Hm

Ostatnio edytowane przez lukas_ko ; 10-06-2017 o 17:38
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2017, 19:44   #622
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał lukas_ko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dodatkowo myślę Wojtek, że mimo wszystko długotrwała jazda z wysokimi obrotami silnika też nie jest do końca dobra
Ja tylko chciałem powiedzieć, że długotrwała jazda z dużą prędkością jest bardziej bezpieczna dla silnika diesla CR jeżeli jedzie się wtedy z większymi obrotami i mniejszym momentem, niż kiedy jedzie się z dużym momentem i mniejszymi obrotami.
Szósty bieg w samochodzie typu dostawczy van służy do ekonomicznej jazdy szosowej, a nie do przypieprzania na maksa z pedałem w podłodze.

A długotrwała jazda z dużymi prędkościami nie jest dobra... przy każdych obrotach.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 10-06-2017 o 22:00
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2017, 20:54   #623
Desper82
ford::beginner
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford Transit Custom - służbowy ;)
Silnik: 2.0 TDCi (blue)
Rocznik: 2016
Postów: 31
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Panowie, co to za pitolenie? Że niby nie można jechać nowoczesnym autem z prędkością obrotową 2,5krpm, bo to zniszczy silnik? Co to za bzdura?
Desper82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2017, 21:39   #624
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał Desper82 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie, co to za pitolenie? Że niby nie można jechać nowoczesnym autem z prędkością obrotową 2,5krpm, bo to zniszczy silnik? Co to za bzdura?
Postaraj się czytać teksty ze zrozumieniem, zwłaszcza pod kątem argumentów merytorycznych (technicznych). Można jechać z takimi obrotami godzinami, ale nie z pedałem w podłodze, aby auto pojechało ile tylko wyda. Jeżeli ktoś chce pojechać tyle, ile auto wyda, musi pojechać z obrotami mocy maksymalnej, a nie momentu maksymalnego - to chyba nie jest ciężko zrozumieć? A w tym aucie to na pewno nie na szóstym biegu, bo te silniki (Puma 2,2 tdci) osiągają moc maksymalną przy obrotach około 3.700-3.900.
Obroty rzędu 2.200-2.500 są bardzo korzystne dla trwałości silnika, ale są one jednocześnie obrotami bliskimi największego momentu, a więc i największej dawki wtrysku (przy jeździe na maksimum osiągów). Dopiero nieco powyżej 3.000 obrotów zanika wtrysk wielofazowy, jest już tylko wtrysk pojedynczy.
Czyli jeżeli ktoś przy obrotach rzędu 2.200-2.500 trzyma stale pedał gazu w podłodze i silnik się nie rozpędza wyżej, to obciąża tłok i układ korbowy największymi możliwymi siłami, a także denko tłoka cieplnie. Więc twierdzę, że w takiej sytuacji (tzn. przy ostrej, długotrwałej jeździe) korzystniejszym rozwiązaniem dla trwałości jest kręcenie silnika wyżej, na niższym biegu - obroty będą wyższe, zbliżone do obrotów mocy maksymalnej, jednocześnie obciążenie układu korbowo-tłokowego będzie mniejsze.

Cała dyskusja zaczęła się od katastrofalnej awaryjności tłoków silników Puma 2,2 tdci, jej przyczyn i tego dotyczy.
Ale nawet vany z tymi silnikami robią przebiegi rzędu 1 mln km, tyle że... z ogranicznikiem prędkości.

Jak będą sprawować się pod tym względem nowowprowadzone silniki Panther 2,0 EcoBlue - można mieć nadzieję, że zupełnie inaczej, zwłaszcza że Ford planuje docelowo podniesienie osiąganej mocy z tej konstrukcji do 240 KM.
Tym nie mniej ogólny opis obciążenia doładowanego silnika diesla w funkcji obrotów - przecież - pozostaje aktualny.
Na tym zakończę już swoje wywody...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-06-2017 o 13:55
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2017, 17:49   #625
Cairo
ford::amateur
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 01-05-2013
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008
Postów: 4
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Hello!
Jako ze watek w głównej mierze toczy sie na temat wypalonych tłoków dopisze swoje 3 grosze. W 2012 roku kupiłem Transita MK7 z 2008r. Silnik 2.2 110KM. przebieg 100% pewny 144tys km. Kupiłem go z firmy serwisowej ktora posiadala dwa identyczne Transity, drugi miał wtedy przebieg 160tys km i byl juz robiony silnik po wypalonej dziurze w tłoku. Ja raczej używam samochodu lokalnie na własne potrzeby. Nie mam firmy transportowej. Auto w moich rękach zrobiło jedna trasę na południe niemiec, kilkanascie tras po polskich autostradach, jedna trasa do anglii (pożyczyłem znajomemu).
Kilka miesięcy temu (kilkaset km po powrocie z trasy na wyspy) przy przebiegu 210tys km wypaliło dziurę w tłoku na czwartym cylindrze a na drugim juz pojawiły sie pęknięcia. Silnik naprawiłem, w sumie nie drogo zobaczmy jak pochodzi. Nie sprawdzałem wtryskow, powiedzcie mi czy sa jakieś objawy zające znać ze wtryski leja?

Z ciekawostek, firma od której kupiłem mojego Transita, po jego sprzedaży kupili Sprintery i użytkowali je przez okres leasingu 3 lata ale nie byli zadowoleni i dwa lata temu kupili nowe Transity 2.2 155KM. Wczoraj sie dowiedziałem ze w jednym z nich przy 99tys km również wypalilo dziurę w tłoku.
Cairo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2017, 17:57   #626
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał Cairo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
powiedzcie mi czy sa jakieś objawy dające znać ze wtryski leja?
Tak, są:
Cytat:
Napisał Cairo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przy przebiegu 210tys km wypaliło dziurę w tłoku na czwartym cylindrze a na drugim juz pojawiły sie pęknięcia.
Kiedyś stary doświadczony pompiarz powiedział tak: nie ma wtryskiwaczy które nie leją po 100 tysiącach kilometrów. Pytanie tylko jak bardzo. Zjawisko lania nie jest dwubiegunowe: leje lub nie leje. Narasta stopniowo, w jednym silniku, mocno wysilonym, o dużej mocy CR lekko lejący wtryskiwacz może być już niebezpieczny przy ostrej, długotrwałej jeździe, a w starym wolnossącym 2,5D podobnie lejący wtryskiwacz przejedzie spokojnie jeszcze 200kkm.
Jeżeli silnik przy depnięciu stale postukuje, ale kierowca tego nie słyszy i grzeje w ostro trasie - to znaczy, że nie wie, że wtryskiwacze już leją. Mogą być inne przyczyny, ale jeżeli silnik postukuje, warto oddać wtryskiwacze do sprawdzenia.
Podczas utrzymywania stałej prędkości silnik diesla o prawidłowej temperaturze nie może stukać.
Także gęsty czarny dym przy stałej prędkości powinien być znakiem ostrzegawczym.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 18-06-2017 o 18:50
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2017, 18:02   #627
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Transit fabrycznie ma miejsce na ucho holownicze tylko z przodu ? Chodzi oczywiście o podwozie z kontenerem, popełniliśmy ten błąd, że nie zamówiliśmy z hakiem holowniczym. A z tyłu nie widzę ucha na stałe, ani gwintu na ucho wkręcane.
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2017, 18:47   #628
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Cytat:
Napisał Lukasz2525 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Transit fabrycznie ma miejsce na ucho holownicze tylko z przodu ? Chodzi oczywiście o podwozie z kontenerem, popełniliśmy ten błąd, że nie zamówiliśmy z hakiem holowniczym. A z tyłu nie widzę ucha na stałe, ani gwintu na ucho wkręcane.
Furgon ma ucho pod belką po lewej stronie
tomaszjan31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2017, 19:17   #629
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Nie mam przy sobie auta, ale mam na telefonie zdjęcia podwozia i nie widzę tam nic takiego. Zresztą u nas nie ma belki, bo jest tył napęd i most, a poza tym to od mostu do końca zabudowy mamy około 2 metrów, więc linka szorowałaby od lewej do prawej po tylnej belce przeciwnajazdowej i lampach, a holowane auto byłoby bardzo blisko, bo 2 metry linki byłyby pod zabudową. Wydaje mi się, że widziałeś albo w starym Transicie albo w innych markach, że ucho było na belce przeciwnajazdowej na samym końcu i przykręcone przez nią bezpośrednio do ramy/podłużnicy. Będziemy musieli albo wyspawać sobie ładne ucho do przykręcania na śruby trzymające belkę albo założyć hak. Nie chodzi tu o holowanie samochodów czy coś, bo od tego są lawety, tylko do targania jakichś rzeczy po naszym placu/parkingu, czasami trzeba coś wytargać, jakiś kamień, drzewo, pociągnąć jakiś wózek. W poprzednim Sprinterze też nie było i łapaliśmy za gruby stalowy kontener, tu już jest delikatna zabudowa z tworzywa. Szkoda że takiej głupoty jak ucho holownicze nie ma standardzie, ostatnio ciągnąłem pare metrów auto za tylną belkę, ale jest ona dość licha.
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2017, 19:08   #630
tomoking
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-09-2012
Model: ST220 Mk.3
Silnik: 3,0 V6
Rocznik: 2004
Postów: 3
Domyślnie Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???

Witam,
posiadam kampera na podwoziu Transita z nowym 2.0 TDCI Euro 6 z AdBlue o mozy 170KM ..... przejechalem 5800 km . Wszystko OK, auto jedzie super, spalanie srednie 10,5 litra . Dynamika zadawalajaca. Jedyny problem mam ze zuzyciem AdBlue .... przypuszczam, ze auto dostalem z pelnym zbiornikiem AdBlue, po 3000 km pojawil sie komunikat ze za 2400 AdBlue sie skonczy , po kolejnych 500 km pojawil sie komunikat ze zostalo mi 500 km , dolalem 15 litrow , przy przebiegu 5200 pojawil sie komunikat, ze zostalo mi 2400 kn ale po przejechaniu 350 km pojawilo sie, ze zostalo 500 km ...dolalem wiec kolejne 10L . Wychodzi na to, ze auto zuzylo ok 35 L Adblu na niecale 6 tys km ..... to bardzo duzo .... jakie macie zuzycie z tym silnikiem ? Kamper ma okolo 3500 kg caly czas ...
tomoking jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.