|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-06-2017, 17:00 | #621 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Nowy Ford Mondeo Tdci 2.0 ma 210 KM
__________________
Hm Ostatnio edytowane przez lukas_ko ; 10-06-2017 o 17:38 |
|
10-06-2017, 19:44 | #622 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Szósty bieg w samochodzie typu dostawczy van służy do ekonomicznej jazdy szosowej, a nie do przypieprzania na maksa z pedałem w podłodze. A długotrwała jazda z dużymi prędkościami nie jest dobra... przy każdych obrotach.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 10-06-2017 o 22:00 |
|
10-06-2017, 20:54 | #623 |
ford::beginner
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-10-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford Transit Custom - służbowy ;)
Silnik: 2.0 TDCi (blue)
Rocznik: 2016
Postów: 31
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Panowie, co to za pitolenie? Że niby nie można jechać nowoczesnym autem z prędkością obrotową 2,5krpm, bo to zniszczy silnik? Co to za bzdura?
|
10-06-2017, 21:39 | #624 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Obroty rzędu 2.200-2.500 są bardzo korzystne dla trwałości silnika, ale są one jednocześnie obrotami bliskimi największego momentu, a więc i największej dawki wtrysku (przy jeździe na maksimum osiągów). Dopiero nieco powyżej 3.000 obrotów zanika wtrysk wielofazowy, jest już tylko wtrysk pojedynczy. Czyli jeżeli ktoś przy obrotach rzędu 2.200-2.500 trzyma stale pedał gazu w podłodze i silnik się nie rozpędza wyżej, to obciąża tłok i układ korbowy największymi możliwymi siłami, a także denko tłoka cieplnie. Więc twierdzę, że w takiej sytuacji (tzn. przy ostrej, długotrwałej jeździe) korzystniejszym rozwiązaniem dla trwałości jest kręcenie silnika wyżej, na niższym biegu - obroty będą wyższe, zbliżone do obrotów mocy maksymalnej, jednocześnie obciążenie układu korbowo-tłokowego będzie mniejsze. Cała dyskusja zaczęła się od katastrofalnej awaryjności tłoków silników Puma 2,2 tdci, jej przyczyn i tego dotyczy. Ale nawet vany z tymi silnikami robią przebiegi rzędu 1 mln km, tyle że... z ogranicznikiem prędkości. Jak będą sprawować się pod tym względem nowowprowadzone silniki Panther 2,0 EcoBlue - można mieć nadzieję, że zupełnie inaczej, zwłaszcza że Ford planuje docelowo podniesienie osiąganej mocy z tej konstrukcji do 240 KM. Tym nie mniej ogólny opis obciążenia doładowanego silnika diesla w funkcji obrotów - przecież - pozostaje aktualny. Na tym zakończę już swoje wywody...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-06-2017 o 13:55 |
|
18-06-2017, 17:49 | #625 |
ford::amateur
Imię: Michał
Zarejestrowany: 01-05-2013
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008
Postów: 4
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Hello!
Jako ze watek w głównej mierze toczy sie na temat wypalonych tłoków dopisze swoje 3 grosze. W 2012 roku kupiłem Transita MK7 z 2008r. Silnik 2.2 110KM. przebieg 100% pewny 144tys km. Kupiłem go z firmy serwisowej ktora posiadala dwa identyczne Transity, drugi miał wtedy przebieg 160tys km i byl juz robiony silnik po wypalonej dziurze w tłoku. Ja raczej używam samochodu lokalnie na własne potrzeby. Nie mam firmy transportowej. Auto w moich rękach zrobiło jedna trasę na południe niemiec, kilkanascie tras po polskich autostradach, jedna trasa do anglii (pożyczyłem znajomemu). Kilka miesięcy temu (kilkaset km po powrocie z trasy na wyspy) przy przebiegu 210tys km wypaliło dziurę w tłoku na czwartym cylindrze a na drugim juz pojawiły sie pęknięcia. Silnik naprawiłem, w sumie nie drogo zobaczmy jak pochodzi. Nie sprawdzałem wtryskow, powiedzcie mi czy sa jakieś objawy zające znać ze wtryski leja? Z ciekawostek, firma od której kupiłem mojego Transita, po jego sprzedaży kupili Sprintery i użytkowali je przez okres leasingu 3 lata ale nie byli zadowoleni i dwa lata temu kupili nowe Transity 2.2 155KM. Wczoraj sie dowiedziałem ze w jednym z nich przy 99tys km również wypalilo dziurę w tłoku. |
18-06-2017, 17:57 | #626 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Cytat:
Jeżeli silnik przy depnięciu stale postukuje, ale kierowca tego nie słyszy i grzeje w ostro trasie - to znaczy, że nie wie, że wtryskiwacze już leją. Mogą być inne przyczyny, ale jeżeli silnik postukuje, warto oddać wtryskiwacze do sprawdzenia. Podczas utrzymywania stałej prędkości silnik diesla o prawidłowej temperaturze nie może stukać. Także gęsty czarny dym przy stałej prędkości powinien być znakiem ostrzegawczym.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 18-06-2017 o 18:50 |
||
06-07-2017, 18:02 | #627 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Transit fabrycznie ma miejsce na ucho holownicze tylko z przodu ? Chodzi oczywiście o podwozie z kontenerem, popełniliśmy ten błąd, że nie zamówiliśmy z hakiem holowniczym. A z tyłu nie widzę ucha na stałe, ani gwintu na ucho wkręcane.
|
06-07-2017, 18:47 | #628 | |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
|
|
06-07-2017, 19:17 | #629 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Nie mam przy sobie auta, ale mam na telefonie zdjęcia podwozia i nie widzę tam nic takiego. Zresztą u nas nie ma belki, bo jest tył napęd i most, a poza tym to od mostu do końca zabudowy mamy około 2 metrów, więc linka szorowałaby od lewej do prawej po tylnej belce przeciwnajazdowej i lampach, a holowane auto byłoby bardzo blisko, bo 2 metry linki byłyby pod zabudową. Wydaje mi się, że widziałeś albo w starym Transicie albo w innych markach, że ucho było na belce przeciwnajazdowej na samym końcu i przykręcone przez nią bezpośrednio do ramy/podłużnicy. Będziemy musieli albo wyspawać sobie ładne ucho do przykręcania na śruby trzymające belkę albo założyć hak. Nie chodzi tu o holowanie samochodów czy coś, bo od tego są lawety, tylko do targania jakichś rzeczy po naszym placu/parkingu, czasami trzeba coś wytargać, jakiś kamień, drzewo, pociągnąć jakiś wózek. W poprzednim Sprinterze też nie było i łapaliśmy za gruby stalowy kontener, tu już jest delikatna zabudowa z tworzywa. Szkoda że takiej głupoty jak ucho holownicze nie ma standardzie, ostatnio ciągnąłem pare metrów auto za tylną belkę, ale jest ona dość licha.
|
08-07-2017, 19:08 | #630 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-09-2012
Model: ST220 Mk.3
Silnik: 3,0 V6
Rocznik: 2004
Postów: 3
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Witam,
posiadam kampera na podwoziu Transita z nowym 2.0 TDCI Euro 6 z AdBlue o mozy 170KM ..... przejechalem 5800 km . Wszystko OK, auto jedzie super, spalanie srednie 10,5 litra . Dynamika zadawalajaca. Jedyny problem mam ze zuzyciem AdBlue .... przypuszczam, ze auto dostalem z pelnym zbiornikiem AdBlue, po 3000 km pojawil sie komunikat ze za 2400 AdBlue sie skonczy , po kolejnych 500 km pojawil sie komunikat ze zostalo mi 500 km , dolalem 15 litrow , przy przebiegu 5200 pojawil sie komunikat, ze zostalo mi 2400 kn ale po przejechaniu 350 km pojawilo sie, ze zostalo 500 km ...dolalem wiec kolejne 10L . Wychodzi na to, ze auto zuzylo ok 35 L Adblu na niecale 6 tys km ..... to bardzo duzo .... jakie macie zuzycie z tym silnikiem ? Kamper ma okolo 3500 kg caly czas ... |