Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-06-2017, 06:50   #21
Hooch180
ford::professional
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 05-03-2017
Skąd: Gliwice
Model: Ford Mustang GT 2019 EU
Silnik: 5.0L TiVCT Coyote (450KM)
Rocznik: 2019
Postów: 1,165
Domyślnie Odp: Zmiana biegów

To moje pierwsze auto z dwu masą. Ale z tego co widzę to chyba dobrze go traktuję bo (na benzynie) jeżdżę tak 2200 - 2500 po mieście. Mnie też uczono, że lepiej mieć trochę wyższe obroty. Silnik i podzespoły się nie męczą. A spalanie wcale nie jest większe niż jazda z mocniej otwartą przepustnicą na mniejszych obrotach. A i dynamiczniej można jeździć, co jest niezbędne do sprawnego poruszania się po mieście.

Hooch180 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2017, 09:15   #22
Fiestaczek
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-12-2015
Skąd: Ruda Śląska
Model: Focus MK3 Titanium, Kuga 3 PHEV ST Line X
Silnik: 1.6 EcoBoost 182PS, PHEV
Rocznik: 2011, 2020
Postów: 110
Domyślnie Odp: Zmiana biegów

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co innego zmienic bieg kiedy wiesz ze zaraz bedziesz podjezdzal pod gore, a co innego toczenie sie na szostym biegu przy predkosci 60km/h. Silnika nie sadze zebys zarznal, co innego dwumase czy poduszki.
A co się dzieje przy niskich obrotach z mieszanką? Jaki % ulega spaleniu w odpowiedniej temperaturze? Jakie siły są przenoszone na wał napędowy? I którędy? Jakie ciśnienia kopią po uszczelkach?

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
OK.. jestes w stanie zarznac kiedy po zmianie na wyzszy bieg nie zwracasz uwagi na to, jak zachowuje sie auto przy poszczegolnych obciazeniach/akcjach ktore chcesz wykonac.
Oczywista oczywistość, niemniej jednak mój Foks często sugeruje zmianę biegu na wyższy już przy 1,2k kiedy słychać, że silnik jeszcze "nie ciągnie".

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przypominam, ze zielona strzalka "sugeruje", a nie nakazuje kiedy zmienic bieg w celu oszczednosci paliwa przy jezdzie ekonomicznej. Najprostszym przykladem dobrego uzycia sugerowania zmiany biegow jest wtedy, kiedy i tak sie "toczymy" po rownej plaskiej nawierzchni przy predkosci 60km/h i mamy wrzucony czwarty bieg. System poprawnie wskaze zeby wrzucic na biegi wyzsze. I nie zarznie to silnika.
Owszem, nie zarżnie, ale jak już napisałem wyżej, zwykle te sugestie są ciut chybione.

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oczywiscie nie robimy takiego manewru ze skrzynia biegow, aby potem przy tej predkosci deptac pedal gazu do dechy, bo zabieramy sie za wyprzedzanie, i tak samo nie probujemy tak auta rozpedzic, tylko wczesniej robimy redukcje, i tak samo nie robimy tak - jak wiemy ze za chwile bedzie wzniesienie lub kawalek drogi na ktorym ten piaty/szosty bieg nie ma sensu.
Nigdzie nie piszę, że trzeba zmieniać jak Ford sobie życzy, a jedynie że robienie tego ( Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. "tego" ) zgodnie z poleceniami może zdecydowanie skrócić żywotność silnika.

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z rozwaga ludzie... z rozwaga... A nie zarzniecie silnika.... A Ford sobie moze zyczyc. Kwestia czy uzytkownik ma poukladane w glowie.

P.S. I jak wspomnialem - jest to system jak kazdy inny. Jest systemem i tyle. Jednak nie widze problemow, zeby w momencie jak mi sie zapali zielona cyferka z kolejnym numerem biegu, to nie wykorzystac zeby sobie na ten bieg wrzucic, bo uznaje to za wskaznik typu "nie musisz ciagnac na czworce i robic lejka w baku, mozesz wrzucic na piatke i lej bedzie mniejszy"
Ja jeżdżę "na wyczucie" :-) Czuć po prostu kiedy za mało, kiedy za dużo, kiedy zmienić...
Fiestaczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2017, 10:55   #23
Piotrek1982
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-08-2007
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2013
Postów: 65
Domyślnie Odp: Zmiana biegów

U mnie automat zmienia biegi już przy ok 1,7k - 1,8k i strasznie ciężko mi się jest do tego przyzwyczaić. Skrzynią manualną bym go kręcił wyżej, chociaż to diesel ale mimo wszystko, uważam że za wcześnie zmienia biegi.
Piotrek1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2017, 13:01   #24
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,374
Domyślnie Odp: Zmiana biegów

W dieslu nie spodziewalbym sie zeby mi przy delikatnej jezdzie (i bez potrzeby wiekszego momentu obrotowego) automat trzymal wyzsze obroty.
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-06-2017, 20:25   #25
Gunner
ford::beginner
 
Avatar Gunner
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 31-03-2017
Skąd: Kórnik
Model: MK3
Silnik: 1.6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 23
Domyślnie Odp: Zmiana biegów

W większości samochodach po zmianie biegu na wyższy, powinno być nie mniej niż 1500obr.
I tyle w temacie, reszta to są jakieś wymysły zwolenników i przeciwników
Gunner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2017, 06:28   #26
daaro
ford::advanced
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Italy -Jasło
Model: Focus sw mk3
Silnik: 1,6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 405
Domyślnie Odp: Zmiana biegów

Rozumiem że kto pyta nie błądzi-ok.
Ale kiedy mam biegi zmieniać i przy jakich obrotach to tu bym się troche wstydził pytać.
Śmieszne troche.
Może by tak zapytać instruktora z nauki jazdy?
Jak kogoś obraziłem to przepraszam
daaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2017, 08:02   #27
Gregstar28
ford::beginner
 
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 23-01-2017
Skąd: Mielec
Model: Focus
Silnik: 1,6 tdci 115km
Rocznik: 2014
Postów: 28
Domyślnie Odp: Zmiana biegów

Najgorzej jest z dwójki a trójkę. Strasznie wysoko trzeba kręcić.
Gregstar28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2017, 08:42   #28
raptorf22
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-03-2016
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus Mk.III kombi
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM (upgrade z 95)
Rocznik: 2011
Postów: 148
Domyślnie Odp: Zmiana biegów

Panowie ja jeżdżę w taki sposób że biegi zmieniam na wyższe przy ok.2300 obr/min i jazda najczęściej 1800-2200 obr/min, chyba że autostrada to wtedy przy 140 km/h mamy 2500 obr/min.

Spalanie 4.6 l/ 100 km przy 130km/h to przy delikatnym rozpędzaniu chyba i prędkość 130 km/h dość okazjonalnie z przewagą 100 km/h.
Potrafię zejść nawet do 3,9 l/100 ale w trybie emeryckim 6-tka i 90 km/h, średnia u mnie w trybie prawie miejskim to 5.5 l/100.
Aha czy pod górkę redukujecie czy raczej przyspieszacie?
raptorf22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2017, 09:07   #29
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,374
Domyślnie Odp: Zmiana biegów

Boże co ja czytam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Słuchajcie - ja rozumiem, jeśli auto miałoby błędy, sterownik by szalał a komputer wskazywałby jakieś brednie i dlatego mogą być problemy np. z falującymi obrotami czy źle ustawionym wtryskiem, ale mam wrażenie że wątek tutaj to kwestia "a jak wiozę ciocię na siedzeniu z tyłu, ale po lewej stronie, to mam zmieniać z czwórki na piątkę przy 2300 obrotów czy przy 2500?". A potem po takiej dyskusji na forum na desce rozdzielczej zamiast sobie przyczepić jakiś zapach, to poprzyklejane karteczki samoprzylepne z rozpiską obrotów w stosunku do aktualnego biegu.

Ludzie - jeździjcie autem. I tyle... wystarczy nim jeździć.
A jak auta nie czujecie, to nie wnikajcie jakie obroty na jakim biegu. Auto to nie łazik marsjański w którym źle dobrane jednostki lub pomyłka w obliczeniach będą was kosztować miliony. To tylko auto - które się czuje podczas jazdy. I to "wyczucie" nie powstanie z tego, że przeczytacie instrukcję, forum, czy po pogadankach przy piwku. Nie.. wyczucie powstaje z doświadczenia, doświadczenia płynącego z jazdy.
Więc wsiadać za kółko i nie rozwodzić się nad cyferkami....
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-06-2017, 10:32   #30
daaro
ford::advanced
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Italy -Jasło
Model: Focus sw mk3
Silnik: 1,6 tdci 115
Rocznik: 2011
Postów: 405
Domyślnie Odp: Zmiana biegów

I to jest odpowiedz.
Brawo.
...i nie patrzeć na obrotomierz lecz na droge��
daaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.