|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-06-2017, 06:52 | #601 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-02-2010
Skąd: Warszawa
Model: Edge
Silnik: 2,0 238 KM
Rocznik: 2019
Postów: 45
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Witam
Obiecałem się wypowiedzieć po odbiorze Transitów z nowym silnikiem. Jeden przód napęd kontener/kabina sypialna/winda. Drugi najdłuższy L5-tył napęd/kabina sypialna/winda. Po odbiorze w obydwu przy przebiegu 450 km wyskoczyła usterka silnika, ale auta normalnie jeździły. Wymiana w obydwu wtrysków. Sprawa znana w Fordzie, wyszła wadliwa seria wtrysków Continentala. Auta zrobiły przez jeden miesiąc maj, jedno 18 tys km. Drugi 16 tys. km. Silnik 2,0 chyba jeden z najlepszych jakie Ford zrobił pod względem dynamiki i ekonomiki. Mocny od samego dołu obrotów , super elastyczny i niskie spalanie. Kontener spala 9,5/10,5 L. L5-długi cięki-10,5/11,5 L. jazda 95/100 km/h. Wychodzi średnio około 2/2,5 L mniej na 100 km od starego silnika. Silnik naprawdę dzieli przepaść między starym 2,2 a nowym 2,0. Zobaczymy co będzie dalej, mam nadzieję że starych problemów z Tłokami nie będzie. |
04-06-2017, 14:49 | #602 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
U nas drugi raz w serwisie, odebrany z jednego aso przy 2944 km, zaraz zapaliły się te same błędy, przy 2998 km zostawiony w drugim aso Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . W obydwóch ta sama diagnoza, trzeci wtryskiwacz, podobno wymieniony w pierwszym aso. Najpierw stało 5 tygodni, teraz miało 6, bo skończyły się wtryskiwacze, idą do produkcji i wszyscy czekają. Po postraszeniu kosztem wynajmu auta i ratą leasingu, wtryskiwacz znalazł się na jutro i zobaczymy.
Ale to spalanie to kolega ma świetne i auto chyba mocniejsze jakieś, bo u nas w 2.0 tdci 170 km to ani dynamiki, ani ekonomiki. Izoterma chłodzona i ogrzewana, tył napęd, 3 tony masy na pusto. Buta to to nie ma, ledwo jedzie, do 120 km/h pali powiedzmy 16 litrów, a szybciej to ile chcesz, 18, 20, nie ma problemu. Bump: Auto ze zbiornikiem 100 litrów, tankowanie i tak co 500 km z hakiem, trochę słabo. |
04-06-2017, 15:11 | #603 | |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2008
Model: S-MAX, Transit L3H2
Silnik: 2.0 TDCi 150(180)KM, 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2015/16, 2016
Postów: 98
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
__________________
S-MAX 2007>2010>2015 |
|
05-06-2017, 11:45 | #604 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 06-11-2016
Skąd: Dąbrowa górnicza
Model: Transit Custom
Silnik: 2,2 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 20
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Custom 2,2 , przebieg 19300 km. Jak do dziś bez problemu.
Dzisiaj nagle pojawił się komunikat "funkcja ruszania pod górę niedostępna". Wraz z tym komunikatem zapaliły się kontrolki ABS, TCS, poduszka powietrzna. Zjechałem na bok, dwa razy wyłączyłem zapłon -Abs i poduszka zgasły. TCS świecił dalej plus komunikat o ruszaniu pod górę. Wyłączyłem funkcji pod górę w ustawieniach, po kolejnym rozruchu wszystko wróciło do normy. Dodatkowo ostatnio miałem wrażenie że coś ten samochód "trzyma". Po dzisiejszej akcji znów idzie jak dawniej. Nie wiem jak działa ten układ ruszania pod górę ale zastanawiam się czy czasami coś nie odbiło, i trzymało lekko kół ? Będę obserwował sytuację i ewentualnie serwis. |
05-06-2017, 18:26 | #605 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
co do terminów skrzyń automatycznych, handlowiec się zagalopował. nawet teraz są okresowe wstrzymania i przedłużenia okresów produkcji automatów do Customa i Transita. Byłbym bardzo ostrożny w planowaniu dostaw Customów z PS.
Izoterma i plandeka zawsze będą dużo paliły. Jeżdząc do 100 kmh jest jeszcze normalnie, ale powyżej stówy, każde 10 km/h to jeden litr więcej. Jak izoterma pali 15-20, tzn że jeździ nią kompletny dyletant. Porównywanie spalania między różnymi zabudowami, o innych kształtach, masie, różnym trybie jazdy miejsko-autostradowej czy temperamencie kierowcy jest całkowicie bezsensowne. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - tam działa HLA, czyli asystent ruszania pod górę. Poczytaj instrukcje. Być może się zawiesił jakiś czujnik, sypnął błędami, to się zdarza. Jeśli problem się nie powtarza - zignoruj. Ostatnio edytowane przez jaceks ; 05-06-2017 o 18:30 |
05-06-2017, 20:34 | #606 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Jeszcze jako ciekawostkę podam że automatycznej skrzyni biegów nie da się zamówić do największego transita na bliźniaczych kołach skrzynia jest niedostępna w tej konfiguracji auta.
Tak sobie myślę czy aby nie jest to spowodowane tym że skrzynia nie jest przygotowywana na duże obciążenia auta? Bo uważam, że jednak automat w dużym dostawczym aucie to jednak duże ryzyko. Chyba że zrobią dobry układ chłodzenia oleju w skrzyni ale jak znam już Forda pewnie pójdą po najniższej lini oporu i nie koniecznie założą dodatkową chłodnicę oleju. Co może skutkować przegrzaniem skrzyni przy dużych obciążeniach.
__________________
Hm |
06-06-2017, 16:27 | #607 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
skrzynia automatyczna na razie jest oferowana tylko do przednionapędowych Transitów i Customów
transit na bliźniakach jest tylnonapędowy. Zauważ ze Transity FWD mają silnik poprzecznie, a RWD/AWD wzdłużnie Ostatnio edytowane przez jaceks ; 06-06-2017 o 16:29 |
06-06-2017, 18:28 | #608 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Jak mam jechać 800 km 8 godzin przy 100 km/h albo niecałe 5,5 godziny przy 150 km/h, to wybór jest prosty. Za paliwo ja nie płacę. Ale prawda leży po środku, 100 km/h jest dobre dla ciężarówki, a 160 km/h dla furgonów. Kontener nie daje rady z taką prędkością, ewentualnie z górki. Na początku jeździliśmy z gazem w podłodze, czasami jechał 130, czasami 150, z górki to i 160 poszedł, ale palił 18-20 litrów. Teraz jeździmy 120-130, ze względu na zasięg, do 600 km się dokulamy na 100 litrach. Przy czym zaznaczę jeszcze raz, że mamy izotermę, z agregatem chłodniczym i spalinowym ogrzewaniem webasto 5,5 kw, auto tył napęd na poduszkach, w prawie maksymalnym wyposażeniu, komtener wysoki, wewnątrz mamy 2,2m, auto ma około 3,3m wysokości, waży ponad 3 tony na pusto, z dwoma osobami mamy 3200 kg. Musi palić, a nie że jeździ dyletant, zwłaszcza kompletny. |
|
06-06-2017, 19:32 | #609 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Cytat:
Czy jedzie się służbowym autem, czy prywatnym - to nie powinno się go tak katować. To jest po prostu kwestia posiadania pewnego minimum tzw. kultury technicznej no i doświadczenia.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-06-2017 o 20:18 |
||
06-06-2017, 20:43 | #610 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
A czepiasz się słówek. Jednak czas to pieniądź, a dziur w tłokach nie mamy. Poprzednim Sprinterem zrobiliśmy tak prawie 300 tysięcy, nie miało żadnej awarii, poszedł w odstawkę ze względu na wiek i stan nadwozia.
Poza tym te auta przy prędkości maksymalnej nie mają nawet wysokich obrotów, więc jakie dziury w tłoku. Jak one przy 160 km/h mają, nie pamiętam, 2,5 tysiąca obrotów, 2,7 tys. ? |