Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-04-2017, 09:41   #31
Vojta
ford::average
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 01-09-2016
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 106
Domyślnie Odp: przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze

Cytat:
Napisał rumunn95 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem jak ford ale mazda cx7 z silnikiem 2.3 turbo napewno wykrywa słabsze paliwo bo normalnie powinna latać na 98
Tak, napewno jest tam zainstalowany czujnik spalania stukowego jak w większości nowych wysilonych jednostek. Na podstawie danych z tego czujnika komputer silnika dobiera kąt wyprzedzenia zapłonu, ale bzdurą jest że zwiększa sobie ilość paliwa, ponieważ silniki benzynowe są konstruowane tak aby współczynnik nadmiaru powietrza wynosił 1 +/- 0,03, jakiekolwiek zwiększenie ilości paliwa bez zwiększenia ilości powietrza powoduje zmniejszenie tego współczynnika, a zwiększyć lub zmniejszyć ilość powietrza można tylko pedałem gazu czyli położeniem przepustnicy.

Vojta jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2017, 10:24   #32
sierra_79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-09-2015
Model: Fiesta, Focus Kombi
Silnik: Fies. 1,2; Foc 1.6 Ti-VCT 105KM
Rocznik: Fies. 2007; Foc. 2014
Postów: 26
Domyślnie Odp: przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze

Sytuacja coraz bardziej się komplikuje. Zaprowadziłem samochód do elektronika, który zajmuje się naprawą sterowników, tuningiem, itp. Sprawdził i stwierdził, że jego zdaniem sterownik silnika działa prawidłowo. Postawił tezę, że uszkodzona jest przepustnica. Koncepcję ASO, w szczególności dotyczącą wpływu złego paliwa na komputer, wyśmiał.

Na dziś mam więc trzy nieprzystające do siebie teorie różnych mechaników:
1. ASO - sterownik do wymiany;
2. serwis specjalistyczny - może wtryskiwacze, "przekonamy się, jak włożymy na próbę wtryski od innego auta";
3. elektronik - przepustnica.

W zaistniałej sytuacji chyba rozsądnie będzie zacząć od eliminacji tych teorii, których sprawdzenie jest najmniej kosztowne. Doszedłem do wniosku, że kupię używaną przepustnicę, mechanik ją zamontuje i zobaczę, co się będzie działo. Ewentualnie później to samo zrobię z wtryskiwaczami.

Jeszcze jedno, po odłączeniu przepływomierza stwierdzone wcześniej objawy nadal występują, choć są zdecydowanie mniej wyczuwalne. Może to jest jakąś wskazówką?
sierra_79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2017, 17:26   #33
Abscar Chmielewski
ford::amateur
 
Imię: waldemar
Zarejestrowany: 03-05-2015
Skąd: warszawa
Model: Kuga
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 2
Domyślnie Odp: przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze

Przypadek znany i spotykany,wystarczy wykonac jedna funkcje IDS-em zeby potwierdzic uszkodzony PCM,katalizator jest nastepstwem wypadania zapłonów.Proponuje podjechac do nas po umowieniu terminu np:sobota - 15min i wszystko jasne.Kosztów nie bedzie.Pozdrawiam
Abscar Chmielewski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2017, 20:39   #34
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze

Uległem sugestiom, że za wypadanie zapłonu na 3 cim cylindrze winny PCM, i mam teraz dwa sprawne PCM y, a zapłon na 3 cim jak wyskakiwal, tak wyskakuje, zmieniłem juz wszystko o czym wyzej napisane, nawet zrobiłem remont silnika, nowe tłoki kpl, głowica zregenerowana, a 3 ci cylinder wypadaja zapłony.
Ponieważ jestem z Warszawy, to podjadę do Abs Car, aby bezkosztowo stwierdzili, co dolega silnikowi.

Ostatnio edytowane przez salom ; 17-05-2017 o 20:42
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2017, 21:33   #35
sierra_79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-09-2015
Model: Fiesta, Focus Kombi
Silnik: Fies. 1,2; Foc 1.6 Ti-VCT 105KM
Rocznik: Fies. 2007; Foc. 2014
Postów: 26
Domyślnie Odp: przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze

Przepustnica kupiona na Allegro dziś dotarła. Jutro podjadę do mechanika i w napięciu będę czekał na wiadomość, że pomimo wymiany tego elementu,problem nadal istnieje.
sierra_79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2017, 07:48   #36
sierra_79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-09-2015
Model: Fiesta, Focus Kombi
Silnik: Fies. 1,2; Foc 1.6 Ti-VCT 105KM
Rocznik: Fies. 2007; Foc. 2014
Postów: 26
Domyślnie Odp: przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze

Wymiana przepustnicy nic nie dała.
Zaczynam szukać używanego komputera.
Czy dobrze kombinuję, że jeśli kupię komputer o takim samym numerze, to będzie ok?
Czy musi mieć dokładnie taki sam numer części, czy może różnić się kilkoma ostatnimi cyframi/literami?
sierra_79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2017, 23:27   #37
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze

sierra, chyba nie czytałeś postu nr 34
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2017, 07:07   #38
sierra_79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-09-2015
Model: Fiesta, Focus Kombi
Silnik: Fies. 1,2; Foc 1.6 Ti-VCT 105KM
Rocznik: Fies. 2007; Foc. 2014
Postów: 26
Domyślnie Odp: przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze

Czytałem, ale pisałem privy z jadja (post #2). Wymienił moduł i problem został rozwiązany.
Salom, nie widzę innego rozwiązania. Muszę spróbować coś zrobić z tą usterką.
sierra_79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2017, 07:21   #39
jadja
ford::advanced
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 24-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3 2011 Trend
Silnik: benzyna 1,6 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 303
Domyślnie Odp: przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze

Ale jednak ideałem byłoby, gdyby mieli taki sterownik (nawet używkę), podpięli i zobaczyli czy jest OK. I dopiero wtedy klient płaci. Ale widocznie za dużo oczekujemy, skoro na Radzymińskiej w Warszawie, po stwierdzeniu, że "na pewno kable zapłonowe" - to nawet tych nie mieli żeby podpiąć i sprawdzić. Tak jak pisałem wcześniej, odebrałem to jako "spadaj gościu, mamy dużo pracy...". Mniej więcej to powiedzieli.
jadja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2017, 10:12   #40
sierra_79
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-09-2015
Model: Fiesta, Focus Kombi
Silnik: Fies. 1,2; Foc 1.6 Ti-VCT 105KM
Rocznik: Fies. 2007; Foc. 2014
Postów: 26
Domyślnie Odp: przerwy w zapłonie na trzecim cylindrze

Mam wrażenie, że chodzi o to, żebyś jeździł autem do upływu gwarancji, a potem kupił nowe. Nie znam się, ale podejrzewam,że cena modułu w ASO jest wyj.....na w kosmos, nie ma nic wspólnego z rzeczywistym kosztem takiej części. Za 4 k zł jesteś w stanie kupić całkiem niezłego lapka, który jest raczej bardziej zaawansowany technicznie od sterownika silnika w samochodzie.
sierra_79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.